Je to jen pár dnů, co automobilka Koenigsegg uvolnila první obrázek zachycující tvary nového hypersportu, který by měl v příštím roce nahradit model Agera RS. Pár bílých tahů na černém pozadí a jeden pár koncových světel nám toho však příliš nového neprozradil. Ke slovu se proto dostali mágové virtuálního světa, kteří k pár křivkám vykouzlili podobu celé zadní části.
Autorem této série grafik, na kterých si můžeme prohlédnout možné tvary nového nástupce modelu Agera RS v barvách, je jistý Siim Pärn. Ten vycházel ze snímku uvolněného automobilkou, který několikrát prohnal Photoshopem a nadělil mu řadu prvků a barev.
Jak ovšem upozorňuje web Motor1, který na nové grafiky upozornil, Siim Pärn se nenechal příliš svazovat původním náčrtem automobilky. Jeho dílo ovšem stále působí poměrně reálně a mohlo by se stát jedním z prvních předobrazů nového modelu z Ängelholmu, který bude představen v příštím roce na autosalonu v Ženevě.
O vzhledu toho tedy sice stále moc nevíme, ovšem s parametry už byla automobilka sdílnější. Už nyní je tak téměř jisté, že nový model se na rozdíl od Regery nevydá hybridní cestou. Pod kapotou by se měl ukrývat 5.0 litrový vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Přesný výkon neznáme, ovšem podle spekulací se dočkáme více než 1360 koní a 1370 Nm točivého momentu, které v současnosti nabízí Agera RS1.
Motor však bude ukrývat ještě jednou překvapení. Kromě vysokého výkonu se totiž očekává ořezávání jeho hmotnosti. Jen motor samotný by tak mohl být až o 20 kilogramů lehčí, jak již dříve naznačil šéf automobilky Christian von Koenigsegg.
O váze vozu jako takového zatím nepadlo ani slovo. Vyplatí se však připomenout, že už model Agera RS1, se kterým bývá nový model často srovnáván, vážil v provozním stavu cca 1 395 kilogramů. Bez všech náplní však jeho váha klesla na 1 290 kg.
Jelikož půjde o zcela nový automobil, očekává se, že jeho výkony opět posunou hranice automobilky. Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak měl zvládnout v čase pod 2.8 sekundy, kterou k tomuto výkonu potřebuje Agera RS1. Ta navíc dosahuje rychlosti 300 km/h již za pouhých 12.3 sekundy.
Nový model tak před sebou má několik výzev, se kterými se bude muset popasovat. Agera RS, kterou bude nahrazovat, totiž v minulém roce pokořila několik světových rekordů najednou. Jedním z nich pak byla i maximální rychlost na veřejné silnici: 457.94 km/h.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.