Je to jen pár dnů, co automobilka Koenigsegg uvolnila první obrázek zachycující tvary nového hypersportu, který by měl v příštím roce nahradit model Agera RS. Pár bílých tahů na černém pozadí a jeden pár koncových světel nám toho však příliš nového neprozradil. Ke slovu se proto dostali mágové virtuálního světa, kteří k pár křivkám vykouzlili podobu celé zadní části.
Autorem této série grafik, na kterých si můžeme prohlédnout možné tvary nového nástupce modelu Agera RS v barvách, je jistý Siim Pärn. Ten vycházel ze snímku uvolněného automobilkou, který několikrát prohnal Photoshopem a nadělil mu řadu prvků a barev.
Jak ovšem upozorňuje web Motor1, který na nové grafiky upozornil, Siim Pärn se nenechal příliš svazovat původním náčrtem automobilky. Jeho dílo ovšem stále působí poměrně reálně a mohlo by se stát jedním z prvních předobrazů nového modelu z Ängelholmu, který bude představen v příštím roce na autosalonu v Ženevě.
O vzhledu toho tedy sice stále moc nevíme, ovšem s parametry už byla automobilka sdílnější. Už nyní je tak téměř jisté, že nový model se na rozdíl od Regery nevydá hybridní cestou. Pod kapotou by se měl ukrývat 5.0 litrový vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel. Přesný výkon neznáme, ovšem podle spekulací se dočkáme více než 1360 koní a 1370 Nm točivého momentu, které v současnosti nabízí Agera RS1.
Motor však bude ukrývat ještě jednou překvapení. Kromě vysokého výkonu se totiž očekává ořezávání jeho hmotnosti. Jen motor samotný by tak mohl být až o 20 kilogramů lehčí, jak již dříve naznačil šéf automobilky Christian von Koenigsegg.
O váze vozu jako takového zatím nepadlo ani slovo. Vyplatí se však připomenout, že už model Agera RS1, se kterým bývá nový model často srovnáván, vážil v provozním stavu cca 1 395 kilogramů. Bez všech náplní však jeho váha klesla na 1 290 kg.
Jelikož půjde o zcela nový automobil, očekává se, že jeho výkony opět posunou hranice automobilky. Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak měl zvládnout v čase pod 2.8 sekundy, kterou k tomuto výkonu potřebuje Agera RS1. Ta navíc dosahuje rychlosti 300 km/h již za pouhých 12.3 sekundy.
Nový model tak před sebou má několik výzev, se kterými se bude muset popasovat. Agera RS, kterou bude nahrazovat, totiž v minulém roce pokořila několik světových rekordů najednou. Jedním z nich pak byla i maximální rychlost na veřejné silnici: 457.94 km/h.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?