K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Otravné škrábance za klikou? Zbavit se jich nemusí být obtížné

-mao / AutoRoad.cz, 28. června 2018, 11:08 Google+

Pokud pro vás není automobil jen dopravním prostředkem, který vás má dostat z bodu A do bodu B, pravděpodobně se snažíte dopřávat mu péči, která zaručí jeho dlouhodobou spolehlivost a samozřejmě i působivý vzhled. Údržba karoserie je však poměrně pracná a některé aspekty přivádí majitele doslova k šílenství. Skvělým příkladem mohou být rýhy za klikou, se kterými řada lidí marně bojuje.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.06. 13:51) Napište svůj názor
Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte

Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Můžete se snažit jak chcete, ale postupem času se rýhy na klice a kolem ní objeví i na vašem automobilu. Vliv na ně nemusí mít jen délka vašich nehtů, šperky či neschopnost trefit se klíčem do zámku, ale také nečistoty, které na voze ulpívají a se kterými poté vaše ruce přichází při braní za kliku do styku.

Po určité době se tak tyto rýhy objeví téměř na každém vozidel, ovšem zbavit se jich není lehké. Relativně snadný a rychlý postup však nabízí Larry Kosilla, který je profesionálním detailerem a majitelem renomované společnosti AMMO NYC.

Základem, stejně jako u jakékoliv jiné práce s lakem, je místo pořádně vyčistit, zbavit ho všech nečistot a řádně vysušit. Kosilla k tomu používá tlakovou myčku a speciální chemii jeho společnosti. Nakonec ještě místo zbaví nejjemnějších nečistot pomocí speciálního jílu na čištění automobilů. Nakonec místo osuší a ještě vyfouká kompresorem, aby se zbavil i posledních zbytků vody. Před samotným leštěním je potřeba vůz uzamknout - kvůli časté manipulaci s klikou.

Jak Kosilla následně vysvětluje, prostor za klikou většinou udržuje společně s celou karoserií, ovšem tentokrát se zaměří pouze na jedno místo. I proto vynechává většinu mechanizovaného nářadí, kterým udržuje celé dveře. S většinou jeho vybavení se navíc za kliku stejně nedá dostat, nebo hrozí poškození plastové kliky, která by se mohla poškodit zahříváním.

Nakonec tak Kosilla využívá pouze menší leštící kotouč na poškrábané místa okolo kliky, čistou mikrovláknovou utěrku a dvě leštěnky, kterými jsou Meguiar's (M) 105 a 205. Na začátku je však potřeba připomenout a zdůraznit, že při práci s leštěnkami a lakem je potřeba dbát vysoké opatrnosti. Leštěnky jsou totiž z podstaty abrazivní materiál a jejich nesprávným použitím si můžete lak poškodit. Pokud tedy nemáte s jejich používáním zkušenosti, pravděpodobně bude lepší celou práci svěřit odborníkům.

zdroj: youtube.com

Pokud si však na tuto práci troufáte, můžete stejně jako Larry začít vyleštěním škrábanců okolo kliky, k čemuž Larry použil leštící kotouč s leštěnkou M105. Tím si Larry vyzkoušel jak dlouho bude potřeba povrch leštit, aby se zbavil i hlubších škrábanců. Jakmile škrábance zmizely, Larry škrábance odstraňuje mikrovláknovou utěrkou. Pokud si všímáte bílé skvrny kolem místa leštění, neděste se. Ta bude později odstraněna.

Po odstranění škrábanců okolo kliky je čas pustit se do samotné misky za klikou. Ještě předtím je vhodné nadzvednout kliku a něčím jí zablokovat, abyste získali maximum prostoru. Použijte však ideálně něco měkkého, co kliku ani vůz nepoškodí. Například šroubovák rozhodně není dobrý nápad.

img-responsive

Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte | foto: youtube.com

K odstranění škrábanců v misce kliky využívá Larry mikrovláknovou utěrku, na kterou nanáší leštěnku M 105. Mírným až silným tlakem poté odstraňuje škrábance a to pohyby do stran a nebo nahoru-dolu. Je vhodné vyhýbat se pohybům krouživým, které je poté těžké rozleštit. Nezapomeňte ani na zadní stranu kliky a zámek. Práci si po sobě důkladně zkontrolujte, ideálně za použití baterky.

Jakmile jsou škrábance odstraněny, nastává čas pro leštěnku M 205, která odstraní bílý "film," který zůstává po leštěnce M 105. Je tedy zapotřebí opět nanést leštěnky M. 205 na mikrovláknovou utěrku a celý postup zopakovat. Jakmile je miska rozleštěna, je zapotřebí rozleštit i bílý "film" na dveřích, k čemuž Larry využívá leštičku s leštěnkou M 205. Poté ještě na místo nanáší další chemii, která vytvoří ochrannou vrstvu.

img-responsive

Zbavit se rýh kolem kliky může být namáhavé, při správném postupu si však práci značně ulehčíte a urychlíte | foto: youtube.com

V následujících minutách pak Larry vysvětluje, že použití elektrického příslušenství není nezbytné, takže práce, kterou dělal i v tomto případě elektrickou leštičkou, může být udělána ručně. To však samozřejmě vyžaduje delší čas.

Posledním doporučením je použití průhledné fólie, která se umisťuje do misky za klikou a značně zmírňuje následky poškrábání. Tato folie se dá objednat různě na internetu a její nanášení je snadné - zvláště s použitím mýdlové vody.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Otravné škrábance za klikou? Zbavit se jich nemusí být obtížné

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.06.2018 13:51 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Růžový Land Rover série 2A v úpravě pro pouštní nasazení jednotek SAS se zapsal do historie pod přezdívkou Pink Panther

Růžový Land Rover jako tajná zbraň SAS? Pink Panther děsil nepřátele kdekoliv se objevil

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda pokračuje v rekordním tempu, prodeje táhnou hlavně SUV

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny

Škoda se pořádně odvázala! Čínský Kodiaq GT chce konkurovat BMW i Mercedesu

Ilustrační foto

Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Touareg je „vždy připojen“ i bez mobilního telefonu

Bez internetu ani ránu? Nový Touareg je díky eSIM neustále připojen k nejrychlejší síti

GPS

Zrádná GPS? Co vám hrozí na dovolené, pokud se dobře nepřipravíte?

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

Nové Audi Q8 dostalo české ceny, základ pořídíte za necelé 2 miliony

Nabouraný McLaren 720S za 6.6 milionu (zdroj: Jalopnik / Fairfax County Police Department (Sergeant Christopher Sharp))

V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

reklama
reklama

Doporučujeme

Tesla Model 3

Tesla šlape na paty Volkswagenu? Model 3 se dostal mezi 100 nejprodávanějších…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud