Každý den se na silnicích odehrají stovky a možná i tisíce incidentů, u kterých rozhoduje zlomek sekundy nebo pár centimetrů. To krásně ilustruje i tento případ z Kanady, ve kterém oběma řidičům chybělo k stereotypní cestě automobilem jen několik málo centimetrů, nebo pár sekund uvažování navíc.
V hlavních rolích tohoto krátkého videa, které bylo pořízeno v ulicích kanadského Vancouveru, jsou dva řidiči mnichovských SUV. Zatím co řidič černého BMW X1 pomalu dojíždí kolonu a zastavuje poměrně daleko za vozem s kamerou, řidič bílého BMW X4 zastavit rozhodně nehodlá.
Místo toho se rozhodne, že zkusí štěstí a zastavující černé BMW objede zleva, kde se pomalu otevíral nový pruh. Na projetí mezi černým BMW a obrubníkem sice moc místa nebylo, ovšem zvládnout by se to dalo - minimálně pokud by řidič černého vozu zastavil později, nebo pokud by bílé SUV zpomalilo a jeho řidič se nalepil více na obrubník.
Nic z toho se ale nestalo a tak přišel drobný náraz, během kterého zavadila pravá přední část, podle všeho jen velice okrajově, o levou zadní část BMW X1. Náraz byl dostatečně silný na to, aby černé BMW popostrčil o několik metrů vpřed a bílé BMW téměř obrátil na bok. Řidič bílého vozu však i přes vystřelený airbag dokázal dostat vůz pod kontrolu a se štěstím přistál na všech čtyřech kolech.
A jak dopadly oba stroje? V případě bílého BMW je vidět výrazné poškození pravého předního kola, které je doslova vylomené a pravděpodobně neovladatelné. Navíc muselo dojít i k lehkému poškození blatníku. Černé BMW si bohužel prohlédnout nemůžeme, přesto věříme, že škody se budou týkat jen karosářských dílů a možná i laku.
Nikomu z posádky vozidel se pravděpodobně nic nestalo, i když zřejmě oba řidiči zažili pořádný šok. Celé nehodě se přitom dalo vcelku jednoduše vyhnout a oba řidiči mohli mít podstatně snazší a klidnější cestu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.