Každý den se na silnicích odehrají stovky a možná i tisíce incidentů, u kterých rozhoduje zlomek sekundy nebo pár centimetrů. To krásně ilustruje i tento případ z Kanady, ve kterém oběma řidičům chybělo k stereotypní cestě automobilem jen několik málo centimetrů, nebo pár sekund uvažování navíc.
V hlavních rolích tohoto krátkého videa, které bylo pořízeno v ulicích kanadského Vancouveru, jsou dva řidiči mnichovských SUV. Zatím co řidič černého BMW X1 pomalu dojíždí kolonu a zastavuje poměrně daleko za vozem s kamerou, řidič bílého BMW X4 zastavit rozhodně nehodlá.
Místo toho se rozhodne, že zkusí štěstí a zastavující černé BMW objede zleva, kde se pomalu otevíral nový pruh. Na projetí mezi černým BMW a obrubníkem sice moc místa nebylo, ovšem zvládnout by se to dalo - minimálně pokud by řidič černého vozu zastavil později, nebo pokud by bílé SUV zpomalilo a jeho řidič se nalepil více na obrubník.
Nic z toho se ale nestalo a tak přišel drobný náraz, během kterého zavadila pravá přední část, podle všeho jen velice okrajově, o levou zadní část BMW X1. Náraz byl dostatečně silný na to, aby černé BMW popostrčil o několik metrů vpřed a bílé BMW téměř obrátil na bok. Řidič bílého vozu však i přes vystřelený airbag dokázal dostat vůz pod kontrolu a se štěstím přistál na všech čtyřech kolech.
A jak dopadly oba stroje? V případě bílého BMW je vidět výrazné poškození pravého předního kola, které je doslova vylomené a pravděpodobně neovladatelné. Navíc muselo dojít i k lehkému poškození blatníku. Černé BMW si bohužel prohlédnout nemůžeme, přesto věříme, že škody se budou týkat jen karosářských dílů a možná i laku.
Nikomu z posádky vozidel se pravděpodobně nic nestalo, i když zřejmě oba řidiči zažili pořádný šok. Celé nehodě se přitom dalo vcelku jednoduše vyhnout a oba řidiči mohli mít podstatně snazší a klidnější cestu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.