Každý den se na silnicích odehrají stovky a možná i tisíce incidentů, u kterých rozhoduje zlomek sekundy nebo pár centimetrů. To krásně ilustruje i tento případ z Kanady, ve kterém oběma řidičům chybělo k stereotypní cestě automobilem jen několik málo centimetrů, nebo pár sekund uvažování navíc.
V hlavních rolích tohoto krátkého videa, které bylo pořízeno v ulicích kanadského Vancouveru, jsou dva řidiči mnichovských SUV. Zatím co řidič černého BMW X1 pomalu dojíždí kolonu a zastavuje poměrně daleko za vozem s kamerou, řidič bílého BMW X4 zastavit rozhodně nehodlá.
Místo toho se rozhodne, že zkusí štěstí a zastavující černé BMW objede zleva, kde se pomalu otevíral nový pruh. Na projetí mezi černým BMW a obrubníkem sice moc místa nebylo, ovšem zvládnout by se to dalo - minimálně pokud by řidič černého vozu zastavil později, nebo pokud by bílé SUV zpomalilo a jeho řidič se nalepil více na obrubník.
Nic z toho se ale nestalo a tak přišel drobný náraz, během kterého zavadila pravá přední část, podle všeho jen velice okrajově, o levou zadní část BMW X1. Náraz byl dostatečně silný na to, aby černé BMW popostrčil o několik metrů vpřed a bílé BMW téměř obrátil na bok. Řidič bílého vozu však i přes vystřelený airbag dokázal dostat vůz pod kontrolu a se štěstím přistál na všech čtyřech kolech.
A jak dopadly oba stroje? V případě bílého BMW je vidět výrazné poškození pravého předního kola, které je doslova vylomené a pravděpodobně neovladatelné. Navíc muselo dojít i k lehkému poškození blatníku. Černé BMW si bohužel prohlédnout nemůžeme, přesto věříme, že škody se budou týkat jen karosářských dílů a možná i laku.
Nikomu z posádky vozidel se pravděpodobně nic nestalo, i když zřejmě oba řidiči zažili pořádný šok. Celé nehodě se přitom dalo vcelku jednoduše vyhnout a oba řidiči mohli mít podstatně snazší a klidnější cestu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?