Hlavním cílem Romaina Dumase bylo pokořit čas 8 minut 57.118 sekundy, se kterým držel rekord mezi elektrickými závodními vozy Rhys Millen. A již během kvalifikace se ukázalo, že pokořit tento rekord by neměl být problém. Sám Dumase si na to prý věřil na 120 procent.
Pokořit rekord Sebastiena Loeba však byla větší výzva. Když totiž francouzský závodní jezdec stanovil v roce 2013 se svým 3.2 litrovým twin-turbo Peugeotem 208 rekord 8 minut 13.8 sekundy, řada lidí ho považovala jednoduše za nepřekonatelný. Ostatně není se čemu divit - rekord držel od roku 2013 a ostatní závodníci se k němu sotva přibližovali.
Po vynikající kvalifikaci se ve Volkswagenu sice začalo mluvit o možnosti překonat čas pod 8 minut, ovšem tyto naděje začalo rozhánět počasí, které se před závodem výrazně zhoršilo - objevily se totiž mraky a dokonce i mlha. Dumas navíc během závodů nemohl absolvovat v elektrickém voze celou trať, takže se musel spoléhat na své znalosti trati z dřívějších závodů a znalosti automobilu, které mohl nabrat během příprav.
Dumas však předvedl naprosto famózní jízdu, jejíž výsledek byl 7 minut 57.148 sekundy. Trať dlouhou 19.99 kilometrů se 156 zatáčkami a převýšením 1440 metrů tak dokázal pokořit o 16 sekund rychleji než Loeb. S něčím takovým zřejmě nikdo nepočítal.
Po letech usilování tak nadvládu nad kopcem Pikes Peak konečně převzal elektromobil, což je podle některých jen další známkou jejich sofistikovanosti a netušených možností. Volkswagen navíc skvěle demonstroval, že jeho technika a hlavně technologie jsou připraveny podávat maximální výsledky i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Celá příprava na závod navíc posunula vývoj elektromobilů VW o pořádný kus vpřed, jak jsme v posledních týdnech pravidelně informovali.