Když se automobilka Volkswagen vypravovala se svým elektrickým modelem I.D. R na jeden z nejtěžších závodů do kopce, jejím cílem bylo stanovit nový rekord mezi elektrickými automobily. Romain Dumas, jezdec za volantem extrémního Volkswagenu, se však chopil šance a předvedl něco, v co snad ani lidé z Volkswagenu nedoufal.
Hlavním cílem Romaina Dumase bylo pokořit čas 8 minut 57.118 sekundy, se kterým držel rekord mezi elektrickými závodními vozy Rhys Millen. A již během kvalifikace se ukázalo, že pokořit tento rekord by neměl být problém. Sám Dumase si na to prý věřil na 120 procent.
Pokořit rekord Sebastiena Loeba však byla větší výzva. Když totiž francouzský závodní jezdec stanovil v roce 2013 se svým 3.2 litrovým twin-turbo Peugeotem 208 rekord 8 minut 13.8 sekundy, řada lidí ho považovala jednoduše za nepřekonatelný. Ostatně není se čemu divit - rekord držel od roku 2013 a ostatní závodníci se k němu sotva přibližovali.
Po vynikající kvalifikaci se ve Volkswagenu sice začalo mluvit o možnosti překonat čas pod 8 minut, ovšem tyto naděje začalo rozhánět počasí, které se před závodem výrazně zhoršilo - objevily se totiž mraky a dokonce i mlha. Dumas navíc během závodů nemohl absolvovat v elektrickém voze celou trať, takže se musel spoléhat na své znalosti trati z dřívějších závodů a znalosti automobilu, které mohl nabrat během příprav.
Dumas však předvedl naprosto famózní jízdu, jejíž výsledek byl 7 minut 57.148 sekundy. Trať dlouhou 19.99 kilometrů se 156 zatáčkami a převýšením 1440 metrů tak dokázal pokořit o 16 sekund rychleji než Loeb. S něčím takovým zřejmě nikdo nepočítal.
Po letech usilování tak nadvládu nad kopcem Pikes Peak konečně převzal elektromobil, což je podle některých jen další známkou jejich sofistikovanosti a netušených možností. Volkswagen navíc skvěle demonstroval, že jeho technika a hlavně technologie jsou připraveny podávat maximální výsledky i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Celá příprava na závod navíc posunula vývoj elektromobilů VW o pořádný kus vpřed, jak jsme v posledních týdnech pravidelně informovali.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.