Když se automobilka Volkswagen vypravovala se svým elektrickým modelem I.D. R na jeden z nejtěžších závodů do kopce, jejím cílem bylo stanovit nový rekord mezi elektrickými automobily. Romain Dumas, jezdec za volantem extrémního Volkswagenu, se však chopil šance a předvedl něco, v co snad ani lidé z Volkswagenu nedoufal.
Hlavním cílem Romaina Dumase bylo pokořit čas 8 minut 57.118 sekundy, se kterým držel rekord mezi elektrickými závodními vozy Rhys Millen. A již během kvalifikace se ukázalo, že pokořit tento rekord by neměl být problém. Sám Dumase si na to prý věřil na 120 procent.
Pokořit rekord Sebastiena Loeba však byla větší výzva. Když totiž francouzský závodní jezdec stanovil v roce 2013 se svým 3.2 litrovým twin-turbo Peugeotem 208 rekord 8 minut 13.8 sekundy, řada lidí ho považovala jednoduše za nepřekonatelný. Ostatně není se čemu divit - rekord držel od roku 2013 a ostatní závodníci se k němu sotva přibližovali.
Po vynikající kvalifikaci se ve Volkswagenu sice začalo mluvit o možnosti překonat čas pod 8 minut, ovšem tyto naděje začalo rozhánět počasí, které se před závodem výrazně zhoršilo - objevily se totiž mraky a dokonce i mlha. Dumas navíc během závodů nemohl absolvovat v elektrickém voze celou trať, takže se musel spoléhat na své znalosti trati z dřívějších závodů a znalosti automobilu, které mohl nabrat během příprav.
Dumas však předvedl naprosto famózní jízdu, jejíž výsledek byl 7 minut 57.148 sekundy. Trať dlouhou 19.99 kilometrů se 156 zatáčkami a převýšením 1440 metrů tak dokázal pokořit o 16 sekund rychleji než Loeb. S něčím takovým zřejmě nikdo nepočítal.
Po letech usilování tak nadvládu nad kopcem Pikes Peak konečně převzal elektromobil, což je podle některých jen další známkou jejich sofistikovanosti a netušených možností. Volkswagen navíc skvěle demonstroval, že jeho technika a hlavně technologie jsou připraveny podávat maximální výsledky i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Celá příprava na závod navíc posunula vývoj elektromobilů VW o pořádný kus vpřed, jak jsme v posledních týdnech pravidelně informovali.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.