Když se automobilka Volkswagen vypravovala se svým elektrickým modelem I.D. R na jeden z nejtěžších závodů do kopce, jejím cílem bylo stanovit nový rekord mezi elektrickými automobily. Romain Dumas, jezdec za volantem extrémního Volkswagenu, se však chopil šance a předvedl něco, v co snad ani lidé z Volkswagenu nedoufal.
Hlavním cílem Romaina Dumase bylo pokořit čas 8 minut 57.118 sekundy, se kterým držel rekord mezi elektrickými závodními vozy Rhys Millen. A již během kvalifikace se ukázalo, že pokořit tento rekord by neměl být problém. Sám Dumase si na to prý věřil na 120 procent.
Pokořit rekord Sebastiena Loeba však byla větší výzva. Když totiž francouzský závodní jezdec stanovil v roce 2013 se svým 3.2 litrovým twin-turbo Peugeotem 208 rekord 8 minut 13.8 sekundy, řada lidí ho považovala jednoduše za nepřekonatelný. Ostatně není se čemu divit - rekord držel od roku 2013 a ostatní závodníci se k němu sotva přibližovali.
Po vynikající kvalifikaci se ve Volkswagenu sice začalo mluvit o možnosti překonat čas pod 8 minut, ovšem tyto naděje začalo rozhánět počasí, které se před závodem výrazně zhoršilo - objevily se totiž mraky a dokonce i mlha. Dumas navíc během závodů nemohl absolvovat v elektrickém voze celou trať, takže se musel spoléhat na své znalosti trati z dřívějších závodů a znalosti automobilu, které mohl nabrat během příprav.
Dumas však předvedl naprosto famózní jízdu, jejíž výsledek byl 7 minut 57.148 sekundy. Trať dlouhou 19.99 kilometrů se 156 zatáčkami a převýšením 1440 metrů tak dokázal pokořit o 16 sekund rychleji než Loeb. S něčím takovým zřejmě nikdo nepočítal.
Po letech usilování tak nadvládu nad kopcem Pikes Peak konečně převzal elektromobil, což je podle některých jen další známkou jejich sofistikovanosti a netušených možností. Volkswagen navíc skvěle demonstroval, že jeho technika a hlavně technologie jsou připraveny podávat maximální výsledky i v těch nejextrémnějších podmínkách.
Celá příprava na závod navíc posunula vývoj elektromobilů VW o pořádný kus vpřed, jak jsme v posledních týdnech pravidelně informovali.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.