Začátkem tohoto měsíce se objevila zpráva, podle které měl být v Anglii nalezen starý přepravní kontejner obsahující několik desítek dílů na klasické italské sportovní vozy značek Ferrari, Maserati nebo Maybach. Do setřídění jednotlivých dílů se pustila britská aukční společnost Coys, která díly nacenila a nyní připravuje jejich aukci.
Na první pohled starý a ničím výjimečný přepravní kontejner vydal poklady, v jejichž nalezení už asi nikdo nedoufal. Sbírka různých dílů totiž obsahovala několik sad klasických drátěných kol, písty motorů a dokonce i části interiérů úchvatných automobilů jako Ferrari F250 GTO, Ferrari F40 nebo Maserati 250F.
Za nashromážděním takové sbírky vzácných a hodnotných dílů musel stát velký fanoušek italských sportovních automobilů, který však bohužel zemřel a o svém malém pokladu nikomu neřekl. Kontejner tak stál na svém místě několik let a nikdo mu nevěnoval pozornost.
Chris Routledge, ředitel aukční společnosti Cays, uvedl v rozhovoru pro The Telegraph, že něco takového nepamatuje. „Něco takto velkého, ještě s důrazem na vzácnost vozů, ke kterým se díly vztahují, je naprosto bezprecedentní. Díváme se na díly v hodnotě minimálně 1 milionu liber (cca 23.4 mil. Kč), ale cena bude pravděpodobně ještě vyšší. Je to jako Aladinova jeskyně, ze které budou nadšení lidé z celého světa."
Mezi nalezenými díly se nalézají nová drátěná kola uložená v originálních dřevěných bednách, originálně naolejované karburátory v původním balícím papíru, nová výfuková potrubí, chladiče, palubní desky a řada dalších vzácností.
Seznam nalezených věcí je možné si prohlédnout na webových stránkách aukčního webu Coys. Prodej všech dílů se chystá na 29. června během aukce v Blenheim Palace v britském Oxfordshire. U žádného z dílů není uvedena minimální cena, ovšem vhledem k jejich vzácnosti se dá očekávat, že přihazující budou muset sáhnout pořádně hluboko do kapsy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.