Začátkem tohoto měsíce se objevila zpráva, podle které měl být v Anglii nalezen starý přepravní kontejner obsahující několik desítek dílů na klasické italské sportovní vozy značek Ferrari, Maserati nebo Maybach. Do setřídění jednotlivých dílů se pustila britská aukční společnost Coys, která díly nacenila a nyní připravuje jejich aukci.
Na první pohled starý a ničím výjimečný přepravní kontejner vydal poklady, v jejichž nalezení už asi nikdo nedoufal. Sbírka různých dílů totiž obsahovala několik sad klasických drátěných kol, písty motorů a dokonce i části interiérů úchvatných automobilů jako Ferrari F250 GTO, Ferrari F40 nebo Maserati 250F.
Za nashromážděním takové sbírky vzácných a hodnotných dílů musel stát velký fanoušek italských sportovních automobilů, který však bohužel zemřel a o svém malém pokladu nikomu neřekl. Kontejner tak stál na svém místě několik let a nikdo mu nevěnoval pozornost.
Chris Routledge, ředitel aukční společnosti Cays, uvedl v rozhovoru pro The Telegraph, že něco takového nepamatuje. „Něco takto velkého, ještě s důrazem na vzácnost vozů, ke kterým se díly vztahují, je naprosto bezprecedentní. Díváme se na díly v hodnotě minimálně 1 milionu liber (cca 23.4 mil. Kč), ale cena bude pravděpodobně ještě vyšší. Je to jako Aladinova jeskyně, ze které budou nadšení lidé z celého světa."
Mezi nalezenými díly se nalézají nová drátěná kola uložená v originálních dřevěných bednách, originálně naolejované karburátory v původním balícím papíru, nová výfuková potrubí, chladiče, palubní desky a řada dalších vzácností.
Seznam nalezených věcí je možné si prohlédnout na webových stránkách aukčního webu Coys. Prodej všech dílů se chystá na 29. června během aukce v Blenheim Palace v britském Oxfordshire. U žádného z dílů není uvedena minimální cena, ovšem vhledem k jejich vzácnosti se dá očekávat, že přihazující budou muset sáhnout pořádně hluboko do kapsy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?