Během posledních let došlo v oblasti bezpečnosti automobilových závodů k obrovskému posunu, díky kterému jsou závodní jezdci v relativním bezpečí. Během jízdy ve vysokých rychlostech však stačí ke kolizi opravdu málo a následky mohou být i přes všechny snahy tragické. Za jedno z největších rizik je pak považován oheň, který dokáže závodní vůz plný vysoce hořlavého paliva proměnit v popel během desítek sekund.
Závodní automobil v plamenech je jedním z největších strašáků jak samotných závodníků, tak záchranářů na okruhu. Pokud totiž z automobilu vyšlehnou plameny, rozhoduje doslova každá sekunda. A to si na vlastní kůži bohužel zažil i Mike Jones, který havaroval 16.6. během závodů na trati South Boston Speedway.
Mike zrovna vyjížděl ze zatáčky bok po boku se svým rivalem, když došlo k malé kolizi, která však oba závodní stroje nekontrolovatelně roztočila. Oba vozy poté narazily do vnitřní bariéry okruhu, ovšem zatím co červený vůz se na místě zastavil, Mikův bílý stroj pokračoval po dráze za doprovodu jiskření od podvozku, které se během chvíle proměnilo v plameny.
Od kolize do vyšlehnutí plamenů uběhlo pouhých 5 sekund. Teprve po vzplanutí motorového prostoru vůz zastavil a ze záběrů je jasně vidět, že Mike se snaží uvolnit z kabiny a odstraňuje bezpečnostní síť. Tou dobou už na místo přibíhá i jeho otec Dean, který se mu snaží pomoci z auta uniknout. Na místo se však dostává 10 sekund po vyšlehnutí plamenů a ještě před záchranáři.
Je obrovským štěstím, že plameny podle videa zasáhly pouze motorový prostor. Pokud by se totiž dostaly i do kabiny, celá situace by byla podstatně horší. Mike se totiž i s pomocí otce dostává z kabiny až po šesti sekundách. Tou dobou už jsou na místě i první záchranáři, kteří se snaží zkrotit plameny, které se díky unikajícímu palivu šíří po dráze.
Oba hlavní aktéři se naštěstí z místa dostali včas a bez zranění. Požár pak během několika sekund zlikvidovala posádka záchranářských pick-upů, které na místo dorazily. Celé video je však ukázku toho, jak rychlý a ničivý umí požár závodních vozů být.
Jen díky rychlému a rozhodnému jednání Deana, který se zachoval jako každý jiný rodič, a pohotovému zásahu záchranářů nakonec skončila tato nehoda happyendem.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.