Závodní stroj zachvátily plameny, odvážný otec přesto běžel vytáhnout svého syna

Závodní stroj skončil po drobné kolizi v plamenech
Závodní stroj skončil po drobné kolizi v plamenech, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. června 2018 10:20
Sdílej:

Během posledních let došlo v oblasti bezpečnosti automobilových závodů k obrovskému posunu, díky kterému jsou závodní jezdci v relativním bezpečí. Během jízdy ve vysokých rychlostech však stačí ke kolizi opravdu málo a následky mohou být i přes všechny snahy tragické. Za jedno z největších rizik je pak považován oheň, který dokáže závodní vůz plný vysoce hořlavého paliva proměnit v popel během desítek sekund.

Závodní automobil v plamenech je jedním z největších strašáků jak samotných závodníků, tak záchranářů na okruhu. Pokud totiž z automobilu vyšlehnou plameny, rozhoduje doslova každá sekunda. A to si na vlastní kůži bohužel zažil i Mike Jones, který havaroval 16.6. během závodů na trati South Boston Speedway.

Mike zrovna vyjížděl ze zatáčky bok po boku se svým rivalem, když došlo k malé kolizi, která však oba závodní stroje nekontrolovatelně roztočila. Oba vozy poté narazily do vnitřní bariéry okruhu, ovšem zatím co červený vůz se na místě zastavil, Mikův bílý stroj pokračoval po dráze za doprovodu jiskření od podvozku, které se během chvíle proměnilo v plameny.

Od kolize do vyšlehnutí plamenů uběhlo pouhých 5 sekund. Teprve po vzplanutí motorového prostoru vůz zastavil a ze záběrů je jasně vidět, že Mike se snaží uvolnit z kabiny a odstraňuje bezpečnostní síť. Tou dobou už na místo přibíhá i jeho otec Dean, který se mu snaží pomoci z auta uniknout. Na místo se však dostává 10 sekund po vyšlehnutí plamenů a ještě před záchranáři.

Je obrovským štěstím, že plameny podle videa zasáhly pouze motorový prostor. Pokud by se totiž dostaly i do kabiny, celá situace by byla podstatně horší. Mike se totiž i s pomocí otce dostává z kabiny až po šesti sekundách. Tou dobou už jsou na místě i první záchranáři, kteří se snaží zkrotit plameny, které se díky unikajícímu palivu šíří po dráze.

Oba hlavní aktéři se naštěstí z místa dostali včas a bez zranění. Požár pak během několika sekund zlikvidovala posádka záchranářských pick-upů, které na místo dorazily. Celé video je však ukázku toho, jak rychlý a ničivý umí požár závodních vozů být.

Jen díky rychlému a rozhodnému jednání Deana, který se zachoval jako každý jiný rodič, a pohotovému zásahu záchranářů nakonec skončila tato nehoda happyendem.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.