Každý den zastaví policisté na silnicích tisíce řidičů, ovšem jen v několika málo případech se zpráva o tom stane tak slavnou, jako v případě seržanta Stephena Wheelese. Příslušník policie ve státě Indiana totiž zastavil řidičku, která se dopouštěla jednoho z celosvětově nejrozšířenějších a současně možná i nejotravnějších přestupků, jaké lze na dálnici spáchat.
V sobotu 16.6. přidal seržant Stephen Wheeles na svůj osobní twitterový účet fotografii ze svého služebního vozu, před kterým stojí starší SUV značky Chevrolet. Na první pohled běžná silniční kontrola se však díky doplňujícímu textu stala virálním hitem napříč USA, který sdílí jak motoristické weby, tak velké televizní stanice napříč všemi svými platformami.
Policista totiž v příspěvku uvedl, že řidičku zastavil na dálnici I-65 kvůli prohřešku spojenému s jízdou v levém pruhu. Během jízdy v levém pruhu, který je běžně určen pro předjíždění, totiž žena blokovala cca 20 dalších automobilů. Pravý pruh byl přitom volný řidička tak mohla zcela bezpečně cestovat v něm, aniž by někoho omezovala.
Jak policista na konci svého příspěvku zdůrazňuje „Pokud za vámi jedou další vozidla, musíte se vrátit do pravého pruhu a umožnit jim tak pokračovat."
Policista na svém Twitteru sdílí příspěvky ze silnic a dálnic poměrně často, ovšem málokdy se dočká reakcí, jako v tomto případě. Příspěvek s fotkou zastaveného vozidla a komentáře totiž dosáhl během pár dnů 4.4 tisíc komentářů, 25 tisíc retweetů a více jak 74 000 lajků.
Jak policista uvedl během rozhovoru pro televizní stanici CBS4, zákon o povinnosti uvolnit levý pruh rychleji jedoucím vozidlům platí od roku 2015 a jeho cílem bylo dosáhnout maximální plynulosti dopravy. Od zavedení tohoto předpisu už policisté rozdali přes 5000 upozornění a pouze 331 pokut.
I stopped this vehicle today for a left lane violation on I-65. The driver had approximately 20 cars slowed behind her because she would not move back to the right lane.Again...if there are vehicles behind you, you must move to the right lane to allow them to pass. pic.twitter.com/tePjJ1Xigy
— Sgt. Stephen Wheeles (@ISPVersailles) 16. června 2018
Povinnost uvolnit levý pruh se vztahuje na všechny řidiče bez ohledu na jejich rychlost - pokud je někdo chce předjet vyšší než povolenou rychlostí, má na to právo. Musí však počítat s tím, že policisté zastavují podstatně více řidičů kvůli rychlosti, než kvůli blokování jízdního pruhu.
Problém s řidiči blokujícími levý jízdní pruh je stále častějším problémem, o kterém by mohli vyprávět i řidiči na českých silnicích. Zda se ale dočkáme stejného přístupu ze strany policie, za který je seržant Wheeles oslavován napříč USA, je však záhadou.
Přitom by stačilo jen velice málo, což před lety předvedl opět americký policista na tomto videu. Řidič dostal lekci, policista nemusel nikoho zastavit ani pokutovat a všichni na dálnici jsou spokojeni.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?