Před pár dny jsme přinesli video, na kterém řidiči starší Toyoty odlétla za jízdy kapota, která jen těsně minula dvojici SUV. Tentokrát jsme se dostali k dalšímu záběru palubní kamery, který však zachycuje ještě děsivější podívanou. Staršímu Jeepu Cherokee totiž za jízdy upadne kolo, které nadělá na dálnici pořádnou paseku.
Video, které mělo být natočeno na americké dálnici I-66, začíná vcelku nevinně a zachycuje běžnou cestu po dálnici s vyšší dopravou. Během pár sekund se však atmosféra mění, neboť vpředu jedoucímu bílému Jeepu se náhle uvolní levé přední kolo.
Přední část Jeepu se levou stranou zanoří do asfaltu a z jeho podběhu začnou létat jiskry. Řidič má zřejmě s kontrolou vozidla co dělat, ovšem nakonec se mu ho podaří nasměrovat do odstavného pruhu, kde zastaví. Větší problém však uvolňuje uvolněné kolo, které nekontrolovatelně pokračuje svojí cestou.
Kolo z Jeepu rozhodně není žádný prcek a díky své rychlosti má vcelku slušnou energii. Když kolo poprvé narazí do středových svodidel, nabízí se pocit, že by vše mohlo dobře dopadnout. Poté ale kolo svodidla přeskakuje a jen těsně míjí projíždějící Audi. Po pár sekundách však naráží do modrého sedanu, kterým je pravděpodobně starší Nissan.
Náraz je tak silný, že kolo demoluje nárazník a prohýbá kapotu. Díky nárazu se pak vymrští do vzduchu a video-záznam končí. Zůstává však otázkou, zda kolo nezpůsobilo další škody po svém "návratu na zem" a bohužel ani nevíme, jak dopadla posádka Nissanu.
Ze záznamu je patrné, že posádce modrého vozidla se automaticky nafoukly Airbagy, což mohlo způsobit zmatení a další rizikovou situaci. Upřímně však doufáme, že se podařilo vůz bezpečně odstavit a nikdo další do něj nenarazil.
Pro nás ostatní je to však další upomínkou toho, abychom nezanedbávali technický stav vozidla. Obcházení auta před každou cestou jak ve filmu "Vrchní, prchni!" je sice extrém, ovšem jednou za čas by se to mohlo vyplatit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.