Zámožný muž z Nigérie sliboval svému otci pořízení luxusního automobilu, což se mu ale bohužel nepodařilo stihnout. Svou chybu chtěl však napravit tím, že otci dopřeje luxusní automobil alespoň na poslední cestu. V autosalonu proto pořídil nové BMW X6 v hodnotě cca 1.9 milionu a následně ho v něm nechal v rodinné vesnici pohřbít.
Neznámý muž z Nigérie, kterého nigerijský zpravodajský web NAIJ.com identifikoval jen jako "Azubuike," prý dlouho sliboval svému otci pořízení luxusního automobilu. Na to však kvůli náhlé smrti jeho otce bohužel nikdy nedošlo.
Azubuike však chtěl dodržet svůj slib a tak zamířil do autosalonu, kde prý zaplatil 66 000 liber (cca 1.9 milionu korun) za nové BMW X6, ve kterém měl být jeho otec pohřben. Fotografie, které se okamžitě staly virálním hitem, zachycují stříbrné BMW X6, které pracovníci pohřební služby spouštějí do ručně vykopaného 1.8 metru hlubokého hrobu.
Pokud vás zajímá, jak je něco takového možné bez použití těžké techniky, pak se lépe podívejte pod přední nárazník. Uvidíte zde totiž klády / kmeny, na kterých byl automobil do hrobu spuštěn. Ty byly poté vytaženy a automobil tak dosedl na dno hrobu - tím se z něj stala zřejmě jedna z nejdražších rakví na africkém kontinentu.
Rozhodně se však nejedná o jediného nebožtíka, který byl pohřben v automobilu. Již v roce 2015 zaplnily titulní stránky zprávy o nigerijském miliardáři, který nechal pohřbít svou matku v Hummeru H1. Ten samý rok pak využil auta jako rakve i muž v Číně, který se nechal pohřbít ve svém oblíbeném voze.
Třešničkou na dortu je pak prohlášení místních obyvatel, kteří údajně do automobilu přidali satelitní navigaci, aby nebožtík uvnitř vozu snáze nalezl schody do nebe. A zatím co místní toto rozhodnutí zřejmě chápou a respektují, na internetu se objevila celá řada pobouřených reakcí, které toho jednání označují jen za plýtvání prostředky, které by nigerijští obyvatelé potřebovali využít zcela jinak.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.