Zámožný muž z Nigérie sliboval svému otci pořízení luxusního automobilu, což se mu ale bohužel nepodařilo stihnout. Svou chybu chtěl však napravit tím, že otci dopřeje luxusní automobil alespoň na poslední cestu. V autosalonu proto pořídil nové BMW X6 v hodnotě cca 1.9 milionu a následně ho v něm nechal v rodinné vesnici pohřbít.
Neznámý muž z Nigérie, kterého nigerijský zpravodajský web NAIJ.com identifikoval jen jako "Azubuike," prý dlouho sliboval svému otci pořízení luxusního automobilu. Na to však kvůli náhlé smrti jeho otce bohužel nikdy nedošlo.
Azubuike však chtěl dodržet svůj slib a tak zamířil do autosalonu, kde prý zaplatil 66 000 liber (cca 1.9 milionu korun) za nové BMW X6, ve kterém měl být jeho otec pohřben. Fotografie, které se okamžitě staly virálním hitem, zachycují stříbrné BMW X6, které pracovníci pohřební služby spouštějí do ručně vykopaného 1.8 metru hlubokého hrobu.
Pokud vás zajímá, jak je něco takového možné bez použití těžké techniky, pak se lépe podívejte pod přední nárazník. Uvidíte zde totiž klády / kmeny, na kterých byl automobil do hrobu spuštěn. Ty byly poté vytaženy a automobil tak dosedl na dno hrobu - tím se z něj stala zřejmě jedna z nejdražších rakví na africkém kontinentu.
Rozhodně se však nejedná o jediného nebožtíka, který byl pohřben v automobilu. Již v roce 2015 zaplnily titulní stránky zprávy o nigerijském miliardáři, který nechal pohřbít svou matku v Hummeru H1. Ten samý rok pak využil auta jako rakve i muž v Číně, který se nechal pohřbít ve svém oblíbeném voze.
Třešničkou na dortu je pak prohlášení místních obyvatel, kteří údajně do automobilu přidali satelitní navigaci, aby nebožtík uvnitř vozu snáze nalezl schody do nebe. A zatím co místní toto rozhodnutí zřejmě chápou a respektují, na internetu se objevila celá řada pobouřených reakcí, které toho jednání označují jen za plýtvání prostředky, které by nigerijští obyvatelé potřebovali využít zcela jinak.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.