Rozbité silnice se v posledních letech začínají stávat problémem stále většího počtu měst a regionů, kterým na jejich opravu zkrátka nezbývají finance. Na některých místech došla situace dokonce tak daleko, že se oprav silnic chopily soukromé společnosti, které tak elegantně skloubí příjemné s užitečným.
Jak upozornil web Jalopnik, tahle situace začíná pomalu ale jistě připomínat sci-fi romány, ve kterých některé úlohy státu či městské správy přebírají soukromé společnosti, které se starají o veřejné blaho a bezpečí. V případě několika amerických měst už se ale nejedná o žádné sci-fi. Údržbu silnic zde totiž přebrala společnost vyrábějící pizzu.
Řeč je o řetězci Domino's Pizza, který už je unaven příšerným stavem silnic, kvůli kterým občas zákazníkům doručuje pizzu v naprosto příšerném stavu. Společnost dokonce vytvořila webové stránky, kde názorně ukazuje pohled do krabice s Pizzou v doručovacím autě, které projíždí různě velké výmoly. A ten pohled není hezký.
Pro nápravu situace si tak společnost Domino najala několik pracovních čet, které pracují v několika městech na opravách nejhorších výmolů. Na webových stránkách je kompletní přehled, ze kterého lze vyčíst, že například v Milfordu bylo opraveno 40 výmolů a ve městě Athens (stát Georgia) dokonce 150 výmolů. Celkově jich je ovšem podstatně větší množství a další přibývají.
Nemyslete si však, že by šlo jen o dílo dobré vůle. Společnost nechává každý opravený výmol označit svým logem, pod kterým je slogan „OH YES WE DID." Navíc je potřeba si uvědomit, že společnost to dělá pro pizzu doručenou v perfektním stavu, nikoliv pro komfort běžných občanů.
Webu Jalopnik se podařilo sehnat vyjádření městského správce Milfordu, který uvedl: „Čelili jsme náročnější zimě než je pro stát Delaware obvyklé, takže tohle je další možnost, jak rozšířit náš napjatý rozpočet." V podstatě se tedy vyjadřuje jen o chybějících penězích na opravu silnic a k samotnému projektu prodejců pizzy se ani nedostane.
My však tuhle myšlenku vřele vítáme a rozhodně bychom se nezlobili, kdyby se někdo chopil podobné příležitosti i u nás. Asfaltová záplata s reklamou sice není extra výhra, ale stále je to lepší než jen díra, která se vám snaží poškodit automobil.
Bohužel jsme si ale téměř jistí, že by se rychle našel úředník, kterému by se takové jednání příčilo, protože oprava by nesplňovala XY a nebyla by provedena odpovídajícím způsobem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?