Jízda automobilem je v očích celé řady motoristů tím nejbezpečnějším způsobem dopravy, neboť si myslíme, že máme situaci vždy pevně v rukou. Na silnicích se však mohou stát věci, které jsou jen těžko pochopitelné a které není v silách řidiče ovlivnit. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i autor těchto záběrů. Přitom už v notoricky známém filmu Vrchní, prchni! Zdeněk Svěrák ukazuje, jak je před jízdou kontrola vozu důležitá.
Dvojice kamer v SUV, které zrovna projíždí po dálnici poblíž Menomonee Falls (stát Wisconsin), zabírá vcelku běžný obrázek z tří-proudé dálnice. Vše se zdá být normální až do momentu, kdy SUV s kamerami začne předjíždět starší Toyota Corolla.
Pokud se totiž podíváte na záběry z kamery za zadním sklem, pravděpodobně si v posledních chvílích všimnete, že Toyota nemá z nějakého záhadného důvodu dovřenou kapotu. Kapota už je navíc ve chvíli, kdy Toyota předjíždí SUV, docela silně pootevřená. Ten pravý ško přijde ale až za chvíli.
Úchyt kapoty ani její panty totiž nevydrží nápor větru a kapota se za jízdy vytrhne a odletí. Nejprve má namířeno proti vozu s kamerou, který naštěstí míjí s dostatečným odstupem - ačkoliv řidič ještě pro jistotu uhýbá do levého pruhu. Podstatně blíž tragédii byl však řidič v Jeepu, který jel vzadu v pravém pruhu. Ten se totiž kapotě vyhýbá skutečně až na poslední chvíli.
Ve výsledku se naštěstí nic nestalo, ovšem pokud by se kapota uvolnila o něco dříve, pravděpodobně by některý z automobilů zasáhla a následky by byly hrozivé. Počínaje rozbitým sklem, stresem a následnou nehodou, až po scénář, kdy by kapota sklem prolétla - a tyhle následky si ani nechceme domýšlet.
Ve výsledku je tak potřeba před každou jízdou svůj vůz prohlédnout a během cesty pak počítat s tím, že něco podobného se může stát kdykoliv a komukoliv. Vždy tak buďte na cestě bdělí, nenechte se uchlácholit řadou bezpečnostních asistentů, mějte ruce na volantu a buďte připraveni, že někdy možná budete muset reagovat na podobnou situaci ve zlomcích sekund.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?