Jízda automobilem je v očích celé řady motoristů tím nejbezpečnějším způsobem dopravy, neboť si myslíme, že máme situaci vždy pevně v rukou. Na silnicích se však mohou stát věci, které jsou jen těžko pochopitelné a které není v silách řidiče ovlivnit. Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i autor těchto záběrů. Přitom už v notoricky známém filmu Vrchní, prchni! Zdeněk Svěrák ukazuje, jak je před jízdou kontrola vozu důležitá.
Dvojice kamer v SUV, které zrovna projíždí po dálnici poblíž Menomonee Falls (stát Wisconsin), zabírá vcelku běžný obrázek z tří-proudé dálnice. Vše se zdá být normální až do momentu, kdy SUV s kamerami začne předjíždět starší Toyota Corolla.
Pokud se totiž podíváte na záběry z kamery za zadním sklem, pravděpodobně si v posledních chvílích všimnete, že Toyota nemá z nějakého záhadného důvodu dovřenou kapotu. Kapota už je navíc ve chvíli, kdy Toyota předjíždí SUV, docela silně pootevřená. Ten pravý ško přijde ale až za chvíli.
Úchyt kapoty ani její panty totiž nevydrží nápor větru a kapota se za jízdy vytrhne a odletí. Nejprve má namířeno proti vozu s kamerou, který naštěstí míjí s dostatečným odstupem - ačkoliv řidič ještě pro jistotu uhýbá do levého pruhu. Podstatně blíž tragédii byl však řidič v Jeepu, který jel vzadu v pravém pruhu. Ten se totiž kapotě vyhýbá skutečně až na poslední chvíli.
Ve výsledku se naštěstí nic nestalo, ovšem pokud by se kapota uvolnila o něco dříve, pravděpodobně by některý z automobilů zasáhla a následky by byly hrozivé. Počínaje rozbitým sklem, stresem a následnou nehodou, až po scénář, kdy by kapota sklem prolétla - a tyhle následky si ani nechceme domýšlet.
Ve výsledku je tak potřeba před každou jízdou svůj vůz prohlédnout a během cesty pak počítat s tím, že něco podobného se může stát kdykoliv a komukoliv. Vždy tak buďte na cestě bdělí, nenechte se uchlácholit řadou bezpečnostních asistentů, mějte ruce na volantu a buďte připraveni, že někdy možná budete muset reagovat na podobnou situaci ve zlomcích sekund.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.