Kdykoliv přijde řeč na úpravu automobilů, většinou se bavíme o vylepšení jeho jízdních vlastností, vzhledu nebo komfortu. Francouzský umělec Benedetto Bufalino si však postavil kariéru na přestavbě aut do věcí, se kterými mají na první pohled jen pramálo společného. Jeho posledním nápadem pak bylo přeměnit starý Ford Mondeo kombi na pec pro přípravu pizzy.
Benedetto Bufalino je jedním z těch umělců, jehož výtvory obvykle rozdělí diváky na skalní příznivce a odpůrce. Jeho výtvory jsou totiž do jisté míry kontroverzní a řada lidí jistě uzná, že pro poškozené / vyřazené auto se dá najít celá řada lepších uplatnění, včetně recyklace.
Benedetto se však snaží vdechnout automobilům zcela jiné využití, což předvedl v celé řadě případů. Z jednoho automobilu postavit stožár veřejného osvětlení, další posloužilo jako venkovní posezení a nechybí ani vůz s povrchem připraveným pro trochu toho stolního tenisu.
Kromě toho již dřív konvertoval několik automobilů v pojízdný gril, bazén nebo vířivku. Z obrovského mixu na beton udělal obří disko-kouli a jeho pozornosti neunikly ani vyřazené policejní vozy - z jednoho dokonce postavil kurník pro slepice. Jakkoliv jsou jeho díla bláznivá, mají něco do sebe. Stejně jako jeho poslední počin, kterým se stala pec pro přípravu pizzy vytvořená ze starého Fordu Mondeo.
Kvůli přestavbě přišel Ford o většinu interiéru, okna a téměř všechny sloupky na levé straně, kde vznikl prostor pro manipulaci s pecí. Nová "podlaha" automobilu se přesunula do výšky oken a tvojí ji speciální cihly, které současně lemují boky celé pece. Cílem tak pravděpodobně bylo dosáhnout stejných vlastností, jaké mají tradiční pece pro přípravu pizzy.
Trochu záhadným je nám systém ventilace, neboť vůz postrádá jakýkoliv komínek či něco podobného. Obsluha však probíhá pomocí výklopných dvířek, která jsou uprostřed levého boku vozu a nahrazují tak jedno z chybějících skel. Po pravé i levé straně jsou pak navařeny plechy. Nechybí však začerněné čelní a zadní sklo.
Benedetto Bufalino, Premier feu dans La Fourd Mondeo à pizza, 2018, aujourd’hui samedi 19 mai à 19h restitution de ma résidence à 2 Angles à Flers, welcome pour la pizza party 🍕 #benedettobufalino #pizza #pizzaparty #pizzaparty #pizzapizza #fordmondeo #fordmondeomk3 #ford #voiturepizza #fourapizza #fouràpizza #feudebois #feudebois🔥 #flers #normandie #pizzafeudebois #artcontemporain #artcontemporary #arturbain #sculpture #fun #2angles #2angles #fracnormandierouen #fracnormandiecaen #barbecue #maconnerie #maçonerie #amazingvideo #videogram #videofun #mai68
Jak asi pizza chutná netušíme, ovšem drobné obavy v nás vzbuzují fotky, na kterých není vůz vybrakován kompletně a zůstávají mu například plastová těsnění. Při představě, jaké teploty se uvnitř vozu vytvářejí při zapálení dřeva a roztápění pece, nás tak trochu děsí, zda se plasty netaví a neuvolňují škodlivé látky, jak poznamenali na webu Jalopnik. Upřímně však doufáme, že na tohle netradiční pizzař myslel.
Benedetto Bufalino, le camion bétonnière boule à facettes, Lyon (avec Benoît Deseille) #benedettobufalino #lyon #onlyon #disco #arturbain #artpublic #discotruck #betondisco #lumiere #bouleafacettes #camiondisco #funk #discoparty #boulemiroir #bouledisco
Ve výsledku se tedy jedná o naprosto bláznivou přestavbu, ve které toho po automobilu příliš nezůstalo. A to je podle nás docela škoda, neboť kdyby Ford zůstal pojízdný i s pizzařskou pecí v zadní části, rozhodně by v našich očích stoupl na hodnotě. I tak bychom ale nabídce na ochutnání pizzy upečené v tomhle "autě" nedokázal odolat.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.