Kdykoliv přijde řeč na úpravu automobilů, většinou se bavíme o vylepšení jeho jízdních vlastností, vzhledu nebo komfortu. Francouzský umělec Benedetto Bufalino si však postavil kariéru na přestavbě aut do věcí, se kterými mají na první pohled jen pramálo společného. Jeho posledním nápadem pak bylo přeměnit starý Ford Mondeo kombi na pec pro přípravu pizzy.
Benedetto Bufalino je jedním z těch umělců, jehož výtvory obvykle rozdělí diváky na skalní příznivce a odpůrce. Jeho výtvory jsou totiž do jisté míry kontroverzní a řada lidí jistě uzná, že pro poškozené / vyřazené auto se dá najít celá řada lepších uplatnění, včetně recyklace.
Benedetto se však snaží vdechnout automobilům zcela jiné využití, což předvedl v celé řadě případů. Z jednoho automobilu postavit stožár veřejného osvětlení, další posloužilo jako venkovní posezení a nechybí ani vůz s povrchem připraveným pro trochu toho stolního tenisu.
Kromě toho již dřív konvertoval několik automobilů v pojízdný gril, bazén nebo vířivku. Z obrovského mixu na beton udělal obří disko-kouli a jeho pozornosti neunikly ani vyřazené policejní vozy - z jednoho dokonce postavil kurník pro slepice. Jakkoliv jsou jeho díla bláznivá, mají něco do sebe. Stejně jako jeho poslední počin, kterým se stala pec pro přípravu pizzy vytvořená ze starého Fordu Mondeo.
Kvůli přestavbě přišel Ford o většinu interiéru, okna a téměř všechny sloupky na levé straně, kde vznikl prostor pro manipulaci s pecí. Nová "podlaha" automobilu se přesunula do výšky oken a tvojí ji speciální cihly, které současně lemují boky celé pece. Cílem tak pravděpodobně bylo dosáhnout stejných vlastností, jaké mají tradiční pece pro přípravu pizzy.
Trochu záhadným je nám systém ventilace, neboť vůz postrádá jakýkoliv komínek či něco podobného. Obsluha však probíhá pomocí výklopných dvířek, která jsou uprostřed levého boku vozu a nahrazují tak jedno z chybějících skel. Po pravé i levé straně jsou pak navařeny plechy. Nechybí však začerněné čelní a zadní sklo.
Benedetto Bufalino, Premier feu dans La Fourd Mondeo à pizza, 2018, aujourd’hui samedi 19 mai à 19h restitution de ma résidence à 2 Angles à Flers, welcome pour la pizza party 🍕 #benedettobufalino #pizza #pizzaparty #pizzaparty #pizzapizza #fordmondeo #fordmondeomk3 #ford #voiturepizza #fourapizza #fouràpizza #feudebois #feudebois🔥 #flers #normandie #pizzafeudebois #artcontemporain #artcontemporary #arturbain #sculpture #fun #2angles #2angles #fracnormandierouen #fracnormandiecaen #barbecue #maconnerie #maçonerie #amazingvideo #videogram #videofun #mai68
Jak asi pizza chutná netušíme, ovšem drobné obavy v nás vzbuzují fotky, na kterých není vůz vybrakován kompletně a zůstávají mu například plastová těsnění. Při představě, jaké teploty se uvnitř vozu vytvářejí při zapálení dřeva a roztápění pece, nás tak trochu děsí, zda se plasty netaví a neuvolňují škodlivé látky, jak poznamenali na webu Jalopnik. Upřímně však doufáme, že na tohle netradiční pizzař myslel.
Benedetto Bufalino, le camion bétonnière boule à facettes, Lyon (avec Benoît Deseille) #benedettobufalino #lyon #onlyon #disco #arturbain #artpublic #discotruck #betondisco #lumiere #bouleafacettes #camiondisco #funk #discoparty #boulemiroir #bouledisco
Ve výsledku se tedy jedná o naprosto bláznivou přestavbu, ve které toho po automobilu příliš nezůstalo. A to je podle nás docela škoda, neboť kdyby Ford zůstal pojízdný i s pizzařskou pecí v zadní části, rozhodně by v našich očích stoupl na hodnotě. I tak bychom ale nabídce na ochutnání pizzy upečené v tomhle "autě" nedokázal odolat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?