Kdykoliv přijde řeč na úpravu automobilů, většinou se bavíme o vylepšení jeho jízdních vlastností, vzhledu nebo komfortu. Francouzský umělec Benedetto Bufalino si však postavil kariéru na přestavbě aut do věcí, se kterými mají na první pohled jen pramálo společného. Jeho posledním nápadem pak bylo přeměnit starý Ford Mondeo kombi na pec pro přípravu pizzy.
Benedetto Bufalino je jedním z těch umělců, jehož výtvory obvykle rozdělí diváky na skalní příznivce a odpůrce. Jeho výtvory jsou totiž do jisté míry kontroverzní a řada lidí jistě uzná, že pro poškozené / vyřazené auto se dá najít celá řada lepších uplatnění, včetně recyklace.
Benedetto se však snaží vdechnout automobilům zcela jiné využití, což předvedl v celé řadě případů. Z jednoho automobilu postavit stožár veřejného osvětlení, další posloužilo jako venkovní posezení a nechybí ani vůz s povrchem připraveným pro trochu toho stolního tenisu.
Kromě toho již dřív konvertoval několik automobilů v pojízdný gril, bazén nebo vířivku. Z obrovského mixu na beton udělal obří disko-kouli a jeho pozornosti neunikly ani vyřazené policejní vozy - z jednoho dokonce postavil kurník pro slepice. Jakkoliv jsou jeho díla bláznivá, mají něco do sebe. Stejně jako jeho poslední počin, kterým se stala pec pro přípravu pizzy vytvořená ze starého Fordu Mondeo.
Kvůli přestavbě přišel Ford o většinu interiéru, okna a téměř všechny sloupky na levé straně, kde vznikl prostor pro manipulaci s pecí. Nová "podlaha" automobilu se přesunula do výšky oken a tvojí ji speciální cihly, které současně lemují boky celé pece. Cílem tak pravděpodobně bylo dosáhnout stejných vlastností, jaké mají tradiční pece pro přípravu pizzy.
Trochu záhadným je nám systém ventilace, neboť vůz postrádá jakýkoliv komínek či něco podobného. Obsluha však probíhá pomocí výklopných dvířek, která jsou uprostřed levého boku vozu a nahrazují tak jedno z chybějících skel. Po pravé i levé straně jsou pak navařeny plechy. Nechybí však začerněné čelní a zadní sklo.
Benedetto Bufalino, Premier feu dans La Fourd Mondeo à pizza, 2018, aujourd’hui samedi 19 mai à 19h restitution de ma résidence à 2 Angles à Flers, welcome pour la pizza party 🍕 #benedettobufalino #pizza #pizzaparty #pizzaparty #pizzapizza #fordmondeo #fordmondeomk3 #ford #voiturepizza #fourapizza #fouràpizza #feudebois #feudebois🔥 #flers #normandie #pizzafeudebois #artcontemporain #artcontemporary #arturbain #sculpture #fun #2angles #2angles #fracnormandierouen #fracnormandiecaen #barbecue #maconnerie #maçonerie #amazingvideo #videogram #videofun #mai68
Jak asi pizza chutná netušíme, ovšem drobné obavy v nás vzbuzují fotky, na kterých není vůz vybrakován kompletně a zůstávají mu například plastová těsnění. Při představě, jaké teploty se uvnitř vozu vytvářejí při zapálení dřeva a roztápění pece, nás tak trochu děsí, zda se plasty netaví a neuvolňují škodlivé látky, jak poznamenali na webu Jalopnik. Upřímně však doufáme, že na tohle netradiční pizzař myslel.
Benedetto Bufalino, le camion bétonnière boule à facettes, Lyon (avec Benoît Deseille) #benedettobufalino #lyon #onlyon #disco #arturbain #artpublic #discotruck #betondisco #lumiere #bouleafacettes #camiondisco #funk #discoparty #boulemiroir #bouledisco
Ve výsledku se tedy jedná o naprosto bláznivou přestavbu, ve které toho po automobilu příliš nezůstalo. A to je podle nás docela škoda, neboť kdyby Ford zůstal pojízdný i s pizzařskou pecí v zadní části, rozhodně by v našich očích stoupl na hodnotě. I tak bychom ale nabídce na ochutnání pizzy upečené v tomhle "autě" nedokázal odolat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?