Kdykoliv přijde řeč na úpravu automobilů, většinou se bavíme o vylepšení jeho jízdních vlastností, vzhledu nebo komfortu. Francouzský umělec Benedetto Bufalino si však postavil kariéru na přestavbě aut do věcí, se kterými mají na první pohled jen pramálo společného. Jeho posledním nápadem pak bylo přeměnit starý Ford Mondeo kombi na pec pro přípravu pizzy.
Benedetto Bufalino je jedním z těch umělců, jehož výtvory obvykle rozdělí diváky na skalní příznivce a odpůrce. Jeho výtvory jsou totiž do jisté míry kontroverzní a řada lidí jistě uzná, že pro poškozené / vyřazené auto se dá najít celá řada lepších uplatnění, včetně recyklace.
Benedetto se však snaží vdechnout automobilům zcela jiné využití, což předvedl v celé řadě případů. Z jednoho automobilu postavit stožár veřejného osvětlení, další posloužilo jako venkovní posezení a nechybí ani vůz s povrchem připraveným pro trochu toho stolního tenisu.
Kromě toho již dřív konvertoval několik automobilů v pojízdný gril, bazén nebo vířivku. Z obrovského mixu na beton udělal obří disko-kouli a jeho pozornosti neunikly ani vyřazené policejní vozy - z jednoho dokonce postavil kurník pro slepice. Jakkoliv jsou jeho díla bláznivá, mají něco do sebe. Stejně jako jeho poslední počin, kterým se stala pec pro přípravu pizzy vytvořená ze starého Fordu Mondeo.
Kvůli přestavbě přišel Ford o většinu interiéru, okna a téměř všechny sloupky na levé straně, kde vznikl prostor pro manipulaci s pecí. Nová "podlaha" automobilu se přesunula do výšky oken a tvojí ji speciální cihly, které současně lemují boky celé pece. Cílem tak pravděpodobně bylo dosáhnout stejných vlastností, jaké mají tradiční pece pro přípravu pizzy.
Trochu záhadným je nám systém ventilace, neboť vůz postrádá jakýkoliv komínek či něco podobného. Obsluha však probíhá pomocí výklopných dvířek, která jsou uprostřed levého boku vozu a nahrazují tak jedno z chybějících skel. Po pravé i levé straně jsou pak navařeny plechy. Nechybí však začerněné čelní a zadní sklo.
Benedetto Bufalino, Premier feu dans La Fourd Mondeo à pizza, 2018, aujourd’hui samedi 19 mai à 19h restitution de ma résidence à 2 Angles à Flers, welcome pour la pizza party 🍕 #benedettobufalino #pizza #pizzaparty #pizzaparty #pizzapizza #fordmondeo #fordmondeomk3 #ford #voiturepizza #fourapizza #fouràpizza #feudebois #feudebois🔥 #flers #normandie #pizzafeudebois #artcontemporain #artcontemporary #arturbain #sculpture #fun #2angles #2angles #fracnormandierouen #fracnormandiecaen #barbecue #maconnerie #maçonerie #amazingvideo #videogram #videofun #mai68
Jak asi pizza chutná netušíme, ovšem drobné obavy v nás vzbuzují fotky, na kterých není vůz vybrakován kompletně a zůstávají mu například plastová těsnění. Při představě, jaké teploty se uvnitř vozu vytvářejí při zapálení dřeva a roztápění pece, nás tak trochu děsí, zda se plasty netaví a neuvolňují škodlivé látky, jak poznamenali na webu Jalopnik. Upřímně však doufáme, že na tohle netradiční pizzař myslel.
Benedetto Bufalino, le camion bétonnière boule à facettes, Lyon (avec Benoît Deseille) #benedettobufalino #lyon #onlyon #disco #arturbain #artpublic #discotruck #betondisco #lumiere #bouleafacettes #camiondisco #funk #discoparty #boulemiroir #bouledisco
Ve výsledku se tedy jedná o naprosto bláznivou přestavbu, ve které toho po automobilu příliš nezůstalo. A to je podle nás docela škoda, neboť kdyby Ford zůstal pojízdný i s pizzařskou pecí v zadní části, rozhodně by v našich očích stoupl na hodnotě. I tak bychom ale nabídce na ochutnání pizzy upečené v tomhle "autě" nedokázal odolat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.