Škoda Auto se společně s cyklistickým nadšencem Milanem Silným těší ze světového rekordu. Lví stopa dlouhá přes 1900 km, vedoucí po silnicích a cestách České republiky, byla úspěšně zdolána. Od soboty 26. května do čtvrtka 7. června absolvoval cyklistický nadšenec Milan „Forrest“ Silný trať ve tvaru dvouocasého lva. Na cestě se k němu připojilo 150 spolujezdců. Akce tak splnila požadavky oficiálně uznatelného rekordního zápisu – jednak v počtu lidmi ujetých kilometrů a jednak ve velikosti GPS obrazce vyobrazeného v prostředí mapového rozhraní Mapy.cz s tématikou národního symbolu, který ve světě zatím nemá obdoby
Sté výročí založení Československa zasluhuje speciální pozornost. Škoda Auto se proto jako hrdý cyklistický partner rozhodla dostat nejširší veřejnost do sedel bicyklů a oslavit významný rok české historie radostí z pohybu – a to po velmi nevšední trase. Pomohl jí k tomu Milan „Forrest“ Silný, který celou více než 1900 km dlouhou trať ve tvaru národního znaku absolvoval. Přezdívku „Forrest“ získal z legendární filmové předlohy Forresta Gumpa. Na rozdíl od něj měl ale český „Forrest“ cestu předem vytyčenou a cíl přesně daný. V průměru urazil denně 149 kilometrů s tím, že nejkratší úsek měřil 75 km a nejdelší 190 km.
„Když jsem v loňském roce ujel 1000 kilometrů bez přestávky, hledal jsem něco, čím bych to překonal. Dlouho jsem nemohl na nic přijít, až mě oslovila Škoda Auto s tímto projektem, na který jsem nadšeně kývl. V Česku žije přes 10 milionů lidí, mnozí z nich jsou špičkoví cyklisti. A když osloví zrovna vás, tak se to odmítnout nedá,“ vysvětlil svou motivaci Milan Silný.
V průběhu jízdy se k „Forrestovi“ přidávali jednotliví jezdci nebo rovnou celé rodiny na libovolných úsecích, neboť každý den byl rozčleněn do několika dílčích částí o délce přibližně 20 km. Celkem se připojilo 150 cyklistů. Nejmladšímu účastníkovi byly 2 roky, nejstaršímu pak 75 let. Milan „Forrest“ Silný je však doposud jediným, kdo na bicyklu Lví stopu absolvoval celou. Na řadě míst se setkal s vřelým přijetím – například v Přílepech u Rakovníku pro něj místní připravili grilování, v Poděbradech zase dostal lázeňské oplatky a v Plzni světoznámé pivo. V doprovodu vozu Škoda Octavia vyrazil z pražské Podbaby v sobotu 26. května v 9.00 hodin a na stejném místě svou pouť zakončil ve čtvrtek 7. června v 19.00 hodin. Tam mu také komisař z agentury Dobrý den předal certifikát potvrzující platnost nového rekordu.
Nejen o rekordu a radosti z pohybu však je Lví stopa. V souladu s jedním ze 4 pilířů politiky společenské odpovědnosti myslí Škoda Auto rovněž na handicapované spoluobčany. Mimochodem i pro ně jsou na trati Lví stopy připraveny vhodné úseky. A aby se jich mohlo zapojit ještě více, mladoboleslavská automobilka zajistila ve spolupráci s Kontem Bariéry dvěma dětem speciální kolo handbike, které se pohání rukama. Na tento účel věnovala 150 000 Kč. Prvním, kdo šek na kolo dostal, byl sedmiletý Daniel. Tomu ho předal přímo na trase Milan „Forrest“ Silný. O několik dnůpozději byl darován šek na druhý handbike desetileté Monice.
Úvodní část Lví stopy sice patří minulosti, ale její myšlenka žije dál. Unikátní spojení oslav 100. výročí založení republiky, sportovního výkonu a společensky prospěšné aktivity v režii Škoda Auto a jejich partnerů pokračuje, a pokud tomu počasí dovolí, bude trvat až do konce září letošního roku. I nadále je k dispozici všech 100 cyklotras různé obtížnosti, vedoucích kolem zajímavých míst po ČR. Škoda i nadále vyzývá všechny aktivní občany bez ohledu na věk a sportovní kondici, aby se stali součástí připomínky stého výročí založení Československa. Zúčastnit se mohou všichni, od jednotlivců až po firemní nebo zájmové skupiny, s cílem absolvovat jedinou trasu nebo strávit na kole celý den. V polovině září pak budou akce na Lví stopě gradovat firemní štafetou. Skutečným závodem pro 100členná družstva.
Na webu lvistopa.cz bude i nadále zveřejňován obsah týkající se bezpečnosti. V rámci projektu „Bezpečný pátek“ se Škoda Auto zaměřuje nejen na motoristy, ale i na ostatní účastníky silničního provozu včetně cyklistů. Pravidelně bude přinášet rady, tipy a nápady užitečné všem vyznavačům cyklistiky. Právě oni patří na silnicích k těm nejzranitelnějším.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.