Filmová série Transformers už se na plátnech kin a televizních obrazovkách pohybuje nějaký ten pátek. Bumblebee je však prvním filmem, který se bude věnovat pouze jednomu z Autobotů. Pro milovníky filmové série však může být překvapením, že místo klasického Chevroletu Camaro se Bumblebee bude schovávat za postarší Volkswagen Beetle - stejně jako v původní komiksové předloze.
Celý kult Transformers samozřejmě cílí spíše na milovníky komisků, sci-fi a pořádných výbuchů, ačkoliv na své si mohou přijít i milovníci automobilů, kterých se v příběhu vždy vyskytuje poměrně bohatá paleta. A jinak by tomu nemělo být ani tentokrát, jen si budeme muset zvyknout na starší kousky.
Příběh filmu se má totiž odehrávat v roce 1987 a jeho hlavní postavou bude herečka Hailee Steinfeld, nadaná mechanička, která si domů přiveze postarší Volkswagen Beetle s cílem opravit ho. Až ve své působivé garáži ovšem zjistí, že automobil je ve skutečnosti jen ukrývající se humanoidní robot. Příběh filmu zatím neznáme, ovšem wrestler a herec John Cena v armádní uniforma dává tušit, že po Bumblebeem nejspíš půjde vláda s celou kavalérií.
Bumblebee sice bude hlavním hrdinou příběhu, ovšem kromě něj je v ukázce vidět i „transformující" se letadlo, takže o další roboty jistě nouze nebude. Na webu IMDB jsou navíc zalistována i jména herců, kteří ve filmové sérií namlouvají postavy Optimus Prime a Barricade.
Změny se očekávají i v pojetí celého filmu, neboť za kamerou se poprvé neobjeví Michael Bay. Místo něj se režie chopí nepříliš známý režisír Travis Knight, jehož dosud největším počinem byl film Kubo a kouzelný meč.
Změna v režisérském křesle může být na první pohled přehlédnutelnou formalitou, ovšem už v traileru je vidět, že by se mohlo změnit opravdu hodně. Bay je totiž známý svou zálibou v explozích, která rád vkládá kamkoliv to jen lze. Trailer však hraje na zcela jinou notu a tak by filmový Bumblebee mohl přitáhnout i nové fanoušky.
Jak to s filmem dopadne se nejspíš dozvíme až z prvních zámořských recenzí, které lze očekávat na konci roku - film totiž vstupuje do kin na vánoce. Kdy dorazí do Evropy a konkrétně do Česka však zatím netušíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.