V dnešní době vzniká naprostá většina automobilů na automatizovaných výrobních linkách, u kterých zastává člověk minimum práce. Dokonce i nejluxusnější automobily světa se rodí převážně pod rukami robotů, kterým lidské oko a cit pouze asistuje. Na světě se ale přesto i dosud najdou některé vozy, jejichž vznik je dílem pouze lidských rukou - od nákresu, přes konstrukci šasi až po výrobu karoserie. A vozy značky RÜNGE patří k těm nejklasičtějším.
Chris Runge se zabývá ruční výrobou klasických automobilů, které připomínají klasiky z padesátých let, už nějaký ten pátek. S každým dalším modelem se navíc jeho schopnosti zlepšují a Chris si troufá na stále kreativnější, odvážnější a celkově úchvatnější modely, jako je například tento Frankfurt Flyer 004, který postavil již v roce 2016. Naprosto úchvatný automobil je však nyní na aukčním portálu Bring a Trailer, kde hledá nového majitele.
Frankfurt Flyer 004 je naprosto čistokrevný a ručně stavěný sporťák, který se drží receptury z poválečného Německa. Němečtí konstruktéři totiž měli k dispozici nevyužitá šasi připravená pro německé armádní vozy značky Volkswagen a masivní přebytky hliníku, ze kterého se vyráběly stíhačky a letadla. Díky kombinaci těchto komponent pak vznikaly naprosto úchvatné stroje, kterým vlastně Runge skládá poctu.
Frankfurt Flyer vznikl na základech trubkového rámu z modelu Beck Speedster, o jeho pohon se stará uprostřed instalovaný motor z Porsche 356 o výkonu 120 koní, v podbězích se ukrývají bubnové brzdy z opět z Porsche 356 a to vše je úhledně zabalené v ručně vyráběné hliníkové karoserii. Výsledek pak na světě nemůže hledat konkurenci, neboť tohle dílo je slovy Jalopniku „Víc než jen hromada součástek."
Tohle je pravděpodobně jediný automobil na světě, který vám dokáže nabídnout stejný pocit z jízdy, jako závodní vozy Porsche z padesátých let. Převodovka je čtyřstupňová a 120 koní pod kapotou sice není zrovna moc, ovšem díky hmotnosti 526 kilogramů a absenci jakékoliv elektroniky je vůz neuvěřitelně bezprostřední, intenzivní a rozhodně vám dokáže pročísnout vlasy a vykouzlit úsměv na rtech.
Od své výroby v roce 2016 navíc vůz prošel řadou úprav, díky kterým by měl být komfortnější a elegantnější. Například sedačky už nejsou jen hliníkový lavor, ale konečně dostaly i nějaké to čalounění. Nechybí ani pár stylových doplňků a nálepek. Navíc je možné měnit i vnitřní uspořádání, neboť součástí prodeje je i hliníkový kryt místa spolujezdce, který z roadsteru vytvoří závodní monopost.
Vzhledem k unikátnosti stroje se nám nechtělo cenu ani hádat, ovšem v zámoří už je Chris Runge poměrně známý a tak cena roste raketovým tempem. Na začátku aukce padlo 5 000 dolarů, v současnosti však probíhá souboj v přihazování mezi vážnými zájemci, který vyhnal cenu až na těžko uvěřitelných 79 999 dolarů, tedy cca 1,75 milionu korun.
Stále se přitom bavíme o automobilu, který vzniká v garáži jednoho nadšence metodami, které využívali němečtí technici v poválečných letech. Redaktoři na Jalopniku však upozorňují, že tohle auto má dokonce i nárok překonat ceny klasických Porsche 356. Oproti nim je totiž Frankfurt Flyer menší, lehčí, rychlejší a hlavně nabízí naprosto jedinečný a neokoukaný vzhled.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?