V dnešní době vzniká naprostá většina automobilů na automatizovaných výrobních linkách, u kterých zastává člověk minimum práce. Dokonce i nejluxusnější automobily světa se rodí převážně pod rukami robotů, kterým lidské oko a cit pouze asistuje. Na světě se ale přesto i dosud najdou některé vozy, jejichž vznik je dílem pouze lidských rukou - od nákresu, přes konstrukci šasi až po výrobu karoserie. A vozy značky RÜNGE patří k těm nejklasičtějším.
Chris Runge se zabývá ruční výrobou klasických automobilů, které připomínají klasiky z padesátých let, už nějaký ten pátek. S každým dalším modelem se navíc jeho schopnosti zlepšují a Chris si troufá na stále kreativnější, odvážnější a celkově úchvatnější modely, jako je například tento Frankfurt Flyer 004, který postavil již v roce 2016. Naprosto úchvatný automobil je však nyní na aukčním portálu Bring a Trailer, kde hledá nového majitele.
Frankfurt Flyer 004 je naprosto čistokrevný a ručně stavěný sporťák, který se drží receptury z poválečného Německa. Němečtí konstruktéři totiž měli k dispozici nevyužitá šasi připravená pro německé armádní vozy značky Volkswagen a masivní přebytky hliníku, ze kterého se vyráběly stíhačky a letadla. Díky kombinaci těchto komponent pak vznikaly naprosto úchvatné stroje, kterým vlastně Runge skládá poctu.
Frankfurt Flyer vznikl na základech trubkového rámu z modelu Beck Speedster, o jeho pohon se stará uprostřed instalovaný motor z Porsche 356 o výkonu 120 koní, v podbězích se ukrývají bubnové brzdy z opět z Porsche 356 a to vše je úhledně zabalené v ručně vyráběné hliníkové karoserii. Výsledek pak na světě nemůže hledat konkurenci, neboť tohle dílo je slovy Jalopniku „Víc než jen hromada součástek."
Tohle je pravděpodobně jediný automobil na světě, který vám dokáže nabídnout stejný pocit z jízdy, jako závodní vozy Porsche z padesátých let. Převodovka je čtyřstupňová a 120 koní pod kapotou sice není zrovna moc, ovšem díky hmotnosti 526 kilogramů a absenci jakékoliv elektroniky je vůz neuvěřitelně bezprostřední, intenzivní a rozhodně vám dokáže pročísnout vlasy a vykouzlit úsměv na rtech.
Od své výroby v roce 2016 navíc vůz prošel řadou úprav, díky kterým by měl být komfortnější a elegantnější. Například sedačky už nejsou jen hliníkový lavor, ale konečně dostaly i nějaké to čalounění. Nechybí ani pár stylových doplňků a nálepek. Navíc je možné měnit i vnitřní uspořádání, neboť součástí prodeje je i hliníkový kryt místa spolujezdce, který z roadsteru vytvoří závodní monopost.
Vzhledem k unikátnosti stroje se nám nechtělo cenu ani hádat, ovšem v zámoří už je Chris Runge poměrně známý a tak cena roste raketovým tempem. Na začátku aukce padlo 5 000 dolarů, v současnosti však probíhá souboj v přihazování mezi vážnými zájemci, který vyhnal cenu až na těžko uvěřitelných 79 999 dolarů, tedy cca 1,75 milionu korun.
Stále se přitom bavíme o automobilu, který vzniká v garáži jednoho nadšence metodami, které využívali němečtí technici v poválečných letech. Redaktoři na Jalopniku však upozorňují, že tohle auto má dokonce i nárok překonat ceny klasických Porsche 356. Oproti nim je totiž Frankfurt Flyer menší, lehčí, rychlejší a hlavně nabízí naprosto jedinečný a neokoukaný vzhled.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?