V dnešní době vzniká naprostá většina automobilů na automatizovaných výrobních linkách, u kterých zastává člověk minimum práce. Dokonce i nejluxusnější automobily světa se rodí převážně pod rukami robotů, kterým lidské oko a cit pouze asistuje. Na světě se ale přesto i dosud najdou některé vozy, jejichž vznik je dílem pouze lidských rukou - od nákresu, přes konstrukci šasi až po výrobu karoserie. A vozy značky RÜNGE patří k těm nejklasičtějším.
Chris Runge se zabývá ruční výrobou klasických automobilů, které připomínají klasiky z padesátých let, už nějaký ten pátek. S každým dalším modelem se navíc jeho schopnosti zlepšují a Chris si troufá na stále kreativnější, odvážnější a celkově úchvatnější modely, jako je například tento Frankfurt Flyer 004, který postavil již v roce 2016. Naprosto úchvatný automobil je však nyní na aukčním portálu Bring a Trailer, kde hledá nového majitele.
Frankfurt Flyer 004 je naprosto čistokrevný a ručně stavěný sporťák, který se drží receptury z poválečného Německa. Němečtí konstruktéři totiž měli k dispozici nevyužitá šasi připravená pro německé armádní vozy značky Volkswagen a masivní přebytky hliníku, ze kterého se vyráběly stíhačky a letadla. Díky kombinaci těchto komponent pak vznikaly naprosto úchvatné stroje, kterým vlastně Runge skládá poctu.
Frankfurt Flyer vznikl na základech trubkového rámu z modelu Beck Speedster, o jeho pohon se stará uprostřed instalovaný motor z Porsche 356 o výkonu 120 koní, v podbězích se ukrývají bubnové brzdy z opět z Porsche 356 a to vše je úhledně zabalené v ručně vyráběné hliníkové karoserii. Výsledek pak na světě nemůže hledat konkurenci, neboť tohle dílo je slovy Jalopniku „Víc než jen hromada součástek."
Tohle je pravděpodobně jediný automobil na světě, který vám dokáže nabídnout stejný pocit z jízdy, jako závodní vozy Porsche z padesátých let. Převodovka je čtyřstupňová a 120 koní pod kapotou sice není zrovna moc, ovšem díky hmotnosti 526 kilogramů a absenci jakékoliv elektroniky je vůz neuvěřitelně bezprostřední, intenzivní a rozhodně vám dokáže pročísnout vlasy a vykouzlit úsměv na rtech.
Od své výroby v roce 2016 navíc vůz prošel řadou úprav, díky kterým by měl být komfortnější a elegantnější. Například sedačky už nejsou jen hliníkový lavor, ale konečně dostaly i nějaké to čalounění. Nechybí ani pár stylových doplňků a nálepek. Navíc je možné měnit i vnitřní uspořádání, neboť součástí prodeje je i hliníkový kryt místa spolujezdce, který z roadsteru vytvoří závodní monopost.
Vzhledem k unikátnosti stroje se nám nechtělo cenu ani hádat, ovšem v zámoří už je Chris Runge poměrně známý a tak cena roste raketovým tempem. Na začátku aukce padlo 5 000 dolarů, v současnosti však probíhá souboj v přihazování mezi vážnými zájemci, který vyhnal cenu až na těžko uvěřitelných 79 999 dolarů, tedy cca 1,75 milionu korun.
Stále se přitom bavíme o automobilu, který vzniká v garáži jednoho nadšence metodami, které využívali němečtí technici v poválečných letech. Redaktoři na Jalopniku však upozorňují, že tohle auto má dokonce i nárok překonat ceny klasických Porsche 356. Oproti nim je totiž Frankfurt Flyer menší, lehčí, rychlejší a hlavně nabízí naprosto jedinečný a neokoukaný vzhled.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?