Pokud jste se někdy setkali s poškozeným výfukem u svého automobilu, pak jistě víte, jakou dokáže udělat neplechu. Některým možná přijde úsměvné mít chvíli zvuk skutečně výkonného vozu, ovšem po chvíli si člověk přijde jak v traktoru a snaží se prorezivělý, děravý či prostě upadlý komponent výfukového systému opravit či nahradit. To však může u některých modelů vyjít draho a tak se lidé uchylují k řadě nevšedních řešení.
Tlumič výfuku je v podstatě velice jednoduché zařízení, bez kterého dokáže automobil bez problémů fungovat. Po nějaké době však začne jeho absence chybět každému řidiči a na řadu přichází výměna. Samotný tlumič není příliš drahý a pokud jeho výrobu svěříte servisu, pravděpodobně vás to nezruinuje. Někteří lidé jsou však odhodláni ušetřit za každou korunu a tak se snaží zužitkovat co je zrovna po ruce.
Jedním z takových lidí je i Daniel Tillotson, kanadský majitel Subaru WRX, který vede velice humorný YouTube kanál. Daniel se v současnosti snaží svého WRX zbavit, ovšem vzhledem k jeho velice upřímnému (a velice zábavnému) inzerátu se nedivíme, že se mu to ještě nepovedlo.
Snaze o prodej vozu by sice mohl pomoci výrazně hluboký a bublavý zvuk výfuku, ovšem jen za předpokladu, že by byl dílem koncovky. V tomto případě je však zdrojem zajímavého zvuku zcela urezlá koncovka výfuku, která visí pod automobilem silou vůle.
Je vcelku pochopitelné, že do auta na prodej se nikomu nechce investovat velké částky, ovšem Daniel to vzal s co nejmenším možným rozpočtem a klasický tlumič výfuku se rozhodl nahradit tím, co měl zrovna doma po ruce: dvojicí kartonových trubek různých průměrů. izolepou, drátem a stříbrným sprejem. Z nástrojů mu pak pomohla aku-vrtačka, elektrická pila, kleště, nůžky a tužka.
Výroba koncového dílu tlumiče se zkrátka nesla v duchu jednoho českého televizního moderátora, jehož příjmení je současně druhem ovoce, ze kterého se vyrábí například hruškový koláč, hruškový kompot nebo hrušková povidla. Nechceme být ale konkrétní.
Stejně jako produkty známého kutila vypadá i tenhle pokus o výfuk dost pofidérně a první pokus skončí skutečným fiaskem - výfuk totiž nevydrží tlak plynů a odlétne. Po vyztužení konstrukce několika dalšími vrstvami izolepy a opětovné instalaci se však zdá, že výfuk konečně drží. A co je hlavní - plní funkci tlumiče!
Na konci videa je pak několik srovnání zvuku bez tlumiče a s tlumičem vyrobeným z lepenky - rozdíl je markantní. Po prvních pár testovacích pokusech se však řidič nechá unést a vytočí přeplňovaný boxer pod kapotou k omezovači. To už ale výfuk z lepenky opět nevydrží a výroba může začít nanovo.
Pokud by vám ale výfuk upadl například po cestě do Chorvatska, pamatujte si, že stačí najít průměrné papírnictví, kde budou mít trubky z lepenky a kousek obyčejného kartonu. Izolepu a multi-tool by měl každý vozit v autě a víc toho k výrobě při troše štěstí potřebovat nebudete.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.