Pokud jste se někdy setkali s poškozeným výfukem u svého automobilu, pak jistě víte, jakou dokáže udělat neplechu. Některým možná přijde úsměvné mít chvíli zvuk skutečně výkonného vozu, ovšem po chvíli si člověk přijde jak v traktoru a snaží se prorezivělý, děravý či prostě upadlý komponent výfukového systému opravit či nahradit. To však může u některých modelů vyjít draho a tak se lidé uchylují k řadě nevšedních řešení.
Tlumič výfuku je v podstatě velice jednoduché zařízení, bez kterého dokáže automobil bez problémů fungovat. Po nějaké době však začne jeho absence chybět každému řidiči a na řadu přichází výměna. Samotný tlumič není příliš drahý a pokud jeho výrobu svěříte servisu, pravděpodobně vás to nezruinuje. Někteří lidé jsou však odhodláni ušetřit za každou korunu a tak se snaží zužitkovat co je zrovna po ruce.
Jedním z takových lidí je i Daniel Tillotson, kanadský majitel Subaru WRX, který vede velice humorný YouTube kanál. Daniel se v současnosti snaží svého WRX zbavit, ovšem vzhledem k jeho velice upřímnému (a velice zábavnému) inzerátu se nedivíme, že se mu to ještě nepovedlo.
Snaze o prodej vozu by sice mohl pomoci výrazně hluboký a bublavý zvuk výfuku, ovšem jen za předpokladu, že by byl dílem koncovky. V tomto případě je však zdrojem zajímavého zvuku zcela urezlá koncovka výfuku, která visí pod automobilem silou vůle.
Je vcelku pochopitelné, že do auta na prodej se nikomu nechce investovat velké částky, ovšem Daniel to vzal s co nejmenším možným rozpočtem a klasický tlumič výfuku se rozhodl nahradit tím, co měl zrovna doma po ruce: dvojicí kartonových trubek různých průměrů. izolepou, drátem a stříbrným sprejem. Z nástrojů mu pak pomohla aku-vrtačka, elektrická pila, kleště, nůžky a tužka.
Výroba koncového dílu tlumiče se zkrátka nesla v duchu jednoho českého televizního moderátora, jehož příjmení je současně druhem ovoce, ze kterého se vyrábí například hruškový koláč, hruškový kompot nebo hrušková povidla. Nechceme být ale konkrétní.
Stejně jako produkty známého kutila vypadá i tenhle pokus o výfuk dost pofidérně a první pokus skončí skutečným fiaskem - výfuk totiž nevydrží tlak plynů a odlétne. Po vyztužení konstrukce několika dalšími vrstvami izolepy a opětovné instalaci se však zdá, že výfuk konečně drží. A co je hlavní - plní funkci tlumiče!
Na konci videa je pak několik srovnání zvuku bez tlumiče a s tlumičem vyrobeným z lepenky - rozdíl je markantní. Po prvních pár testovacích pokusech se však řidič nechá unést a vytočí přeplňovaný boxer pod kapotou k omezovači. To už ale výfuk z lepenky opět nevydrží a výroba může začít nanovo.
Pokud by vám ale výfuk upadl například po cestě do Chorvatska, pamatujte si, že stačí najít průměrné papírnictví, kde budou mít trubky z lepenky a kousek obyčejného kartonu. Izolepu a multi-tool by měl každý vozit v autě a víc toho k výrobě při troše štěstí potřebovat nebudete.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.