Při pohledu do zámoří se může zdát, že v Americe existuje svátek či národní den snad pro všechno. Některé z těchto tradic se začínají pomalu dostávat i na starý kontinent, ovšem o National Donut Day se to říct nedá - zatím. Tenhle svátek je přitom významným pro jedlíky, policisty i majitele výkonných zadokolek.
National Donut Day, tedy Státní svátek koblih, je americký svátek, jehož první ročník se uskutečnil již v roce 1938. Tato akce, za jejímž zrození stála Armáda spásy, měla hned dva cíle. Prvním bylo vybírání financí na pomoc lidem zasažených velkou finanční krizí, tím druhým pak oslava těch členů Armády spásy, kteří servírovali koblihy vojákům v zákopech první světové války.
I have a really good bad habit of doing things that I should not do with things that were not meant to do such things! Happy national donut day! #nevergonnachange #funhaver #funisfun #somuchgrips #nationaldonutday #ford #fordgt
Tahle tradice se však udržela až dodnes a pravidelně se slaví první den června, což byl v tomto případě minulý pátek. Kromě vybírání příspěvků na potřebné to však pro běžné Američany znamená, že mohou dostat v některých obchodech například koblihu zdarma.
Výraz Donut má však v zámoří ještě jeden význam. Kromě sladké koblihy s chybějícím středem totiž mimo jiné označuje i kreslení koleček zadními pneumatikami výkonných sportovních automobilů na asfalt. National Donut day je tak často oslavovaným svátkem i mezi Petrolheady, kteří si nenechají ujít příležitost oloupat ze svých pneumatik pár milimetrů pryže.
Jedním z těchto zapálených petrolheadů je i známý drifter Vaughn Gittin Jr., který k této příležitosti vytáhl ze své garáže poměrně vzácný ale dokonale úchvatný Ford GT nové generace, se kterým se několikrát podepsal na asfaltu nějakého parkoviště. Vše samozřejmě zdokumentoval a poté přidal na svůj Instagram.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?