Při pohledu do zámoří se může zdát, že v Americe existuje svátek či národní den snad pro všechno. Některé z těchto tradic se začínají pomalu dostávat i na starý kontinent, ovšem o National Donut Day se to říct nedá - zatím. Tenhle svátek je přitom významným pro jedlíky, policisty i majitele výkonných zadokolek.
National Donut Day, tedy Státní svátek koblih, je americký svátek, jehož první ročník se uskutečnil již v roce 1938. Tato akce, za jejímž zrození stála Armáda spásy, měla hned dva cíle. Prvním bylo vybírání financí na pomoc lidem zasažených velkou finanční krizí, tím druhým pak oslava těch členů Armády spásy, kteří servírovali koblihy vojákům v zákopech první světové války.
I have a really good bad habit of doing things that I should not do with things that were not meant to do such things! Happy national donut day! #nevergonnachange #funhaver #funisfun #somuchgrips #nationaldonutday #ford #fordgt
Tahle tradice se však udržela až dodnes a pravidelně se slaví první den června, což byl v tomto případě minulý pátek. Kromě vybírání příspěvků na potřebné to však pro běžné Američany znamená, že mohou dostat v některých obchodech například koblihu zdarma.
Výraz Donut má však v zámoří ještě jeden význam. Kromě sladké koblihy s chybějícím středem totiž mimo jiné označuje i kreslení koleček zadními pneumatikami výkonných sportovních automobilů na asfalt. National Donut day je tak často oslavovaným svátkem i mezi Petrolheady, kteří si nenechají ujít příležitost oloupat ze svých pneumatik pár milimetrů pryže.
Jedním z těchto zapálených petrolheadů je i známý drifter Vaughn Gittin Jr., který k této příležitosti vytáhl ze své garáže poměrně vzácný ale dokonale úchvatný Ford GT nové generace, se kterým se několikrát podepsal na asfaltu nějakého parkoviště. Vše samozřejmě zdokumentoval a poté přidal na svůj Instagram.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.