Při pohledu do zámoří se může zdát, že v Americe existuje svátek či národní den snad pro všechno. Některé z těchto tradic se začínají pomalu dostávat i na starý kontinent, ovšem o National Donut Day se to říct nedá - zatím. Tenhle svátek je přitom významným pro jedlíky, policisty i majitele výkonných zadokolek.
National Donut Day, tedy Státní svátek koblih, je americký svátek, jehož první ročník se uskutečnil již v roce 1938. Tato akce, za jejímž zrození stála Armáda spásy, měla hned dva cíle. Prvním bylo vybírání financí na pomoc lidem zasažených velkou finanční krizí, tím druhým pak oslava těch členů Armády spásy, kteří servírovali koblihy vojákům v zákopech první světové války.
I have a really good bad habit of doing things that I should not do with things that were not meant to do such things! Happy national donut day! #nevergonnachange #funhaver #funisfun #somuchgrips #nationaldonutday #ford #fordgt
Tahle tradice se však udržela až dodnes a pravidelně se slaví první den června, což byl v tomto případě minulý pátek. Kromě vybírání příspěvků na potřebné to však pro běžné Američany znamená, že mohou dostat v některých obchodech například koblihu zdarma.
Výraz Donut má však v zámoří ještě jeden význam. Kromě sladké koblihy s chybějícím středem totiž mimo jiné označuje i kreslení koleček zadními pneumatikami výkonných sportovních automobilů na asfalt. National Donut day je tak často oslavovaným svátkem i mezi Petrolheady, kteří si nenechají ujít příležitost oloupat ze svých pneumatik pár milimetrů pryže.
Jedním z těchto zapálených petrolheadů je i známý drifter Vaughn Gittin Jr., který k této příležitosti vytáhl ze své garáže poměrně vzácný ale dokonale úchvatný Ford GT nové generace, se kterým se několikrát podepsal na asfaltu nějakého parkoviště. Vše samozřejmě zdokumentoval a poté přidal na svůj Instagram.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?