Ojedinělá automobilová slavnost Legendy vstupuje do svého 5. jubilejního ročníku. Ten bude velmi výjimečný nejen svým tematickým zaměřením, ale především přesunem této tradiční akce do celého areálu Výstaviště Praha v Holešovicích, a to v termínu 8.-10. června 2018. Kvalitativní posun bude poté představovat mimo jiné i prodloužení doby konání této slavnosti a také rozšířený atraktivní program pro návštěvníky všech věkových kategorií.
Hlavním tématem letošní automobilové slavnosti Legendy je oslava 100 let Československé republiky. Na prvním nádvoří areálu Výstaviště Praha před Průmyslovým palácem budou návštěvníci provedeni největší ucelenou přehlídkou unikátních historických automobilů a motocyklů.
Na své si však přijdou také milovníci nákladních vozů a autobusů. Díky majitelům zajímavých sbírek bude možné spatřit mimo jiné legendární historické nákladní vozy Tatra, které vyjely v uplynulém století z výrobního závodu této značky v Kopřivnici. Svojí kvalitou, odolností a zcela ojedinělými jízdními vlastnostmi pak šířily slávu této značky v desítkách zemí světa. Mezi těmito exponáty bude i Tatra 111.
Pamětníci mohou na slavnosti Legendy také zavzpomínat na doby, kdy československé silnice zdobily autobusy značky Škoda 706 RTO, které byly vyráběny v kooperaci podniků Liaz a Karosa mezi lety 1958 a 1972. K vidění však bude i jejich nástupce, moderní autobus řady Š, rovněž vyráběný v podniku Karosa Vysoké Mýto od roku 1961. Mezi historickými vozy značky Škoda nebudou chybět příkladně modely 1000 MBX nebo populární kabriolet Felicia, který vloni oslavil kulaté 60. narozeniny.
Celkově by expozice věnovaná počátkům motorismu v naší zemi měla představit až 100 významných exponátů pod širým nebem, které budou historickým průřezem jednotlivých dekád celého století, tedy od roku 1918 až po 90. léta, a to vše na celkové ploše cca 10 000 m2 prvního nádvoří Výstaviště Praha.
Návštěvníci se budou moci seznámit s významnými domácími automobilovými značkami, jakými byly příkladně Laurin&Klement, Praga, Wikov, Tatra a Škoda. Rozsáhlé expozici by měly dát edukativní charakter také velkoplošné vizuály, na kterých budou připomenuty největší osobnosti z řad českých průmyslníků z oboru automobilismu. Zajímavostí bude rovněž výstava vozů, které se v tehdejší Československu distribuovali přes prodejní síť Tuzex. Historické automobily a motocykly uplynulého století však bude možno vidět i dalších rozsáhlých pavilonech automobilové slavnosti Legendy 2018.
Součástí letošního ročníku slavnosti Legendy bude rovněž uvedení zajímavé knižní publikace Davida Minaříka s názvem Volant – Láska na celý život, která se formou autobiografie věnuje bohaté závodní historii automobilového závodníka Zdeňka Halady. Knihu bude možné na slavnosti nejen zakoupit, ale také si ji nechat od této legendy motorsportu 60.-70. let osobně v rámci autogramiády podepsat.
Automobilovou slavnost Legendy bude v roce 2018 provázet motto:
Elegance. Styl. Vášeň. Inspirace.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.