Ojedinělá automobilová slavnost Legendy vstupuje do svého 5. jubilejního ročníku. Ten bude velmi výjimečný nejen svým tematickým zaměřením, ale především přesunem této tradiční akce do celého areálu Výstaviště Praha v Holešovicích, a to v termínu 8.-10. června 2018. Kvalitativní posun bude poté představovat mimo jiné i prodloužení doby konání této slavnosti a také rozšířený atraktivní program pro návštěvníky všech věkových kategorií.
Hlavním tématem letošní automobilové slavnosti Legendy je oslava 100 let Československé republiky. Na prvním nádvoří areálu Výstaviště Praha před Průmyslovým palácem budou návštěvníci provedeni největší ucelenou přehlídkou unikátních historických automobilů a motocyklů.
Na své si však přijdou také milovníci nákladních vozů a autobusů. Díky majitelům zajímavých sbírek bude možné spatřit mimo jiné legendární historické nákladní vozy Tatra, které vyjely v uplynulém století z výrobního závodu této značky v Kopřivnici. Svojí kvalitou, odolností a zcela ojedinělými jízdními vlastnostmi pak šířily slávu této značky v desítkách zemí světa. Mezi těmito exponáty bude i Tatra 111.
Pamětníci mohou na slavnosti Legendy také zavzpomínat na doby, kdy československé silnice zdobily autobusy značky Škoda 706 RTO, které byly vyráběny v kooperaci podniků Liaz a Karosa mezi lety 1958 a 1972. K vidění však bude i jejich nástupce, moderní autobus řady Š, rovněž vyráběný v podniku Karosa Vysoké Mýto od roku 1961. Mezi historickými vozy značky Škoda nebudou chybět příkladně modely 1000 MBX nebo populární kabriolet Felicia, který vloni oslavil kulaté 60. narozeniny.
Celkově by expozice věnovaná počátkům motorismu v naší zemi měla představit až 100 významných exponátů pod širým nebem, které budou historickým průřezem jednotlivých dekád celého století, tedy od roku 1918 až po 90. léta, a to vše na celkové ploše cca 10 000 m2 prvního nádvoří Výstaviště Praha.
Návštěvníci se budou moci seznámit s významnými domácími automobilovými značkami, jakými byly příkladně Laurin&Klement, Praga, Wikov, Tatra a Škoda. Rozsáhlé expozici by měly dát edukativní charakter také velkoplošné vizuály, na kterých budou připomenuty největší osobnosti z řad českých průmyslníků z oboru automobilismu. Zajímavostí bude rovněž výstava vozů, které se v tehdejší Československu distribuovali přes prodejní síť Tuzex. Historické automobily a motocykly uplynulého století však bude možno vidět i dalších rozsáhlých pavilonech automobilové slavnosti Legendy 2018.
Součástí letošního ročníku slavnosti Legendy bude rovněž uvedení zajímavé knižní publikace Davida Minaříka s názvem Volant – Láska na celý život, která se formou autobiografie věnuje bohaté závodní historii automobilového závodníka Zdeňka Halady. Knihu bude možné na slavnosti nejen zakoupit, ale také si ji nechat od této legendy motorsportu 60.-70. let osobně v rámci autogramiády podepsat.
Automobilovou slavnost Legendy bude v roce 2018 provázet motto:
Elegance. Styl. Vášeň. Inspirace.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.