Ojedinělá automobilová slavnost Legendy vstupuje do svého 5. jubilejního ročníku. Ten bude velmi výjimečný nejen svým tematickým zaměřením, ale především přesunem této tradiční akce do celého areálu Výstaviště Praha v Holešovicích, a to v termínu 8.-10. června 2018. Kvalitativní posun bude poté představovat mimo jiné i prodloužení doby konání této slavnosti a také rozšířený atraktivní program pro návštěvníky všech věkových kategorií.
Hlavním tématem letošní automobilové slavnosti Legendy je oslava 100 let Československé republiky. Na prvním nádvoří areálu Výstaviště Praha před Průmyslovým palácem budou návštěvníci provedeni největší ucelenou přehlídkou unikátních historických automobilů a motocyklů.
Na své si však přijdou také milovníci nákladních vozů a autobusů. Díky majitelům zajímavých sbírek bude možné spatřit mimo jiné legendární historické nákladní vozy Tatra, které vyjely v uplynulém století z výrobního závodu této značky v Kopřivnici. Svojí kvalitou, odolností a zcela ojedinělými jízdními vlastnostmi pak šířily slávu této značky v desítkách zemí světa. Mezi těmito exponáty bude i Tatra 111.
Pamětníci mohou na slavnosti Legendy také zavzpomínat na doby, kdy československé silnice zdobily autobusy značky Škoda 706 RTO, které byly vyráběny v kooperaci podniků Liaz a Karosa mezi lety 1958 a 1972. K vidění však bude i jejich nástupce, moderní autobus řady Š, rovněž vyráběný v podniku Karosa Vysoké Mýto od roku 1961. Mezi historickými vozy značky Škoda nebudou chybět příkladně modely 1000 MBX nebo populární kabriolet Felicia, který vloni oslavil kulaté 60. narozeniny.
Celkově by expozice věnovaná počátkům motorismu v naší zemi měla představit až 100 významných exponátů pod širým nebem, které budou historickým průřezem jednotlivých dekád celého století, tedy od roku 1918 až po 90. léta, a to vše na celkové ploše cca 10 000 m2 prvního nádvoří Výstaviště Praha.
Návštěvníci se budou moci seznámit s významnými domácími automobilovými značkami, jakými byly příkladně Laurin&Klement, Praga, Wikov, Tatra a Škoda. Rozsáhlé expozici by měly dát edukativní charakter také velkoplošné vizuály, na kterých budou připomenuty největší osobnosti z řad českých průmyslníků z oboru automobilismu. Zajímavostí bude rovněž výstava vozů, které se v tehdejší Československu distribuovali přes prodejní síť Tuzex. Historické automobily a motocykly uplynulého století však bude možno vidět i dalších rozsáhlých pavilonech automobilové slavnosti Legendy 2018.
Součástí letošního ročníku slavnosti Legendy bude rovněž uvedení zajímavé knižní publikace Davida Minaříka s názvem Volant – Láska na celý život, která se formou autobiografie věnuje bohaté závodní historii automobilového závodníka Zdeňka Halady. Knihu bude možné na slavnosti nejen zakoupit, ale také si ji nechat od této legendy motorsportu 60.-70. let osobně v rámci autogramiády podepsat.
Automobilovou slavnost Legendy bude v roce 2018 provázet motto:
Elegance. Styl. Vášeň. Inspirace.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?