Každým dnem jsme svědky toho, že na silnicích se může stát prakticky cokoliv. Aby však někoho dvakrát málem zabil špatně uchycený náklad, to se příliš často nevidí. Přesto se na světě našel řidič, který měl už dvakrát ve svém životě ohromné štěstí v neštěstí. Naposledy mu totiž čelním sklem proletěla sekera, která ho jen lehce škrábla.
Byla neděle, slunný den a kanadský elektrikář byl se svým pick-upem Ford na cestě domů za svou rodinou. Jeho poklidnou cestu po Trans-Kanadské dálnici, jedné z nejdelších dálnic světa, však mezi městy Guernsey a Plunkett znenadání přerušil náraz, po kterém řidič omdlel.
Jak vypověděl televizní stanici CBS, která se případu věnovala, zhruba za hodinu se probral z bezvědomí, byl zmatený, jeho auto bylo odstavené na kraji dálnice, on měl stále nohu na brzdě, po tváři mu tekla krev z čerstvého zranění na hlavě, všude bylo sklo a na středové konzoli ležela velká sekera.
Peddle byl velice zmatený a až po chvíli mu došlo, že na jeho okno klepe řidička, která zrovna projížděla kolem. Když si totiž všimla poškozeného odstaveného automobilu, šla se zeptat, zda je řidič v pořádku. Peddle byl však po nárazu v šoku a žene zprvu ani nerozuměl. Až po chvíli se vzpamatoval a došlo mu, že byl zasažen do obličeje sekerou.
Kolem projíždějící řidička se nakonec ukázala jako velká samaritánka, a pomohla zavolat jak záchranáře, tak zaměstnavatele elektrikáře. Peddle byl zanedlouho přepraven do nemocnice, kde doktoři nevěřili svým očím. Jediným zraněním totiž byla menší tržná rána v obličeji. Celá situace přitom mohla skončit podstatně hůř.
Případ nyní vyšetřuje policie, podle které musela sekera spadnout z kolem projíždějícího automobilu. K určení pachatele však policisté nemají žádné stopy, takže případ nejspíš zůstane nevyřešeným. Záhadou však zůstává, jak Peddle dokázal bezpečně zastavit automobil na kraji silnice a co se během hodiny, po kterou byl v bezvědomí, událo.
Pro nešťastného elektrikáře to však není jediný případ, kdy se jen těsně unikl smrti způsobené nákladem někoho jiného. Zhruba před deseti lety totiž z náklaďáku, který projížděl proti Peddlově automobilu, spadla kovová tyč. Ta se s jiskřením odrazila od asfaltu a poté prolétla čelním sklem, jen těsně minula rameno řidiče a skončila v zadní sedačce.
Vzhledem k rychlosti obou automobilů cca 100 km/h mohla mít tyč rychlost zhruba 200 km/h, což by stačilo na masivní zranění. Ani tehdy se řidiči naštěstí nic nestalo, ovšem řidiče náklaďáku, ze kterého železná tyč spadla, se ani tehdy vypátrat nepodařilo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.