Každým dnem jsme svědky toho, že na silnicích se může stát prakticky cokoliv. Aby však někoho dvakrát málem zabil špatně uchycený náklad, to se příliš často nevidí. Přesto se na světě našel řidič, který měl už dvakrát ve svém životě ohromné štěstí v neštěstí. Naposledy mu totiž čelním sklem proletěla sekera, která ho jen lehce škrábla.
Byla neděle, slunný den a kanadský elektrikář byl se svým pick-upem Ford na cestě domů za svou rodinou. Jeho poklidnou cestu po Trans-Kanadské dálnici, jedné z nejdelších dálnic světa, však mezi městy Guernsey a Plunkett znenadání přerušil náraz, po kterém řidič omdlel.
Jak vypověděl televizní stanici CBS, která se případu věnovala, zhruba za hodinu se probral z bezvědomí, byl zmatený, jeho auto bylo odstavené na kraji dálnice, on měl stále nohu na brzdě, po tváři mu tekla krev z čerstvého zranění na hlavě, všude bylo sklo a na středové konzoli ležela velká sekera.
Peddle byl velice zmatený a až po chvíli mu došlo, že na jeho okno klepe řidička, která zrovna projížděla kolem. Když si totiž všimla poškozeného odstaveného automobilu, šla se zeptat, zda je řidič v pořádku. Peddle byl však po nárazu v šoku a žene zprvu ani nerozuměl. Až po chvíli se vzpamatoval a došlo mu, že byl zasažen do obličeje sekerou.
Kolem projíždějící řidička se nakonec ukázala jako velká samaritánka, a pomohla zavolat jak záchranáře, tak zaměstnavatele elektrikáře. Peddle byl zanedlouho přepraven do nemocnice, kde doktoři nevěřili svým očím. Jediným zraněním totiž byla menší tržná rána v obličeji. Celá situace přitom mohla skončit podstatně hůř.
Případ nyní vyšetřuje policie, podle které musela sekera spadnout z kolem projíždějícího automobilu. K určení pachatele však policisté nemají žádné stopy, takže případ nejspíš zůstane nevyřešeným. Záhadou však zůstává, jak Peddle dokázal bezpečně zastavit automobil na kraji silnice a co se během hodiny, po kterou byl v bezvědomí, událo.
Pro nešťastného elektrikáře to však není jediný případ, kdy se jen těsně unikl smrti způsobené nákladem někoho jiného. Zhruba před deseti lety totiž z náklaďáku, který projížděl proti Peddlově automobilu, spadla kovová tyč. Ta se s jiskřením odrazila od asfaltu a poté prolétla čelním sklem, jen těsně minula rameno řidiče a skončila v zadní sedačce.
Vzhledem k rychlosti obou automobilů cca 100 km/h mohla mít tyč rychlost zhruba 200 km/h, což by stačilo na masivní zranění. Ani tehdy se řidiči naštěstí nic nestalo, ovšem řidiče náklaďáku, ze kterého železná tyč spadla, se ani tehdy vypátrat nepodařilo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?