Dvakrát přežít vlastní smrt? Tenhle řidič měl neskutečné štěstí v neštěstí

Sekera, která proletěla čelním sklem, způsobila řidiči naštěstí jen minimální zranění
Sekera, která proletěla čelním sklem, způsobila řidiči naštěstí jen minimální zranění, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. června 2018 16:55
Sdílej:

Každým dnem jsme svědky toho, že na silnicích se může stát prakticky cokoliv. Aby však někoho dvakrát málem zabil špatně uchycený náklad, to se příliš často nevidí. Přesto se na světě našel řidič, který měl už dvakrát ve svém životě ohromné štěstí v neštěstí. Naposledy mu totiž čelním sklem proletěla sekera, která ho jen lehce škrábla.

Byla neděle, slunný den a kanadský elektrikář byl se svým pick-upem Ford na cestě domů za svou rodinou. Jeho poklidnou cestu po Trans-Kanadské dálnici, jedné z nejdelších dálnic světa, však mezi městy  Guernsey a Plunkett znenadání přerušil náraz, po kterém řidič omdlel.

Jak vypověděl televizní stanici CBS, která se případu věnovala, zhruba za hodinu se probral z bezvědomí, byl zmatený, jeho auto bylo odstavené na kraji dálnice, on měl stále nohu na brzdě, po tváři mu tekla krev z čerstvého zranění na hlavě, všude bylo sklo a na středové konzoli ležela velká sekera.

Peddle byl velice zmatený a až po chvíli mu došlo, že na jeho okno klepe řidička, která zrovna projížděla kolem. Když si totiž všimla poškozeného odstaveného automobilu, šla se zeptat, zda je řidič v pořádku. Peddle byl však po nárazu v šoku a žene zprvu ani nerozuměl. Až po chvíli se vzpamatoval a došlo mu, že byl zasažen do obličeje sekerou.

Kolem projíždějící řidička se nakonec ukázala jako velká samaritánka, a pomohla zavolat jak záchranáře, tak zaměstnavatele elektrikáře. Peddle byl zanedlouho přepraven do nemocnice, kde doktoři nevěřili svým očím. Jediným zraněním totiž byla menší tržná rána v obličeji. Celá situace přitom mohla skončit podstatně hůř.

Případ nyní vyšetřuje policie, podle které musela sekera spadnout z kolem projíždějícího automobilu. K určení pachatele však policisté nemají žádné stopy, takže případ nejspíš zůstane nevyřešeným. Záhadou však zůstává, jak Peddle dokázal bezpečně zastavit automobil na kraji silnice a co se během hodiny, po kterou byl v bezvědomí, událo.

Pro nešťastného elektrikáře to však není jediný případ, kdy se jen těsně unikl smrti způsobené nákladem někoho jiného. Zhruba před deseti lety totiž z náklaďáku, který projížděl proti Peddlově automobilu, spadla kovová tyč. Ta se s jiskřením odrazila od asfaltu a poté prolétla čelním sklem, jen těsně minula rameno řidiče a skončila v zadní sedačce.

Vzhledem k rychlosti obou automobilů cca 100 km/h mohla mít tyč rychlost zhruba 200 km/h, což by stačilo na masivní zranění. Ani tehdy se řidiči naštěstí nic nestalo, ovšem řidiče náklaďáku, ze kterého železná tyč spadla, se ani tehdy vypátrat nepodařilo.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.