Technologie při výrobě pneumatik urazili pořádný kus cesty, ovšem ruku na srdce, kdo z nás už někdy nezatoužil po pneumatice, u které by se nemusel hlídat tlak a nedala by se prorazit? Podobný typ už sice existuje, ovšem jeho aplikace na automobilech je stále jen hudbou budoucnosti. Někteří kreativní jedinci se tak snaží vymyslet vlastní řešení.
Nejčastějším zdrojem pokusů s odolnou pneumatikou byl náš oblíbený ruský Youtuber z kanálu Garage 54, který už stihl nazout pneumatiky plněné betonem, pneumatiky oblepené PET lahvemi a nebo zcela nahradil pneumatiky za kus pařezu. Tentokrát však přichází nový nápad ze zámoří, kde milují lepící pásku.
A vlastně se není čemu divit. Takzvaná „Duct tape" je totiž extrémně odolná textilními vlákny vyztužená lepící páska, se kterou jde vyrobit či opravit téměř cokoliv. Navíc se s ní snadno manipuluje, její cena není nijak dramatická a rozsah využití je jen na lidské fantazii.
A lidé z YouTube kanálu Life OD mají fantazii skutečně bohatou. Rozhodli se totiž zout z automobilu levé zadní kolo, sundali z něj pneumatiku a nahradily jí několika desítkami rolí Duct Tape. A protože samotné namotávání pásky na kolo by trvalo hodiny, usnadnili si práci nazutím ráfku na hnanou nápravu, přilepením konců tří pásek a velmi pomalým rozjezdem.
Video nakonec bylo ještě zrychleno, takže celkový čas skutečně nedokážeme určit. Během nanejvýš pár hodin však měli na kole poměrně vysokou vrstvu pásky, kterou se rozhodl po stranách vyztužit jakousi bočnicí - opět z pásky. Výsledek pak až nápadně připomínal skutečnou pneumatiku.
Při prvním spuštění z heveru nikdo nevěděl co čekat, ovšem páska se nijak nedeformovala a držela. Stejně tak dobře si vedla i během jízdy, kdy údajně uvnitř vozu nebyl znatelný rozdíl. Překvapení pak přišlo v momentě, kdy se řidič vozu pokusil pneumatiky na zadní nápravě protočit. Místo kola s páskou se totiž začínala protáčet standardní pneumatika, která měla díky vzorku nižší přilnavost. Po nalití trochy vody se však začalo protáčet i kolo z pásky.
Po troše testování (rozuměno mučení) přišlo na řadu rozříznutí kola a opětovné vrácení standardní pneumatiky. Prořezat se stovkami a vrstev pásky však nebylo nic snadného. Z jednotlivých vrstev se totiž stala silná masa materiálu.
V praktickém světě je tohle využití samozřejmě naprosto nesmyslné, ovšem kdybyste náhodou někdy zjistili, že máte prázdné kolo i rezervu, mohlo by se pár desítek rolí Duct Tape stát vaši spásou. Tuhle šikovnou věc se zkrátka vyplatí stále vozit v autě. A žádné množství není příliš.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.