Technologie při výrobě pneumatik urazili pořádný kus cesty, ovšem ruku na srdce, kdo z nás už někdy nezatoužil po pneumatice, u které by se nemusel hlídat tlak a nedala by se prorazit? Podobný typ už sice existuje, ovšem jeho aplikace na automobilech je stále jen hudbou budoucnosti. Někteří kreativní jedinci se tak snaží vymyslet vlastní řešení.
Nejčastějším zdrojem pokusů s odolnou pneumatikou byl náš oblíbený ruský Youtuber z kanálu Garage 54, který už stihl nazout pneumatiky plněné betonem, pneumatiky oblepené PET lahvemi a nebo zcela nahradil pneumatiky za kus pařezu. Tentokrát však přichází nový nápad ze zámoří, kde milují lepící pásku.
A vlastně se není čemu divit. Takzvaná „Duct tape" je totiž extrémně odolná textilními vlákny vyztužená lepící páska, se kterou jde vyrobit či opravit téměř cokoliv. Navíc se s ní snadno manipuluje, její cena není nijak dramatická a rozsah využití je jen na lidské fantazii.
A lidé z YouTube kanálu Life OD mají fantazii skutečně bohatou. Rozhodli se totiž zout z automobilu levé zadní kolo, sundali z něj pneumatiku a nahradily jí několika desítkami rolí Duct Tape. A protože samotné namotávání pásky na kolo by trvalo hodiny, usnadnili si práci nazutím ráfku na hnanou nápravu, přilepením konců tří pásek a velmi pomalým rozjezdem.
Video nakonec bylo ještě zrychleno, takže celkový čas skutečně nedokážeme určit. Během nanejvýš pár hodin však měli na kole poměrně vysokou vrstvu pásky, kterou se rozhodl po stranách vyztužit jakousi bočnicí - opět z pásky. Výsledek pak až nápadně připomínal skutečnou pneumatiku.
Při prvním spuštění z heveru nikdo nevěděl co čekat, ovšem páska se nijak nedeformovala a držela. Stejně tak dobře si vedla i během jízdy, kdy údajně uvnitř vozu nebyl znatelný rozdíl. Překvapení pak přišlo v momentě, kdy se řidič vozu pokusil pneumatiky na zadní nápravě protočit. Místo kola s páskou se totiž začínala protáčet standardní pneumatika, která měla díky vzorku nižší přilnavost. Po nalití trochy vody se však začalo protáčet i kolo z pásky.
Po troše testování (rozuměno mučení) přišlo na řadu rozříznutí kola a opětovné vrácení standardní pneumatiky. Prořezat se stovkami a vrstev pásky však nebylo nic snadného. Z jednotlivých vrstev se totiž stala silná masa materiálu.
V praktickém světě je tohle využití samozřejmě naprosto nesmyslné, ovšem kdybyste náhodou někdy zjistili, že máte prázdné kolo i rezervu, mohlo by se pár desítek rolí Duct Tape stát vaši spásou. Tuhle šikovnou věc se zkrátka vyplatí stále vozit v autě. A žádné množství není příliš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.