Letadla sice nemají na silnicích co dělat, ovšem v krizových případech se z rovných a přehledných úseků silnic či dálnic stává ta nejlepší možná plocha pro nouzové přistání. A přesně k tomu došlo i před pár dny dálnici Interstate 15 poblíž utahského města Ogden, kde nouzově přistávající letadlo lehce ťuklo do projíždějícího automobilu.
Posádka poškozeného automobilu zrovna cestovala z Idaho Falls do Farmingtonu v Utahu, což bylo součástí rodinného výletu po fotbalových turnajích. Mayra Ramirez, která tou dobou zrovna seděla za volantem, však byla velice překvapena, když ve svém zpětném zrcátku uviděla letadlo.
„Slyšela jsem takový velice hlasitý zvuk," vypověděla Ramirezová pro Idaho State Journal. „Myslela jsem si, že je to motocykl, ale když jsme se podívala do zrcátka, uviděla jsem letadlo. Bylo to naprosto děsivé a neuvěřitelné."
Ramirezová cestovala v automobilu se svými dětmi ve věku 9 a 5 let, které před nehodou spaly na zadní sedačce. Náraz, který promáčkl střechu a vysklil dvě okna automobilu, je však spolehlivě probudil a současně vyděsil, jak v rozhovoru naznačila Ramirezová.
Na palubě letadla, které poněkud nevybíravě narušilo rodinný výlet, byly dvě osoby: 19-letý student a zkušený instruktor. Během letu, jehož úkolem bylo procvičování přistání na nedalekém letišti Ogden-Hinckley, však došlo na letadle k poruše, která zavinila rapidní pokles výkonu jediného motoru. Pilotování se tak chopil instruktor, který letadlo navedl na dálnici.
O zkušenosti pilota hovoří i skutečnost, že ještě před přistáním se mu povedlo podletět dálniční most. Kromě poruchy motoru, která přistání zavinila, se navíc zdá, že letadlo neutrpělo žádná poškození. Kvůli komplikovanému odstranění z letadla však museli hasiči přehradit dálnici cisternou, čímž zúžily počet pruhů na jeden. To však samozřejmě vyvolalo protesty a nadávky.
Ve výsledku však mohou být všichni šťastni, že nehoda nedopadla jinak a podstatně hůř.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.