Letadla sice nemají na silnicích co dělat, ovšem v krizových případech se z rovných a přehledných úseků silnic či dálnic stává ta nejlepší možná plocha pro nouzové přistání. A přesně k tomu došlo i před pár dny dálnici Interstate 15 poblíž utahského města Ogden, kde nouzově přistávající letadlo lehce ťuklo do projíždějícího automobilu.
Posádka poškozeného automobilu zrovna cestovala z Idaho Falls do Farmingtonu v Utahu, což bylo součástí rodinného výletu po fotbalových turnajích. Mayra Ramirez, která tou dobou zrovna seděla za volantem, však byla velice překvapena, když ve svém zpětném zrcátku uviděla letadlo.
„Slyšela jsem takový velice hlasitý zvuk," vypověděla Ramirezová pro Idaho State Journal. „Myslela jsem si, že je to motocykl, ale když jsme se podívala do zrcátka, uviděla jsem letadlo. Bylo to naprosto děsivé a neuvěřitelné."
Ramirezová cestovala v automobilu se svými dětmi ve věku 9 a 5 let, které před nehodou spaly na zadní sedačce. Náraz, který promáčkl střechu a vysklil dvě okna automobilu, je však spolehlivě probudil a současně vyděsil, jak v rozhovoru naznačila Ramirezová.
Na palubě letadla, které poněkud nevybíravě narušilo rodinný výlet, byly dvě osoby: 19-letý student a zkušený instruktor. Během letu, jehož úkolem bylo procvičování přistání na nedalekém letišti Ogden-Hinckley, však došlo na letadle k poruše, která zavinila rapidní pokles výkonu jediného motoru. Pilotování se tak chopil instruktor, který letadlo navedl na dálnici.
O zkušenosti pilota hovoří i skutečnost, že ještě před přistáním se mu povedlo podletět dálniční most. Kromě poruchy motoru, která přistání zavinila, se navíc zdá, že letadlo neutrpělo žádná poškození. Kvůli komplikovanému odstranění z letadla však museli hasiči přehradit dálnici cisternou, čímž zúžily počet pruhů na jeden. To však samozřejmě vyvolalo protesty a nadávky.
Ve výsledku však mohou být všichni šťastni, že nehoda nedopadla jinak a podstatně hůř.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?