Snili jste někdy o nálezu vzácného a zachovalého automobilu, který by čekal na své objevení pod letitými vrstvami prachu ve stodole nedaleko vašeho domu? Je to jeden z častých snů milovníků klasických automobilů, ovšem splní se jen málokomu. Jeden mechanik z Arizony však měl to štěstí, že se díky své zvědavosti dostal k vlastnictví vozu, který mu můžeme všichni závidět.
Mechanik Nick Dawson se na Redditu pochlubil příběhem, který zní až neuvěřitelně. Když Nick nastupoval do nové práce, všiml si, že kousek od dílny stojí odstavená bílá Toyota MR2. Roky ubíhaly, Toyota se ani nehnula a v Nickovi se pomalu probouzela přirozená zvědavost. Vůz zde totiž podle některých informací mohl stát už téměř dvě desetiletí, což naznačovalo velké potíže.
Dawson se však nenechal odradit a začal se o vůz zajímat do hloubky. Když se konečně dostal dovnitř, nemohl uvěřit svým očím. Pohled na tachometru totiž odhalil, že tahle zachovalá Toyota má najeto pouhých 1461 mil, tedy cca 2351 km. Navíc se nejednalo o žádnou bídu na kolech, ale o variantu SW22, která má motor přeplňovaný turbodmychadlem.
Když se tohle Dawson dozvěděl, vydal se za majitelem servisu, od kterého přišla další várka zajímavých informací. Vůz byl do servisu odtažen před 18 lety a majitel servisu mluvil s majitelem vozidla pouze jednou. Majitel vozu žádal mechaniky jen aby automobil rozchodili, ačkoliv v interiéru byly různě vytahané a poškozené dráty a sedačky chyběly úplně. To byl ovšem jediný kontakt, jaký kdy mezi servisem a majitelem vozidla proběhl.
Přijde vám to podivné? Nemýlíte se. Během pátrání po historii vozu se totiž nabízelo, že by mohlo jít o kradený automobil. Dawson to přesto riskl a s majitelem servisu se domluvil na odkoupení Toyoty za 500 dolarů, tedy cca 11 000 Kč. Poté okamžitě začal s papírováním, aby si mohl automobil legálně přivlastnit i v očích úřadů. Během tohoto procesu se však potvrdilo, že automobil byl skutečně v roce 1993 ukraden z dealerství Toyoty a od té doby se po něm slehla zem. Do servisu proto přijela policie, Toyotu naložila a odvezla.
Dawson měl však zatracené štěstí. Policie sice kontaktovala původního majitele, tedy dealerství Toyoty, to však nechtělo mít s vozem postrádajícím interiér a část elektroniky nic společného. Jakkoliv si myslíme, že většina ostatních dealerství by po voze skočila, tohle dealerství se vozu dobrovolně vzdalo a přenechalo ho novému majiteli.
Po krátké bitvě s úřady se tak Toyota MR2 stala oficiálně majetkem Nicka Dawsona, který ji mohl začít renovovat. Vůz dostal nové sedačky, novou elektroniku, odstranily se drobné problémy a vůz se mohl vrátit na silnice v plné síle. Dawson prý v současnosti využívá vůz ke každodennímu ježdění, ovšem brzy se chystá udělat z něj jen víkendovou záležitost, aby udržel co nejnižší nájezd a příkladný stav vozu. Na rozdíl od většiny podobných nálezců se však podle svých slov nechystá vůz hned prodávat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?