Snili jste někdy o nálezu vzácného a zachovalého automobilu, který by čekal na své objevení pod letitými vrstvami prachu ve stodole nedaleko vašeho domu? Je to jeden z častých snů milovníků klasických automobilů, ovšem splní se jen málokomu. Jeden mechanik z Arizony však měl to štěstí, že se díky své zvědavosti dostal k vlastnictví vozu, který mu můžeme všichni závidět.
Mechanik Nick Dawson se na Redditu pochlubil příběhem, který zní až neuvěřitelně. Když Nick nastupoval do nové práce, všiml si, že kousek od dílny stojí odstavená bílá Toyota MR2. Roky ubíhaly, Toyota se ani nehnula a v Nickovi se pomalu probouzela přirozená zvědavost. Vůz zde totiž podle některých informací mohl stát už téměř dvě desetiletí, což naznačovalo velké potíže.
Dawson se však nenechal odradit a začal se o vůz zajímat do hloubky. Když se konečně dostal dovnitř, nemohl uvěřit svým očím. Pohled na tachometru totiž odhalil, že tahle zachovalá Toyota má najeto pouhých 1461 mil, tedy cca 2351 km. Navíc se nejednalo o žádnou bídu na kolech, ale o variantu SW22, která má motor přeplňovaný turbodmychadlem.
Když se tohle Dawson dozvěděl, vydal se za majitelem servisu, od kterého přišla další várka zajímavých informací. Vůz byl do servisu odtažen před 18 lety a majitel servisu mluvil s majitelem vozidla pouze jednou. Majitel vozu žádal mechaniky jen aby automobil rozchodili, ačkoliv v interiéru byly různě vytahané a poškozené dráty a sedačky chyběly úplně. To byl ovšem jediný kontakt, jaký kdy mezi servisem a majitelem vozidla proběhl.
Přijde vám to podivné? Nemýlíte se. Během pátrání po historii vozu se totiž nabízelo, že by mohlo jít o kradený automobil. Dawson to přesto riskl a s majitelem servisu se domluvil na odkoupení Toyoty za 500 dolarů, tedy cca 11 000 Kč. Poté okamžitě začal s papírováním, aby si mohl automobil legálně přivlastnit i v očích úřadů. Během tohoto procesu se však potvrdilo, že automobil byl skutečně v roce 1993 ukraden z dealerství Toyoty a od té doby se po něm slehla zem. Do servisu proto přijela policie, Toyotu naložila a odvezla.
Dawson měl však zatracené štěstí. Policie sice kontaktovala původního majitele, tedy dealerství Toyoty, to však nechtělo mít s vozem postrádajícím interiér a část elektroniky nic společného. Jakkoliv si myslíme, že většina ostatních dealerství by po voze skočila, tohle dealerství se vozu dobrovolně vzdalo a přenechalo ho novému majiteli.
Po krátké bitvě s úřady se tak Toyota MR2 stala oficiálně majetkem Nicka Dawsona, který ji mohl začít renovovat. Vůz dostal nové sedačky, novou elektroniku, odstranily se drobné problémy a vůz se mohl vrátit na silnice v plné síle. Dawson prý v současnosti využívá vůz ke každodennímu ježdění, ovšem brzy se chystá udělat z něj jen víkendovou záležitost, aby udržel co nejnižší nájezd a příkladný stav vozu. Na rozdíl od většiny podobných nálezců se však podle svých slov nechystá vůz hned prodávat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?