Snili jste někdy o nálezu vzácného a zachovalého automobilu, který by čekal na své objevení pod letitými vrstvami prachu ve stodole nedaleko vašeho domu? Je to jeden z častých snů milovníků klasických automobilů, ovšem splní se jen málokomu. Jeden mechanik z Arizony však měl to štěstí, že se díky své zvědavosti dostal k vlastnictví vozu, který mu můžeme všichni závidět.
Mechanik Nick Dawson se na Redditu pochlubil příběhem, který zní až neuvěřitelně. Když Nick nastupoval do nové práce, všiml si, že kousek od dílny stojí odstavená bílá Toyota MR2. Roky ubíhaly, Toyota se ani nehnula a v Nickovi se pomalu probouzela přirozená zvědavost. Vůz zde totiž podle některých informací mohl stát už téměř dvě desetiletí, což naznačovalo velké potíže.
Dawson se však nenechal odradit a začal se o vůz zajímat do hloubky. Když se konečně dostal dovnitř, nemohl uvěřit svým očím. Pohled na tachometru totiž odhalil, že tahle zachovalá Toyota má najeto pouhých 1461 mil, tedy cca 2351 km. Navíc se nejednalo o žádnou bídu na kolech, ale o variantu SW22, která má motor přeplňovaný turbodmychadlem.
Když se tohle Dawson dozvěděl, vydal se za majitelem servisu, od kterého přišla další várka zajímavých informací. Vůz byl do servisu odtažen před 18 lety a majitel servisu mluvil s majitelem vozidla pouze jednou. Majitel vozu žádal mechaniky jen aby automobil rozchodili, ačkoliv v interiéru byly různě vytahané a poškozené dráty a sedačky chyběly úplně. To byl ovšem jediný kontakt, jaký kdy mezi servisem a majitelem vozidla proběhl.
Přijde vám to podivné? Nemýlíte se. Během pátrání po historii vozu se totiž nabízelo, že by mohlo jít o kradený automobil. Dawson to přesto riskl a s majitelem servisu se domluvil na odkoupení Toyoty za 500 dolarů, tedy cca 11 000 Kč. Poté okamžitě začal s papírováním, aby si mohl automobil legálně přivlastnit i v očích úřadů. Během tohoto procesu se však potvrdilo, že automobil byl skutečně v roce 1993 ukraden z dealerství Toyoty a od té doby se po něm slehla zem. Do servisu proto přijela policie, Toyotu naložila a odvezla.
Dawson měl však zatracené štěstí. Policie sice kontaktovala původního majitele, tedy dealerství Toyoty, to však nechtělo mít s vozem postrádajícím interiér a část elektroniky nic společného. Jakkoliv si myslíme, že většina ostatních dealerství by po voze skočila, tohle dealerství se vozu dobrovolně vzdalo a přenechalo ho novému majiteli.
Po krátké bitvě s úřady se tak Toyota MR2 stala oficiálně majetkem Nicka Dawsona, který ji mohl začít renovovat. Vůz dostal nové sedačky, novou elektroniku, odstranily se drobné problémy a vůz se mohl vrátit na silnice v plné síle. Dawson prý v současnosti využívá vůz ke každodennímu ježdění, ovšem brzy se chystá udělat z něj jen víkendovou záležitost, aby udržel co nejnižší nájezd a příkladný stav vozu. Na rozdíl od většiny podobných nálezců se však podle svých slov nechystá vůz hned prodávat.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?