Závody Indianapolis 500 se v zámoří těší obrovské popularitě. Pro závodníky se však jedná o nesmírně náročný závod, ve kterém není příliš prostoru na chyby. Řidiči jsou si rizik na úzké, rychlé a betonovými bariérami lemované trati vědomi, ovšem občas je může potkat krizová situace i na místě, kde přechází všechna odpovědnost na druhé. V boxech.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i závodník Zach Veach, který si v boxu číslo 26 užil pár pořádně horkých chvilek. Během doplňování paliva totiž ze speciální hadice vychrstla pořádná dávka benzínu na rozpálenou karoserii. Během mrknutí oka tak karoserii olizovaly plameny a personál boxu se tvářil poměrně zmateně.
Zatím co někteří lidé od automobilu odskakovali a jiní hledali hasicí přístroje, kdosi závodníkovi pokynul, aby z boxu vyjel. Ten poslechl a pořádně na to šlápl. Z kamery zabírající zadní část jeho vozu je vidět, jak i mechanici okolních týmů sahají po hasicích přístrojích a snaží se pomoci byť jen kýblem s vodou. Na hořícím automobilu však nepřistála ani kapka.
Díky prudké akceleraci se však podařilo plameny doslova sfouknout a Veach se tak mohl znovu vrátit do závodu. Jsme si ale jisti, že se musel v kokpitu pořádně zapotit. Další zastávka v boxech už proběhla bez problému, ovšem ještě před tankováním byla karoserie vozu údajně pro jistotu polita vodou.
Zda se dočkal tým nějakých penalizací nevíme, ovšem v nejbližší době ho jistě čeká výměna tankovací hadice. Ta by totiž měla být vybavena speciálním uzávěrem, který po odpojení z vozidla znemožní únik paliva, případně z ní ukápne nanejvýš několik kapek. Rozhodně by však nemělo docházet k ničemu podobnému.
📹 REPLAY: @ZachVeach was on 🔥, literally.
— Indianapolis Motor Speedway (@IMS) 27. května 2018
TUNE IN:
📺 LIVE on ABC
📈 https://t.co/OGf8285LRs
📲 WatchESPN | @verizon INDYCAR Mobile#Indy500| #INDYCAR pic.twitter.com/abhckdajJu
Jistě ale nemusíme připomínat, že tohle byl pořádně nebezpečný kousek, který si mohl jezdec dovolit nanejvýš na závodní dráze. Pokud byste se do podobné situace dostali ve svém osobním voze, samozřejmě co nejrychleji zastavte a opusťte ho. Pokud máte ve voze hasicí přístroj, pak nezapomeňte, že například při požáru kapoty není vhodné kapotu otvírat celou, neboť by oheň dostal přísun kyslíku. Pouze ji za pomoci hadru nadzvedněte a plameny haste pouze úzkou škvírou. Samozřejmostí by mělo být i kontaktování hasičů, kteří požár jistě zvládnou a následně zabrání znečištění místa požáru a okolí.