Jak rychle uhasit požár auta? Závodní jezdec zvolil nečekanou možnost

Zach Veach se během závodů Indianapolis 500 dostal do nezáviděníhodné situace, vyřešil ji ale s noblesou
Zach Veach se během závodů Indianapolis 500 dostal do nezáviděníhodné situace, vyřešil ji ale s noblesou, foto: twitter
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. května 2018 10:57 | akt. 28. května 2018 12:45
Sdílej:

Požár je v myšlenkách mnoha řidičů tím nejděsivějším, s čím by se za volantem mohli setkat. Pro závodní jezdce, kteří jsou pevně připoutaní ve stísněných kokpitech závodních strojů, je však požár možná ještě děsivější a zároveň podstatnější riziko. Závodní jezdec Zach Veach však během závodů Indianapolis 500 ukázal velmi netradiční způsob, jak s ním bojovat.

Závody Indianapolis 500 se v zámoří těší obrovské popularitě. Pro závodníky se však jedná o nesmírně náročný závod, ve kterém není příliš prostoru na chyby. Řidiči jsou si rizik na úzké, rychlé a betonovými bariérami lemované trati vědomi, ovšem občas je může potkat krizová situace i na místě, kde přechází všechna odpovědnost na druhé. V boxech.

Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i závodník Zach Veach, který si v boxu číslo 26 užil pár pořádně horkých chvilek. Během doplňování paliva totiž ze speciální hadice vychrstla pořádná dávka benzínu na rozpálenou karoserii. Během mrknutí oka tak karoserii olizovaly plameny a personál boxu se tvářil poměrně zmateně.

Zatím co někteří lidé od automobilu odskakovali a jiní hledali hasicí přístroje, kdosi závodníkovi pokynul, aby z boxu vyjel. Ten poslechl a pořádně na to šlápl. Z kamery zabírající zadní část jeho vozu je vidět, jak i mechanici okolních týmů sahají po hasicích přístrojích a snaží se pomoci byť jen kýblem s vodou. Na hořícím automobilu však nepřistála ani kapka.

Díky prudké akceleraci se však podařilo plameny doslova sfouknout a Veach se tak mohl znovu vrátit do závodu. Jsme si ale jisti, že se musel v kokpitu pořádně zapotit. Další zastávka v boxech už proběhla bez problému, ovšem ještě před tankováním byla karoserie vozu údajně pro jistotu polita vodou.

Zda se dočkal tým nějakých penalizací nevíme, ovšem v nejbližší době ho jistě čeká výměna tankovací hadice. Ta by totiž měla být vybavena speciálním uzávěrem, který po odpojení z vozidla znemožní únik paliva, případně z ní ukápne nanejvýš několik kapek. Rozhodně by však nemělo docházet k ničemu podobnému.

📹 REPLAY: @ZachVeach was on 🔥, literally.TUNE IN:📺 LIVE on ABC📈 https://t.co/OGf8285LRs 📲 WatchESPN | @verizon INDYCAR Mobile#Indy500| #INDYCAR pic.twitter.com/abhckdajJu

— Indianapolis Motor Speedway (@IMS) 27. května 2018

Jistě ale nemusíme připomínat, že tohle byl pořádně nebezpečný kousek, který si mohl jezdec dovolit nanejvýš na závodní dráze. Pokud byste se do podobné situace dostali ve svém osobním voze, samozřejmě co nejrychleji zastavte a opusťte ho. Pokud máte ve voze hasicí přístroj, pak nezapomeňte, že například při požáru kapoty není vhodné kapotu otvírat celou, neboť by oheň dostal přísun kyslíku. Pouze ji za pomoci hadru nadzvedněte a plameny haste pouze úzkou škvírou. Samozřejmostí by mělo být i kontaktování hasičů, kteří požár jistě zvládnou a následně zabrání znečištění místa požáru a okolí.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.