Automobilka Tesla nedávno ohlásila zhruba týdenní odstávku výroby, díky které by mělo být možné později dosáhnout podstatně rychlejší produkce. Nikdo nevěděl co se má během odstávky dít a co je tak zásadní, že dokáže produkci téměř zdvojnásobit. Tajemství Tesly ovšem odkrylo šest přepravních letadel, které nedávno přiletěla z Evropy.
Podle twitterového příspěvku EV News Daily dorazilo včera na kalifornské letiště šest letadel z německé společnosti Grohmann automation, které podle všeho převáží řadu komponentů pro automatizaci výroby a také několik nových robotů.
Objednávka podobného typu vybavení ze zámoří není ničím neobvyklým, ovšem poněkud zarážející je způsob přepravy. Běžně totiž automobilky nebo velké průmyslové společnosti volí přepravu po moři, které je sice delší, ovšem podstatně levnější. Tesla však zřejmě s ohledem na rychlost a potřebu co nejrychleji znovu obnovit výrobu sáhla po nákladnější letecké přepravě.
Náklad, který v současnosti čeká na letišti na přepravu do Gigafactory, by mohl obsahovat vybavení potřebné pro plné zprovoznění výrobní linky zaměřené na baterie Zone 4. Jakmile bude kompletní, mohla by Tesla rychle dosáhnout výroby až 6000 elektromobilů týdně. Současná výroba je přitom pouze 3000 baterií týdně.
Musk už dříve naznačil, že továrny Gagifactory má problém se dvěma zónami, které jsou zaměřeny na výrobu baterií. Jedna ze zón už byla opravena dříve, takže se předpokládá, že součástky v letadlech by mohl směřovat právě do zbývající zóny 4. Věří se, že zprovoznění těchto zón zaměřených na výrobu baterií by mohlo vyřešit problém s dosažením plné výrobní kapacity Modelu 3.
This is the new production line for battery module Zone 4. Will play a key role in getting from 3000/week to 6000/week for Model 3.
— Elon Musk (@elonmusk) 25. května 2018
Musk navíc nedávno odvážně prohlásil, že produkce Modelu 3 dosáhne ještě v průběhu června zhruba 5 000 kusů týdně. A to dokonce i bez plnohodnotného zprovoznění čtvrté zóny. S jejím zprovozněním bychom se však mohli těšit až na 6000 kusů týdně.
V závěru twitterové konverzace pak ještě Musk prozradil, že Tesly Model 3 s volantem na levé straně dorazí do Evropy a Asie zhruba začátkem příštího roku. Varianta s řízením vpravo pak zhruba v polovině příštího roku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.