Automobilka Tesla nedávno ohlásila zhruba týdenní odstávku výroby, díky které by mělo být možné později dosáhnout podstatně rychlejší produkce. Nikdo nevěděl co se má během odstávky dít a co je tak zásadní, že dokáže produkci téměř zdvojnásobit. Tajemství Tesly ovšem odkrylo šest přepravních letadel, které nedávno přiletěla z Evropy.
Podle twitterového příspěvku EV News Daily dorazilo včera na kalifornské letiště šest letadel z německé společnosti Grohmann automation, které podle všeho převáží řadu komponentů pro automatizaci výroby a také několik nových robotů.
Objednávka podobného typu vybavení ze zámoří není ničím neobvyklým, ovšem poněkud zarážející je způsob přepravy. Běžně totiž automobilky nebo velké průmyslové společnosti volí přepravu po moři, které je sice delší, ovšem podstatně levnější. Tesla však zřejmě s ohledem na rychlost a potřebu co nejrychleji znovu obnovit výrobu sáhla po nákladnější letecké přepravě.
Náklad, který v současnosti čeká na letišti na přepravu do Gigafactory, by mohl obsahovat vybavení potřebné pro plné zprovoznění výrobní linky zaměřené na baterie Zone 4. Jakmile bude kompletní, mohla by Tesla rychle dosáhnout výroby až 6000 elektromobilů týdně. Současná výroba je přitom pouze 3000 baterií týdně.
Musk už dříve naznačil, že továrny Gagifactory má problém se dvěma zónami, které jsou zaměřeny na výrobu baterií. Jedna ze zón už byla opravena dříve, takže se předpokládá, že součástky v letadlech by mohl směřovat právě do zbývající zóny 4. Věří se, že zprovoznění těchto zón zaměřených na výrobu baterií by mohlo vyřešit problém s dosažením plné výrobní kapacity Modelu 3.
This is the new production line for battery module Zone 4. Will play a key role in getting from 3000/week to 6000/week for Model 3.
— Elon Musk (@elonmusk) 25. května 2018
Musk navíc nedávno odvážně prohlásil, že produkce Modelu 3 dosáhne ještě v průběhu června zhruba 5 000 kusů týdně. A to dokonce i bez plnohodnotného zprovoznění čtvrté zóny. S jejím zprovozněním bychom se však mohli těšit až na 6000 kusů týdně.
V závěru twitterové konverzace pak ještě Musk prozradil, že Tesly Model 3 s volantem na levé straně dorazí do Evropy a Asie zhruba začátkem příštího roku. Varianta s řízením vpravo pak zhruba v polovině příštího roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.