Představení nového modelu je pro každou automobilku speciálním momentem, kdy se snaží udržet obecenstvo napjaté až do posledního okamžiku. Dříve k tomu sloužily rafinované fotografie, které doplňoval kousek technických specifikací. Pro představené nové Q8 si však Audi připravila něco speciálního.
Nová Audi Q8 má být novou vlajkovou lodí mezi SUV, což si samozřejmě zaslouží patřičnou pozornost. Automobilka se proto rozhodla, že vytvoří speciální pětidílnou sérii, v jejímž průběhu nás s novým modelem postupně seznámí.
A právě dnes byl prostřednictvím YouTube kanálu Audi MediaTV a na webových stránkách q8.audi vypuštěn dlouho očekávaný první díl, který se však pro většinu automobilových nadšenců jeví jako zklamání. Důvod je přitom ryze prostý: během tří minut jsme z auta neviděli téměř nic.
Nejsme odborníci na reklamu ani na točení seriálů, ale upřímně říkáme, že jsme čekali trochu víc, než jen záběr na logo Q8, které je umístěno na panelu oranžově lakované karoserie. Výrazná oranžová barva však může být vodítkem alespoň ke konceptu Q8 Sport, který automobilka vypustila již v minulém roce.
Co přesně si z toho máme odnést bohužel nevíme, nabízí se však možnost, že nový model bude konceptu podobný a nabídne tak sportovní vzhled již od základu. O budoucnost sportovní úpravy RS se však bát nemusíme, neboť Audi již dříve naznačila, že má v plánu své portfolio ostrých SUV rozšiřovat.
Co se samotného prvního dílu s názvem „Unleash the tough" týče, jeho příběh se dá shrnout klasickým klišé: „Měla to být romantická večerní schůzka, nakonec se však zvrtla v něco naprosto jiného." Něco bližšího o novém modelu, případně jeho podobu, se tak dozvíme snad už v příštích dílech.
Harmonogram je naplánován následovně: 24 května 2. díl Unleash the brave, 28 květná 3. díl Unleash the gentleman, 1. června 4. díl Unleash the hero a konečně 5. června se dočkáme 5. dílu s názvem Unleash your character. Společně s pátým dílem dojde i k oficiálnímu odhalení nové Audi Q8, které proběhne v Číně. Podle automobilky se však můžeme těšit na dosud nejvíce vzrušující SUV Audi všech dob.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.