Pokud jste minulý víkend nestrávili mimo civilizaci, nebo například v kóma, pak vám jistě nemohli uniknout zprávy o jedné z nejvýznamnějších svateb tohoto roku. Ano, už i motoristické weby píší o svatbě prince Harryho a herečky Meghan Markle, ovšem z poněkud jiného důvodu, než weby ostatní.
Velká Británie, jakožto tradiční monarchie, organizuje většinu veřejných ceremoniálů podle zavedených zvyklostí a s odpovídající vážností. Během královské svatby tam mohli milovníci automobilů vidět několik krásných a letitých strojů, především značky Bentley, které na obřad přivezly členky královské rodiny.
Jeden z největších pokladů celé svatby se však objevil až v momentě, kdy už většina televizních štábů své živé přenosy ukončila. Novomanželé vévoda a vévodkyně ze Sussexu se totiž odebrali z hradu Windsor na svou večerní recepci v exkluzivním Jaguáru E-Type, který však namísto klasického motoru pohání elektromotor.
Jedinečný vůz světle modrý vůz, který automobilka prezentovala již v minulém roce, pochází z roku 1968 a jedná se o Roadster série 1.5. Tradiční techniku pod kapotou však vystřídal elektromotor o výkonu cca 225 koňských sil, která čerpá energii z Li-Ion akumulátorů o kapacitě 40 kWh. Automobilka vůz postavila jako modelovou studii, která měla ukázat, že i tradiční šasi se dá využít ke stavbě elektromobilu. Sériová výroba bohužel v plánu není.
„Koncept Zero kombinuje renomované zážitky z dynamiky modelu E-Type s novými možnostmi výkonu elektrického pohonu," uvedl minulý rok Tim Hannig, ředitel oddělení Jaguar Land Rover Classic, které mělo přestavbu na svědomí. „Tato jedinečná kombinace vytváří naprosto úchvatný pocit z jízdy," dodal.
Trochu zarážející však je, že E-Type na královské svatbě měl řízení umístěné vlevo, ačkoliv vozy vyráběné pro britský trh mají řízení již tradičně umístěné vpravo. Důvodem však je, že unikátní koncept vznikl již s řízením nalevo a automobilka zřejmě neměla čas nebo vůli stavět prototyp druhý a s řízením na správné straně.
Ve výsledku však na na umístění volantu ani na pohonném ústrojí nezáleželo. Jaguar E-Type se totiž svým britským šarmem a ikonickým vzhledem stal tím ideálním vozidlem pro první jízdu novomanželů na večerní recepci. Lépe zkrátka zvolit nešlo.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?