Pokud jste minulý víkend nestrávili mimo civilizaci, nebo například v kóma, pak vám jistě nemohli uniknout zprávy o jedné z nejvýznamnějších svateb tohoto roku. Ano, už i motoristické weby píší o svatbě prince Harryho a herečky Meghan Markle, ovšem z poněkud jiného důvodu, než weby ostatní.
Velká Británie, jakožto tradiční monarchie, organizuje většinu veřejných ceremoniálů podle zavedených zvyklostí a s odpovídající vážností. Během královské svatby tam mohli milovníci automobilů vidět několik krásných a letitých strojů, především značky Bentley, které na obřad přivezly členky královské rodiny.
Jeden z největších pokladů celé svatby se však objevil až v momentě, kdy už většina televizních štábů své živé přenosy ukončila. Novomanželé vévoda a vévodkyně ze Sussexu se totiž odebrali z hradu Windsor na svou večerní recepci v exkluzivním Jaguáru E-Type, který však namísto klasického motoru pohání elektromotor.
Jedinečný vůz světle modrý vůz, který automobilka prezentovala již v minulém roce, pochází z roku 1968 a jedná se o Roadster série 1.5. Tradiční techniku pod kapotou však vystřídal elektromotor o výkonu cca 225 koňských sil, která čerpá energii z Li-Ion akumulátorů o kapacitě 40 kWh. Automobilka vůz postavila jako modelovou studii, která měla ukázat, že i tradiční šasi se dá využít ke stavbě elektromobilu. Sériová výroba bohužel v plánu není.
„Koncept Zero kombinuje renomované zážitky z dynamiky modelu E-Type s novými možnostmi výkonu elektrického pohonu," uvedl minulý rok Tim Hannig, ředitel oddělení Jaguar Land Rover Classic, které mělo přestavbu na svědomí. „Tato jedinečná kombinace vytváří naprosto úchvatný pocit z jízdy," dodal.
Trochu zarážející však je, že E-Type na královské svatbě měl řízení umístěné vlevo, ačkoliv vozy vyráběné pro britský trh mají řízení již tradičně umístěné vpravo. Důvodem však je, že unikátní koncept vznikl již s řízením nalevo a automobilka zřejmě neměla čas nebo vůli stavět prototyp druhý a s řízením na správné straně.
Ve výsledku však na na umístění volantu ani na pohonném ústrojí nezáleželo. Jaguar E-Type se totiž svým britským šarmem a ikonickým vzhledem stal tím ideálním vozidlem pro první jízdu novomanželů na večerní recepci. Lépe zkrátka zvolit nešlo.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.