Pokud jste minulý víkend nestrávili mimo civilizaci, nebo například v kóma, pak vám jistě nemohli uniknout zprávy o jedné z nejvýznamnějších svateb tohoto roku. Ano, už i motoristické weby píší o svatbě prince Harryho a herečky Meghan Markle, ovšem z poněkud jiného důvodu, než weby ostatní.
Velká Británie, jakožto tradiční monarchie, organizuje většinu veřejných ceremoniálů podle zavedených zvyklostí a s odpovídající vážností. Během královské svatby tam mohli milovníci automobilů vidět několik krásných a letitých strojů, především značky Bentley, které na obřad přivezly členky královské rodiny.
Jeden z největších pokladů celé svatby se však objevil až v momentě, kdy už většina televizních štábů své živé přenosy ukončila. Novomanželé vévoda a vévodkyně ze Sussexu se totiž odebrali z hradu Windsor na svou večerní recepci v exkluzivním Jaguáru E-Type, který však namísto klasického motoru pohání elektromotor.
Jedinečný vůz světle modrý vůz, který automobilka prezentovala již v minulém roce, pochází z roku 1968 a jedná se o Roadster série 1.5. Tradiční techniku pod kapotou však vystřídal elektromotor o výkonu cca 225 koňských sil, která čerpá energii z Li-Ion akumulátorů o kapacitě 40 kWh. Automobilka vůz postavila jako modelovou studii, která měla ukázat, že i tradiční šasi se dá využít ke stavbě elektromobilu. Sériová výroba bohužel v plánu není.
„Koncept Zero kombinuje renomované zážitky z dynamiky modelu E-Type s novými možnostmi výkonu elektrického pohonu," uvedl minulý rok Tim Hannig, ředitel oddělení Jaguar Land Rover Classic, které mělo přestavbu na svědomí. „Tato jedinečná kombinace vytváří naprosto úchvatný pocit z jízdy," dodal.
Trochu zarážející však je, že E-Type na královské svatbě měl řízení umístěné vlevo, ačkoliv vozy vyráběné pro britský trh mají řízení již tradičně umístěné vpravo. Důvodem však je, že unikátní koncept vznikl již s řízením nalevo a automobilka zřejmě neměla čas nebo vůli stavět prototyp druhý a s řízením na správné straně.
Ve výsledku však na na umístění volantu ani na pohonném ústrojí nezáleželo. Jaguar E-Type se totiž svým britským šarmem a ikonickým vzhledem stal tím ideálním vozidlem pro první jízdu novomanželů na večerní recepci. Lépe zkrátka zvolit nešlo.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.