Zhruba před týdnem se objevily zprávy o další nehodě elektromobilu Tesla Model S, jehož řidička krátce před incidentem aktivovala režim Autopilota. I přes aktivaci pokročilého systému částečně autonomního systému řízení však vůz narazil do stojící hasičské cisterny, což se naštěstí obešlo bez vážnějších následků. Celý svět však čekal, kdo bude na konci vyšetřování označen za viníka.
Automobilka Tesla je v posledních týdnech pod drobnohledem všech médií, za což může zejména její finanční situace. Jakýkoliv podobný incident však opět přitahuje další pozornost, která však není zrovna vítaná. Tesla si zkrátka nemůže dovolit další skandály, které by ji mohly odvést stávající či potencionální investory.
V případě nehody, během které Tesla Model S s aktivovaným autopilotem narazila do hasičské cisterny v rychlosti cca 96.5 km/h, však vyšetřování opět ukázalo, že na vině není systém, ale řidička. Systém Autopilot totiž bývá řadou řidičů mylně považován za plně autonomní systém řízení, ovšem tak to rozhodně není, o čemž se přesvědčila i tato řidička.
Elektromobily Tesla jsou totiž prošpikovány řadou senzorů, které sbírají informace a následně je ukládají do systému, který by se dal nazvat jakousi černou skříňkou. Díky ní je pak možné snadněji identifikovat závady na vozidle, ale samozřejmě také i příčiny dopravních nehod.
V tomto případě se ukázalo, že majitelka vozu na systém Autopilot zkrátka až příliš spoléhala. Podle výpisu dat totiž systém aktivovala často, ale téměř nikdy nenechávala ruce na volantu, jak Tesla doporučuje. Ruce na volant položila vždy až po vyzvání a ihned poté je opět stáhla.
Vyšetřování pak ukázalo, že podobná situace se opakovala i krátce před nehodou. Žena totiž aktivovala systém autopilota a poté se místo řízení začala věnovat svému telefonu. Až krátce před nárazem si všimla, že systémy vozu zřejmě "přehlédly" obrovskou červenou cisternu a její snaha na poslední chvíli zabrzdit vedla k tomu, že si poranila kotník.
Za viníka nehody tak byla označena řidička a policejní seržant Samuel Winkler ve vyšetřovací zprávě dodává: „Řidičům částečně-autonomních vozidel chceme připomenout, že je odpovědností řidiče dávat pozor, jezdit opatrně a mít plno kontrolu nad automobilem."
Ve vyšetřovací zprávě se následně cituje i Tesla, podle které musí řidič sledovat dění na silnici a musí být připraven převzít řízení a provést potřebné korekce. Pokud tak neučiní, může dojít k vážným zraněním i smrti. Autonomním schopnostem vozu se navíc věnuje i uživatelský manuál, který jasně uvádí, kdy by systém měl a neměl být používán.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.