Zhruba před týdnem se objevily zprávy o další nehodě elektromobilu Tesla Model S, jehož řidička krátce před incidentem aktivovala režim Autopilota. I přes aktivaci pokročilého systému částečně autonomního systému řízení však vůz narazil do stojící hasičské cisterny, což se naštěstí obešlo bez vážnějších následků. Celý svět však čekal, kdo bude na konci vyšetřování označen za viníka.
Automobilka Tesla je v posledních týdnech pod drobnohledem všech médií, za což může zejména její finanční situace. Jakýkoliv podobný incident však opět přitahuje další pozornost, která však není zrovna vítaná. Tesla si zkrátka nemůže dovolit další skandály, které by ji mohly odvést stávající či potencionální investory.
V případě nehody, během které Tesla Model S s aktivovaným autopilotem narazila do hasičské cisterny v rychlosti cca 96.5 km/h, však vyšetřování opět ukázalo, že na vině není systém, ale řidička. Systém Autopilot totiž bývá řadou řidičů mylně považován za plně autonomní systém řízení, ovšem tak to rozhodně není, o čemž se přesvědčila i tato řidička.
Elektromobily Tesla jsou totiž prošpikovány řadou senzorů, které sbírají informace a následně je ukládají do systému, který by se dal nazvat jakousi černou skříňkou. Díky ní je pak možné snadněji identifikovat závady na vozidle, ale samozřejmě také i příčiny dopravních nehod.
V tomto případě se ukázalo, že majitelka vozu na systém Autopilot zkrátka až příliš spoléhala. Podle výpisu dat totiž systém aktivovala často, ale téměř nikdy nenechávala ruce na volantu, jak Tesla doporučuje. Ruce na volant položila vždy až po vyzvání a ihned poté je opět stáhla.
Vyšetřování pak ukázalo, že podobná situace se opakovala i krátce před nehodou. Žena totiž aktivovala systém autopilota a poté se místo řízení začala věnovat svému telefonu. Až krátce před nárazem si všimla, že systémy vozu zřejmě "přehlédly" obrovskou červenou cisternu a její snaha na poslední chvíli zabrzdit vedla k tomu, že si poranila kotník.
Za viníka nehody tak byla označena řidička a policejní seržant Samuel Winkler ve vyšetřovací zprávě dodává: „Řidičům částečně-autonomních vozidel chceme připomenout, že je odpovědností řidiče dávat pozor, jezdit opatrně a mít plno kontrolu nad automobilem."
Ve vyšetřovací zprávě se následně cituje i Tesla, podle které musí řidič sledovat dění na silnici a musí být připraven převzít řízení a provést potřebné korekce. Pokud tak neučiní, může dojít k vážným zraněním i smrti. Autonomním schopnostem vozu se navíc věnuje i uživatelský manuál, který jasně uvádí, kdy by systém měl a neměl být používán.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?