Když se v roce 1991 objevil v kinech film Terminátor 2: Den zúčtování, byl to jeden z největších úspěchů kinematografie v historii. Filmové studio si přišlo na pořádný balík peněz, diváci žasli nad úchvatnými efekty a ruce si mnula i společnost Harley-Davidson, jejíž stroj si střihl jednu z hlavních rolí.
Kdo by si nepamatoval ty scény, během kterých Arnold Schwarzenegger v jedné ze svých nejslavnějších rolí prchá před Robertem Patrickem v roli T1000 ulicemi a následně i odvodňovacími kanály Los Angeles na stylovém motocyklu Harley-Davidson FLSTF Fat Boy.
Na první pohled nerovný souboj, ve kterém se stylový motocykl musel utkat s těžkým tahačem, se stal legendárním i díky koordinátorovi kaskadérských scén, kterým byl v tomto případě světoznámý Gary Davis.A právě motocykl použitý během natáčení těchto scén se brzy objeví na aukci „Icons Legends of Hollywood Auction," kterou pořádá aukční dům Profiles in History.
Bohužel se nám nepodařilo zjistit žádné informace o technickém stavu motorky, ovšem podle informací z webu RideApart.com by na tom měla být dobře minimálně po stránce vzhledu. O dobré kondici navíc hovoří i odhadovaná prodejní cena, kterou odborníci tipují v rozmezí 200 až 300 000 dolarů, tedy cca 4,3 až 6,5 milionu korun.
Harley Davidson FLSTF "Fat Boy" však nebyl jediným strojem, který se ve filmu objevil. Milovníci akčních filmů a motocyklů si nejspíš vzpomenou, že před kamerami se také několikrát mihla i menší Honda XR 125. Největší pozornost si však přesto ukrojil Harley, jehož prodeje se po uvedení filmu do kin citelně zvýšily.
Samotné natáčení však nebylo úplně snadné, jak v jednom rozhovoru Gray Davis vzpomínal. Během natáčení scén v úzkých korytech odvodňovacích kanálů nebylo moc prostoru pro chyby a velké úsilí také stálo natočit legendární scénu, na které má Schwarzenegger skočit s těžkou motorkou na vzdálenost cca 4 metrů. Něco takového by však fyzicky nebylo možné, proto si filmaři museli pomoci lany, které pak zmizely s pomocí počítačových efektů.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.