Automobilka BMW má s výrobou vozidel pro záchranné složky bohaté zkušenosti, které se datují až do padesátých let. Bylo tedy vcelku jisté, že na největším evropském veletrhu záchranných vozidel RETTmobil představí minimálně několik novinek. Největší pozornost z celého portfolia na sebe však překvapivě neupoutal zástupce z Mnichova, ale pořádně divoká úprava nejostřejšího Mini.
Řeč je samozřejmě o výkonném modelu John Cooper Works, který spadá do segmentu oblíbených hot-hatchů. Tahle krabička plná radosti ukrývá pod kapotou 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 231 koní (170 kW), který dokáže potěšit točivým momentem 320 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h tak probíhá s šestistupňovým automatem (jaký má i upravený speciál) za 6.1 sekundy, zatím co majitelé s manuální převodovkou si počkají 6.2 sekundy. V obou případech se však jedné o rychlé a hlavně mrštné autíčko, které umí svými výkony překvapit.
Vystavovaný model však spíše než technickými parametry zaujal svou vizáží. Ta totiž kombinovala majáky a tradiční barvy německé policie s poněkud punkovým přístupem. Různě rozteklé barvy tak působily stylem, jako by je na vůz aplikovaly děti, které však vyrušil majitel vozu pospíchající k případu. Zda se úpravy nějakým způsobem dotkly i interiéru bohužel nevíme.
Kromě stylového Mini však mnichovská automobilky předvedla i několik tradičních modelů BMW v záchranářských barvách, mezi kterými nechyběly SUV BMW X3 a X1, nebo prostorné BMW řady 2 Gran Tourer. Své zastoupení měly samozřejmě i motocykly, včetně BMW F750 GS pro policejní jednotky.
Dohromady tak BMW vystavilo vcelku působivou sbírku vozidel, které si mohou návštěvníci prohlédnout v německém města Fulda od 16. do 18. května. A pokud náhodou nebudete jedněmi z očekávaných 28000 návštěvníků, můžete využít alespoň naši fotogalerii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.