Automobilka BMW má s výrobou vozidel pro záchranné složky bohaté zkušenosti, které se datují až do padesátých let. Bylo tedy vcelku jisté, že na největším evropském veletrhu záchranných vozidel RETTmobil představí minimálně několik novinek. Největší pozornost z celého portfolia na sebe však překvapivě neupoutal zástupce z Mnichova, ale pořádně divoká úprava nejostřejšího Mini.
Řeč je samozřejmě o výkonném modelu John Cooper Works, který spadá do segmentu oblíbených hot-hatchů. Tahle krabička plná radosti ukrývá pod kapotou 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 231 koní (170 kW), který dokáže potěšit točivým momentem 320 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h tak probíhá s šestistupňovým automatem (jaký má i upravený speciál) za 6.1 sekundy, zatím co majitelé s manuální převodovkou si počkají 6.2 sekundy. V obou případech se však jedné o rychlé a hlavně mrštné autíčko, které umí svými výkony překvapit.
Vystavovaný model však spíše než technickými parametry zaujal svou vizáží. Ta totiž kombinovala majáky a tradiční barvy německé policie s poněkud punkovým přístupem. Různě rozteklé barvy tak působily stylem, jako by je na vůz aplikovaly děti, které však vyrušil majitel vozu pospíchající k případu. Zda se úpravy nějakým způsobem dotkly i interiéru bohužel nevíme.
Kromě stylového Mini však mnichovská automobilky předvedla i několik tradičních modelů BMW v záchranářských barvách, mezi kterými nechyběly SUV BMW X3 a X1, nebo prostorné BMW řady 2 Gran Tourer. Své zastoupení měly samozřejmě i motocykly, včetně BMW F750 GS pro policejní jednotky.
Dohromady tak BMW vystavilo vcelku působivou sbírku vozidel, které si mohou návštěvníci prohlédnout v německém města Fulda od 16. do 18. května. A pokud náhodou nebudete jedněmi z očekávaných 28000 návštěvníků, můžete využít alespoň naši fotogalerii.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.