Automobilka BMW má s výrobou vozidel pro záchranné složky bohaté zkušenosti, které se datují až do padesátých let. Bylo tedy vcelku jisté, že na největším evropském veletrhu záchranných vozidel RETTmobil představí minimálně několik novinek. Největší pozornost z celého portfolia na sebe však překvapivě neupoutal zástupce z Mnichova, ale pořádně divoká úprava nejostřejšího Mini.
Řeč je samozřejmě o výkonném modelu John Cooper Works, který spadá do segmentu oblíbených hot-hatchů. Tahle krabička plná radosti ukrývá pod kapotou 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 231 koní (170 kW), který dokáže potěšit točivým momentem 320 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h tak probíhá s šestistupňovým automatem (jaký má i upravený speciál) za 6.1 sekundy, zatím co majitelé s manuální převodovkou si počkají 6.2 sekundy. V obou případech se však jedné o rychlé a hlavně mrštné autíčko, které umí svými výkony překvapit.
Vystavovaný model však spíše než technickými parametry zaujal svou vizáží. Ta totiž kombinovala majáky a tradiční barvy německé policie s poněkud punkovým přístupem. Různě rozteklé barvy tak působily stylem, jako by je na vůz aplikovaly děti, které však vyrušil majitel vozu pospíchající k případu. Zda se úpravy nějakým způsobem dotkly i interiéru bohužel nevíme.
Kromě stylového Mini však mnichovská automobilky předvedla i několik tradičních modelů BMW v záchranářských barvách, mezi kterými nechyběly SUV BMW X3 a X1, nebo prostorné BMW řady 2 Gran Tourer. Své zastoupení měly samozřejmě i motocykly, včetně BMW F750 GS pro policejní jednotky.
Dohromady tak BMW vystavilo vcelku působivou sbírku vozidel, které si mohou návštěvníci prohlédnout v německém města Fulda od 16. do 18. května. A pokud náhodou nebudete jedněmi z očekávaných 28000 návštěvníků, můžete využít alespoň naši fotogalerii.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.