Automobilka BMW má s výrobou vozidel pro záchranné složky bohaté zkušenosti, které se datují až do padesátých let. Bylo tedy vcelku jisté, že na největším evropském veletrhu záchranných vozidel RETTmobil představí minimálně několik novinek. Největší pozornost z celého portfolia na sebe však překvapivě neupoutal zástupce z Mnichova, ale pořádně divoká úprava nejostřejšího Mini.
Řeč je samozřejmě o výkonném modelu John Cooper Works, který spadá do segmentu oblíbených hot-hatchů. Tahle krabička plná radosti ukrývá pod kapotou 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 231 koní (170 kW), který dokáže potěšit točivým momentem 320 Nm.
Akcelerace z 0 na 100 km/h tak probíhá s šestistupňovým automatem (jaký má i upravený speciál) za 6.1 sekundy, zatím co majitelé s manuální převodovkou si počkají 6.2 sekundy. V obou případech se však jedné o rychlé a hlavně mrštné autíčko, které umí svými výkony překvapit.
Vystavovaný model však spíše než technickými parametry zaujal svou vizáží. Ta totiž kombinovala majáky a tradiční barvy německé policie s poněkud punkovým přístupem. Různě rozteklé barvy tak působily stylem, jako by je na vůz aplikovaly děti, které však vyrušil majitel vozu pospíchající k případu. Zda se úpravy nějakým způsobem dotkly i interiéru bohužel nevíme.
Kromě stylového Mini však mnichovská automobilky předvedla i několik tradičních modelů BMW v záchranářských barvách, mezi kterými nechyběly SUV BMW X3 a X1, nebo prostorné BMW řady 2 Gran Tourer. Své zastoupení měly samozřejmě i motocykly, včetně BMW F750 GS pro policejní jednotky.
Dohromady tak BMW vystavilo vcelku působivou sbírku vozidel, které si mohou návštěvníci prohlédnout v německém města Fulda od 16. do 18. května. A pokud náhodou nebudete jedněmi z očekávaných 28000 návštěvníků, můžete využít alespoň naši fotogalerii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?