Filmy jako Šindlerův seznam, Jurský park nebo Indiana Jones zná snad každý. Všechny je přitom spojuje jméno režisére Stevena Spielberga, který je jedním z nejslavnějších, nejschopnějších a nejúspěšnějších režisérů historie. Málokdo však ví, že jeho kariéra je úzce spjata s jedním starým, orezlým a hřmotným náklaďákem, který jeho jméno poprvé vynesl do výšin.
Spielbergova prvotina ve světě klasických filmů se totiž jmenovala Duel a vyprávěla jednoduchý příběh obchodního cestujícího, který si snaží zachránit život před bláznivým řidičem náklaďáku Peterbilt 281. Tohle hřmotné monstrum se tak jednou provždy zapsalo do filmové historie, neboť právě díky němu zřejmě poprvé vynikl Spielbergův talent.
Pro řadu lidí je film Duel zapomenutelným filmem, ovšem milovníci automobilů jej často vynáší mezi jedno z nejlepších děl s motoristickou tématikou. Kromě starého a omláceného Peterbiltu se v něm totiž objevuje i Plymouth Valiant a prakticky celý 74-minutový film se odehrává na silnici.
Samotný příběh možná řadu lidí nenadchne, ovšem pozadí filmu rozhodně stojí za zmínku. Celý film byl totiž natočen za pouhých 11 dnů a Spielberg během něj poprvé naplno projevil svůj unikátní režisérský styl a nadání. Ostatně v několika rozhovorem ho sám označil za svůj průlomový film a řadu prvků, které během něj použil (například úhly kamer), můžeme spatřit i v jeho dalších dílech.
Film byl původně natáčen jako televizní a to pouze s jedním náklaďákem, který byl během závěrečné scény velkolepě zničen. Studio Universal však chtělo film následně uvést i v kinech, k čemuž ale potřebovalo více materiálu. Narychlo tak vznikly další dva náklaďáky, z nichž se dochoval jen jediný: Peterbilt 351 z roku 1961 s cisternovým návěsem z roku 1946.
A právě za volantem tohoto stoje se ocitl moderátor YouTubového kanálu The Aficionauto, který navštívil současného vlastníka tahače. Tím je jistý Brad Wike ze Severní Karolíny, který se od řidiče kamionu vypracoval až na spolumajitele velké spediční společnosti. Kromě toho se však věnuje i sbírání tahačů, které podle svého Facebookového profilu Brad's Classic Trucks rád ukazuje na různých akcích napříč USA.
Unikátní Peterbilt z filmu Duel však není jeho jediným filmovým tahačem. Kromě něj má totiž ve své sbírce i tahač, který si podle všeho zahrál ve filmu Smokey and the Bandit, který v Česku známe pod názvem „Polda a bandita".
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.