Automobilová slavnost Legendy představí ve dnech 8. - 10. června 2018 v celém areálu Výstaviště Praha v pražských Holešovicích v rámci svého 5. jubilejního ročníku přes jeden tisíc exponátů. Kolekci prémiových sportovních vozů na stánku Mercedes-AMG ozdobí vystavení unikátního supersportu Mercedes-AMG Project ONE.
Dlouholetý a velmi významný partner automobilové slavnosti Legendy, společnost Mercedes-Benz Cars Česká republika s.r.o., přiváží každoročně v rámci této akce vedle aktuálních modelů i zcela unikátní vozy, reprezentující bohatou minulost i velmi blízkou budoucnost.
Stejně tomu bude i v rámci letošního 5. ročníku automobilové slavnosti Legendy, kdy prezentace značky bude především orientována na její sportovní modely známé pod označením Mercedes-AMG. Právě tato sportovní divize německé automobilky oslavila v loňském roce 50 let své existence.
Project ONE – Dvoumístná formule pro běžnou silnici
Před necelým rokem proběhla světová premiéra vozu Mercedes-AMG Project ONE v rámci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, jako oslava 50. výročí značky AMG. Od té doby byl vystaven pouze na několika místech světa. Nyní bude mít tento dvoumístný unikátní supersport svoji premiéru v Praze na slavnosti LEGENDY.
Koncept Project ONE přináší nejnovější hybridní technologii vozů F1 do reality běžných současných silničních vozů. Supersportovní vůz, jehož monokok je vyroben z lehkých a pevných uhlíkových vláken, je vybaven stejnou technologií, jako vůz Mercedes-AMG F1, tedy šestiválcovým přeplňovaným motorem o objemu 1.6l s přímým vstřikem v kombinaci se čtyřmi elektromotory a pohonem všech kol s označením Variable AMG Performance 4MATIC+.
Pro přenos celkového výkonu přes 1000 koní využívá tento vůz automatizovanou 8stupňovou převodovku AMG SPEEDSHIFT s manuálním ovládáním pomocí páček pod volantem či automatickým módem. Jedinečnosti konceptu odpovídají i jeho výkonové hodnoty. Nejvyšší rychlost konceptu Mercedes AMG Project ONE přesahuje hranici 350 km/hod. a dvousetkilometrovou rychlost zvládne tento supersport za méně něž 6 sekund.
Kromě toho však automobilka Mercedes-Benz představí i řadu dalších významných novinek ze svého portfolia. Návštěvníci si tak budou moci prohlédnout kupé s expresivním designem a sportovní dynamikou Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+ , novou generaci terénní ikony Mercedes-AMG G 63 Edition 1 nebo vzpomínku na zářnou minulost Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series 2007.
„Zastoupení značky Mercedes-Benz v ČR patřilo od vzniku slavnosti Legendy vždy k nejaktivnějším našim partnerům, kteří chtějí veřejnosti ukázat pokaždé to nejlepší ze své historie i současné produkce. Při pohledu na seznam unikátních exponátů Mercedes-AMG letošního pátého ročníku tomu rozhodně nebude jinak. Jsem skutečně velmi rád, že se nakonec podařilo zajistit pro návštěvníky slavnosti lahůdku v podobě konceptu supersportu Mercedes-AMG Project ONE,“ řekl k této expozici Lubor Kos, ředitel automobilové slavnosti Legendy.
Expozici značky doplní také další sportovní modely Mercedes-AMG z aktuální nabídky pro Českou republiku.
Automobilovou slavnost Legendy bude v roce 2018 provázet motto: Elegance. Styl. Vášeň. Inspirace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?