Automobilka Tesla to má v posledních týdnech skutečně nahnuté a dokonce už i ti největší optimisté nad ní začali pomalu lámat hůl - ale zřejmě předčasně. Podle posledních informací se totiž zdá, že Tesla nastavila konečně to správné tempo výroby Modelu 3, což by ji skutečně mohlo dostat z největších potíží.
Před pár dny přinesl web InsideEVs informaci, podle které si automobilka Tesla zaregistrovala během 7. května, tedy v pondělí minulého týdne, zhruba 5000 nových VIN-kódů pro elektromobily Model 3. Celkový počet vyrobených kusů se tak vyšplhal na 39 623.
Již tou dobou zahraniční odborníci předvídali, že pokud Tesla nastavila skutečně takové tempo, o kterém Elon Musk nedávno hovořil, pak bychom se mohli v brzké době dočkat mnohem početnějších registrací VIN-kódů nových elektromobilů. A skutečně měli pravdu.
Během pátku totiž automobilka u úřadu NHTSA registrovala dalších 3661 VIN-kódů nově vyrobených elektromobilů Model 3, čímž se celkový počet vyrobených kusů tohoto modelu vyšplhal na 42 942. To už je samozřejmě hezké číslo, ovšem důležitější je zde ještě jedna věc.
Automobilce Tesla se totiž nenápadně podařilo během týdne zaregistrovat přes 8000 nových Modelů 3, což je úchvatný výsledek. Jen pro srovnání je totiž potřeba zdůraznit, že registrace prvních 8000 kusů trvala od července 2017 až do prosince téhož roku.
Pokud byste měli zájem sledovat čísla nově registrovaných kusů, můžete tak učinit prostřednictvím Twitteru. Počty nově registrovaných Modelů 3 totiž sleduje specializovaný účet @Model3VINs.
#Tesla registered 3,661 new #Model3 VINs. Highest VIN is 42942. https://t.co/k4EnfTbGNZ
— Model 3 VINs (@Model3VINs) 11. května 2018
Web Teslarati navíc poukazuje na skutečnost, že zhruba před měsícem se počet registrovaných VIN kódů Tesly Model 3 pohyboval pod hranicí 30 000 kusů.Od té doby tak můžeme sledovat výrazný nárůst, který by navíc měl pokračovat.
Tesla sice musela posunout některé ze svých cílů, ovšem důvodem je vcelku běžná odstávka výrobní linky kvůli údržbě a modernizaci. Po každé z těchto odstávek bychom se tak měli dočkat razantního navýšení výroby, přičemž během prvního týdne měsíce června by Tesla chtěla vyrábět zhruba 5000 Modelů 3 týdně.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.