Policie z amerického Texasu se začátkem tohoto měsíce skutečně vyznamenala. Během běžné silniční kontroly se totiž strážníkovi podařilo odhalit pašeráka drog, který do palivové nádrže svého automobilu ukryl přes 32 kilogramů metamfetaminu v hodnotě přesahující 42.5 milionu korun. Svou skrýš měl přitom pašerák skvěle vymyšlenou.
Začátkem tohoto měsíce zastavili policisté z texaského města Round Rock Hondu Accord, jejíž řidič se držel nebezpečně blízko automobilu jedoucího před ním. Tou dobou však policisté ještě netušili, že v tu chvíli před sebou mají automobil, ve kterém se ukrývá zhruba 32.2 kilogramu metamfetaminu.
Kontrola zastaveného automobilu tedy probíhala zcela klasickým způsobem, tedy až do momentu, kdy se policisté začali posádky vyptávat na různé drobnosti. Posádka totiž vypovídala zcela různé příběhy, které se navzájem výrazně lišily, jak uvádí web The Drive. V ten moment pojali policisté podezření a pustili se do důkladnějšího vyšetřování.
Toho se nakonec účastnil i psovod z jednotky K9, jehož pes celý automobil prohlédl a ohlásil nález drog. Až při bližší prohlídce automobilu si pak policisté všimli, že palivová nádrž byla upravená. Policisté tak vůz odtáhli a po rozříznutí nádrže se jim nabídl pohled jak z filmového plátně: 32.2 kilogramu metamfetaminu v hodnotě okolo 2 milionů dolarů, tedy cca 42.5 milionu korun.
Řidič vozidla, který pocházel z Alabamy, tak okamžitě putoval za mříže a brzy ho čeká soud, kde se bude zpovídat z výroby nebo přepravy zakázaných látek, jak uvádí místní noviny. Spolujezdce z automobilu nakonec policisté propustili.
Policisté jsou na pašování drog či jiných zakázaných látek uvnitř automobilů již zvyklí, ovšem tato upravená Honda Accord prý byla dle jejich slov skutečně nenápadná. Jakmile na sebe však její řidič upoutal pozornost špatným řízením, byla to jen otázka času, než policisté drogy najdou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.