Britové jsou poměrně dobře známí svou láskou vůči karavanům, která však pije krev podstatné části ostatních účastníků provozu. Jeden britský kutil se však rozhodl, že místo tahání karavanu bude pohodlnější cestovat přímo se svou chatou. A to bez jakéhokoliv tahání či stěhování.
Tím bláznivým kutilem je jistý Kevin Nicks z Chipping Norton, který nejen že si postavil pojízdnou chatku, ale také se mu s ní podařilo dosáhnout rychlostního rekordu, který měl hodnotu 88.086 mil za hodinu, tedy cca 141.76 km/h. Tento rekord už je však minulostí.
Během tohoto víkendu se totiž Kevin vypravil na akci spojenou s překonáváním rychlostních rekordů na welšské pláži Pendine Sands, kde se mu s chatkou za zády podařilo dosáhnout nové maximální rychlosti 101 mil za hodinu, tedy cca 162.543 km/h.
Zásadní úpravou pro dosažení tohoto úspěchu mal být pod BBC výměna standardního 2.8 litrového motoru V6 z Volkswagenu Passat za motor z Audi RS4, který nabízel výkon okolo 400 koní. A to už je podstatný rozdíl.
Inspiraci ke stavbě nejrychlejší chaty světa získal Kevin v roce 2015, kdy mu odešel jeho milovaný Volkswagen Passat. Místo sešrotování se však Kevin rozhodl, že na jeho základech postaví něco zcela nového a nevídaného.
Přestavba, která trvala celou zimu, byla skutečně náročná. Kromě výroby železné konstrukce chaty, jejího připojení k rámu, instalace obložení a vybavení bylo také potřeba upravit podvozek a vložit nový motor. Když bylo dílo hotovo, Kevin prý neměl nejmenší ponětí, kolik chatka pojede. Když však poprvé dosáhl rychlosti 100 mil za hodinu a vše fungovalo jak mělo, byl prý spokojen.
Abychom nezapomněli - podle webu Jalopnik je oblast Pendine Beach úzce spjata s rychlostními rekordy dosaženými ve Velké Británii již od dob, kdy zde ve dvacátých letech minulého století stanovil Malcolm Campbell několik rychlostních rekordů v legendárním Bluebirdu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.