Britové jsou poměrně dobře známí svou láskou vůči karavanům, která však pije krev podstatné části ostatních účastníků provozu. Jeden britský kutil se však rozhodl, že místo tahání karavanu bude pohodlnější cestovat přímo se svou chatou. A to bez jakéhokoliv tahání či stěhování.
Tím bláznivým kutilem je jistý Kevin Nicks z Chipping Norton, který nejen že si postavil pojízdnou chatku, ale také se mu s ní podařilo dosáhnout rychlostního rekordu, který měl hodnotu 88.086 mil za hodinu, tedy cca 141.76 km/h. Tento rekord už je však minulostí.
Během tohoto víkendu se totiž Kevin vypravil na akci spojenou s překonáváním rychlostních rekordů na welšské pláži Pendine Sands, kde se mu s chatkou za zády podařilo dosáhnout nové maximální rychlosti 101 mil za hodinu, tedy cca 162.543 km/h.
Zásadní úpravou pro dosažení tohoto úspěchu mal být pod BBC výměna standardního 2.8 litrového motoru V6 z Volkswagenu Passat za motor z Audi RS4, který nabízel výkon okolo 400 koní. A to už je podstatný rozdíl.
Inspiraci ke stavbě nejrychlejší chaty světa získal Kevin v roce 2015, kdy mu odešel jeho milovaný Volkswagen Passat. Místo sešrotování se však Kevin rozhodl, že na jeho základech postaví něco zcela nového a nevídaného.
Přestavba, která trvala celou zimu, byla skutečně náročná. Kromě výroby železné konstrukce chaty, jejího připojení k rámu, instalace obložení a vybavení bylo také potřeba upravit podvozek a vložit nový motor. Když bylo dílo hotovo, Kevin prý neměl nejmenší ponětí, kolik chatka pojede. Když však poprvé dosáhl rychlosti 100 mil za hodinu a vše fungovalo jak mělo, byl prý spokojen.
Abychom nezapomněli - podle webu Jalopnik je oblast Pendine Beach úzce spjata s rychlostními rekordy dosaženými ve Velké Británii již od dob, kdy zde ve dvacátých letech minulého století stanovil Malcolm Campbell několik rychlostních rekordů v legendárním Bluebirdu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?