Britové jsou poměrně dobře známí svou láskou vůči karavanům, která však pije krev podstatné části ostatních účastníků provozu. Jeden britský kutil se však rozhodl, že místo tahání karavanu bude pohodlnější cestovat přímo se svou chatou. A to bez jakéhokoliv tahání či stěhování.
Tím bláznivým kutilem je jistý Kevin Nicks z Chipping Norton, který nejen že si postavil pojízdnou chatku, ale také se mu s ní podařilo dosáhnout rychlostního rekordu, který měl hodnotu 88.086 mil za hodinu, tedy cca 141.76 km/h. Tento rekord už je však minulostí.
Během tohoto víkendu se totiž Kevin vypravil na akci spojenou s překonáváním rychlostních rekordů na welšské pláži Pendine Sands, kde se mu s chatkou za zády podařilo dosáhnout nové maximální rychlosti 101 mil za hodinu, tedy cca 162.543 km/h.
Zásadní úpravou pro dosažení tohoto úspěchu mal být pod BBC výměna standardního 2.8 litrového motoru V6 z Volkswagenu Passat za motor z Audi RS4, který nabízel výkon okolo 400 koní. A to už je podstatný rozdíl.
Inspiraci ke stavbě nejrychlejší chaty světa získal Kevin v roce 2015, kdy mu odešel jeho milovaný Volkswagen Passat. Místo sešrotování se však Kevin rozhodl, že na jeho základech postaví něco zcela nového a nevídaného.
Přestavba, která trvala celou zimu, byla skutečně náročná. Kromě výroby železné konstrukce chaty, jejího připojení k rámu, instalace obložení a vybavení bylo také potřeba upravit podvozek a vložit nový motor. Když bylo dílo hotovo, Kevin prý neměl nejmenší ponětí, kolik chatka pojede. Když však poprvé dosáhl rychlosti 100 mil za hodinu a vše fungovalo jak mělo, byl prý spokojen.
Abychom nezapomněli - podle webu Jalopnik je oblast Pendine Beach úzce spjata s rychlostními rekordy dosaženými ve Velké Británii již od dob, kdy zde ve dvacátých letech minulého století stanovil Malcolm Campbell několik rychlostních rekordů v legendárním Bluebirdu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.