Britové jsou poměrně dobře známí svou láskou vůči karavanům, která však pije krev podstatné části ostatních účastníků provozu. Jeden britský kutil se však rozhodl, že místo tahání karavanu bude pohodlnější cestovat přímo se svou chatou. A to bez jakéhokoliv tahání či stěhování.
Tím bláznivým kutilem je jistý Kevin Nicks z Chipping Norton, který nejen že si postavil pojízdnou chatku, ale také se mu s ní podařilo dosáhnout rychlostního rekordu, který měl hodnotu 88.086 mil za hodinu, tedy cca 141.76 km/h. Tento rekord už je však minulostí.
Během tohoto víkendu se totiž Kevin vypravil na akci spojenou s překonáváním rychlostních rekordů na welšské pláži Pendine Sands, kde se mu s chatkou za zády podařilo dosáhnout nové maximální rychlosti 101 mil za hodinu, tedy cca 162.543 km/h.
Zásadní úpravou pro dosažení tohoto úspěchu mal být pod BBC výměna standardního 2.8 litrového motoru V6 z Volkswagenu Passat za motor z Audi RS4, který nabízel výkon okolo 400 koní. A to už je podstatný rozdíl.
Inspiraci ke stavbě nejrychlejší chaty světa získal Kevin v roce 2015, kdy mu odešel jeho milovaný Volkswagen Passat. Místo sešrotování se však Kevin rozhodl, že na jeho základech postaví něco zcela nového a nevídaného.
Přestavba, která trvala celou zimu, byla skutečně náročná. Kromě výroby železné konstrukce chaty, jejího připojení k rámu, instalace obložení a vybavení bylo také potřeba upravit podvozek a vložit nový motor. Když bylo dílo hotovo, Kevin prý neměl nejmenší ponětí, kolik chatka pojede. Když však poprvé dosáhl rychlosti 100 mil za hodinu a vše fungovalo jak mělo, byl prý spokojen.
Abychom nezapomněli - podle webu Jalopnik je oblast Pendine Beach úzce spjata s rychlostními rekordy dosaženými ve Velké Británii již od dob, kdy zde ve dvacátých letech minulého století stanovil Malcolm Campbell několik rychlostních rekordů v legendárním Bluebirdu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.