Kdykoliv se mluví o problémech během měření výkonu, většina z nás si automaticky představí motor v plamenech nebo písty létající po dílně. V tomto případě se však stáváme svědky těžko uvěřitelného pochybení mechanika, které mohlo mít tragické následky.Při veškeré své nešikovnosti měl však tenhle mechanik pořádnou porci štěstí.
Zhruba dvacet sekund dlouhý videoklip zachycuje vcelku běžnou situaci, kdy si majitel Chevroletu Corvette ZR1 (modelový rok 2019) chce ověřit výkon svého vozu na klasickém měřícím zařízení. V podstatě nic neobvyklého, podobných videí najdeme na internetu stovky a možná i tisíce.
Protože však majitel vozu přijel přímo z ulice, bylo zapotřebí očistit jeho pneumatiky, ze kterých by při vysokých rychlostech mohly odletovat kamínky a hrozilo by riziko poranění někoho z přihlížejících nebo poškození vozu / měřící techniky.
Mechanik, který měl čištění pneumatik na svědomí, však neměl ke své práci zrovna svědomitý přístup. Na jednu stranu to sice chápeme - novou Corvette ZR1 člověk nevidí na každém rohu, ovšem stále se jedná o dílnu, kde čeká řada nebezpečných nástrah.
Během čištění zadní pneumatiky na straně řidiče se tak mladý mechanik nechal doslova vtáhnout pod kolo, které nejdříve popadlo štětiny smetáku a následně pod sebe natáhlo i mechanikovu ruku. Incident se odehrál tak rychle, že ani kameraman a okolo stojící svědci nestihli zareagovat.
Podle posledních pár sekund videa se však zdá, že mechanik neutrpěl téměř žádná zranění. Podobný pád si přitom mohl vyžádat hospitalizaci, nebo alespoň důrazní ošetření. Seznam věcí, které se mohly pokazit, je skutečně dlouhý.
Tentokrát to ale naštěstí dobře dopadlo a největší újmou pro mechanika bude s největší pravděpodobností uvedení v dalším seznamu kandidátů na Darvinovu cenu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?