Kdykoliv se mluví o problémech během měření výkonu, většina z nás si automaticky představí motor v plamenech nebo písty létající po dílně. V tomto případě se však stáváme svědky těžko uvěřitelného pochybení mechanika, které mohlo mít tragické následky.Při veškeré své nešikovnosti měl však tenhle mechanik pořádnou porci štěstí.
Zhruba dvacet sekund dlouhý videoklip zachycuje vcelku běžnou situaci, kdy si majitel Chevroletu Corvette ZR1 (modelový rok 2019) chce ověřit výkon svého vozu na klasickém měřícím zařízení. V podstatě nic neobvyklého, podobných videí najdeme na internetu stovky a možná i tisíce.
Protože však majitel vozu přijel přímo z ulice, bylo zapotřebí očistit jeho pneumatiky, ze kterých by při vysokých rychlostech mohly odletovat kamínky a hrozilo by riziko poranění někoho z přihlížejících nebo poškození vozu / měřící techniky.
Mechanik, který měl čištění pneumatik na svědomí, však neměl ke své práci zrovna svědomitý přístup. Na jednu stranu to sice chápeme - novou Corvette ZR1 člověk nevidí na každém rohu, ovšem stále se jedná o dílnu, kde čeká řada nebezpečných nástrah.
Během čištění zadní pneumatiky na straně řidiče se tak mladý mechanik nechal doslova vtáhnout pod kolo, které nejdříve popadlo štětiny smetáku a následně pod sebe natáhlo i mechanikovu ruku. Incident se odehrál tak rychle, že ani kameraman a okolo stojící svědci nestihli zareagovat.
Podle posledních pár sekund videa se však zdá, že mechanik neutrpěl téměř žádná zranění. Podobný pád si přitom mohl vyžádat hospitalizaci, nebo alespoň důrazní ošetření. Seznam věcí, které se mohly pokazit, je skutečně dlouhý.
Tentokrát to ale naštěstí dobře dopadlo a největší újmou pro mechanika bude s největší pravděpodobností uvedení v dalším seznamu kandidátů na Darvinovu cenu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?