Kdykoliv se mluví o problémech během měření výkonu, většina z nás si automaticky představí motor v plamenech nebo písty létající po dílně. V tomto případě se však stáváme svědky těžko uvěřitelného pochybení mechanika, které mohlo mít tragické následky.Při veškeré své nešikovnosti měl však tenhle mechanik pořádnou porci štěstí.
Zhruba dvacet sekund dlouhý videoklip zachycuje vcelku běžnou situaci, kdy si majitel Chevroletu Corvette ZR1 (modelový rok 2019) chce ověřit výkon svého vozu na klasickém měřícím zařízení. V podstatě nic neobvyklého, podobných videí najdeme na internetu stovky a možná i tisíce.
Protože však majitel vozu přijel přímo z ulice, bylo zapotřebí očistit jeho pneumatiky, ze kterých by při vysokých rychlostech mohly odletovat kamínky a hrozilo by riziko poranění někoho z přihlížejících nebo poškození vozu / měřící techniky.
Mechanik, který měl čištění pneumatik na svědomí, však neměl ke své práci zrovna svědomitý přístup. Na jednu stranu to sice chápeme - novou Corvette ZR1 člověk nevidí na každém rohu, ovšem stále se jedná o dílnu, kde čeká řada nebezpečných nástrah.
Během čištění zadní pneumatiky na straně řidiče se tak mladý mechanik nechal doslova vtáhnout pod kolo, které nejdříve popadlo štětiny smetáku a následně pod sebe natáhlo i mechanikovu ruku. Incident se odehrál tak rychle, že ani kameraman a okolo stojící svědci nestihli zareagovat.
Podle posledních pár sekund videa se však zdá, že mechanik neutrpěl téměř žádná zranění. Podobný pád si přitom mohl vyžádat hospitalizaci, nebo alespoň důrazní ošetření. Seznam věcí, které se mohly pokazit, je skutečně dlouhý.
Tentokrát to ale naštěstí dobře dopadlo a největší újmou pro mechanika bude s největší pravděpodobností uvedení v dalším seznamu kandidátů na Darvinovu cenu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.