Kdykoliv se mluví o problémech během měření výkonu, většina z nás si automaticky představí motor v plamenech nebo písty létající po dílně. V tomto případě se však stáváme svědky těžko uvěřitelného pochybení mechanika, které mohlo mít tragické následky.Při veškeré své nešikovnosti měl však tenhle mechanik pořádnou porci štěstí.
Zhruba dvacet sekund dlouhý videoklip zachycuje vcelku běžnou situaci, kdy si majitel Chevroletu Corvette ZR1 (modelový rok 2019) chce ověřit výkon svého vozu na klasickém měřícím zařízení. V podstatě nic neobvyklého, podobných videí najdeme na internetu stovky a možná i tisíce.
Protože však majitel vozu přijel přímo z ulice, bylo zapotřebí očistit jeho pneumatiky, ze kterých by při vysokých rychlostech mohly odletovat kamínky a hrozilo by riziko poranění někoho z přihlížejících nebo poškození vozu / měřící techniky.
Mechanik, který měl čištění pneumatik na svědomí, však neměl ke své práci zrovna svědomitý přístup. Na jednu stranu to sice chápeme - novou Corvette ZR1 člověk nevidí na každém rohu, ovšem stále se jedná o dílnu, kde čeká řada nebezpečných nástrah.
Během čištění zadní pneumatiky na straně řidiče se tak mladý mechanik nechal doslova vtáhnout pod kolo, které nejdříve popadlo štětiny smetáku a následně pod sebe natáhlo i mechanikovu ruku. Incident se odehrál tak rychle, že ani kameraman a okolo stojící svědci nestihli zareagovat.
Podle posledních pár sekund videa se však zdá, že mechanik neutrpěl téměř žádná zranění. Podobný pád si přitom mohl vyžádat hospitalizaci, nebo alespoň důrazní ošetření. Seznam věcí, které se mohly pokazit, je skutečně dlouhý.
Tentokrát to ale naštěstí dobře dopadlo a největší újmou pro mechanika bude s největší pravděpodobností uvedení v dalším seznamu kandidátů na Darvinovu cenu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.