Společnost Škoda Auto uspořádá 12. května před výrobním závodem v Kvasinách setkání příznivců dobových vozů Škoda Felicia. Akce se koná na počest 60. výročí tohoto modelu. Součástí akce bude i výstava současných modelů značky Škoda spojená s nabídkou předváděcích jízd. Vozidla startují v 8:30 v České Skalici a budou pokračovat přes Velkou Jesenici, Slavětín, Bohuslavice, Pulice a Dobrušku. Cíl trasy bude v 9:15 před závodem Škoda Auto Kvasiny, kde majitele těchto vozů přivítají zástupci široké veřejnosti.
„Jsme hrdí na to, že můžeme oslavit významné výročí tohoto historického modelu v závodě v Kvasinách, který prošel rozsáhlou modernizací a ve kterém byly za více než 70 let vyrobeny tisíce vozů značky Škoda ,“ říká ředitel závodu Kvasiny Jiří Černý. „Výroba vozů značky Škoda v Kvasinách začala v roce 1947 s modelem Škoda Superb, který je dodnes vlajkovou lodí značky,“ dodává Černý.
Majitelé dobových modelů Škoda Felicia se sejdou před výrobním závodem v Kvasinách, aby tu společně se širokou veřejností oslavili 60. výročí tohoto modelu. Do kvasinského závodu zavítají hrdí majitelé vozů Škoda Felicia z České republiky, Slovenska, Německa a Rakouska. Kabriolet Škoda Felicia sjel poprvé z výrobní linky před 60 lety v závodě v Kvasinách, tehdy pod označením Škoda 450. Zde se montoval od roku 1958 do roku 1964. V současné době se zde vyrábějí vozy Škoda modelových řad Superb, Kodiaq a Karoq.
Téměř stovka vozů při spanilé jízdě projede řadou obcí a měst v okolí závodu. Vozidla startují v 8:30 v České Skalici a budou pokračovat přes Velkou Jesenici, Slavětín, Bohuslavice, Pulice a Dobrušku. Cíl trasy bude v 9:15 před závodem Škoda Auto Kvasiny. Kromě původních vozů Škoda Felicia se mohou návštěvníci těšit i na výstavu aktuálních modelů značky Škoda . V některém z nich mohou absolvovat předváděcí jízdu.
Výrobní závod Škoda Auto Kvasiny je otevřen také veřejnosti. Společnost Škoda Auto nabízí dvouhodinové komentované prohlídky, kde se zájemci dozví o historii a současnosti závodu. Zkušení průvodci provedou návštěvníky svařovnou a montáží. Exkurze jsou bezplatné a konají se od pondělí do soboty, v době od 8:00 do 17:00 hod. Prohlídka je možná v českém, případně německém jazyce. Konkrétní termín návštěvy si mohou zájemci předem dohodnout s návštěvní službou v Mladé Boleslavi buď telefonicky, nebo e-mailem. Více informací se dozvíte na webových stránkách Škoda Muzea.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.