Společnost Škoda Auto uspořádá 12. května před výrobním závodem v Kvasinách setkání příznivců dobových vozů Škoda Felicia. Akce se koná na počest 60. výročí tohoto modelu. Součástí akce bude i výstava současných modelů značky Škoda spojená s nabídkou předváděcích jízd. Vozidla startují v 8:30 v České Skalici a budou pokračovat přes Velkou Jesenici, Slavětín, Bohuslavice, Pulice a Dobrušku. Cíl trasy bude v 9:15 před závodem Škoda Auto Kvasiny, kde majitele těchto vozů přivítají zástupci široké veřejnosti.
„Jsme hrdí na to, že můžeme oslavit významné výročí tohoto historického modelu v závodě v Kvasinách, který prošel rozsáhlou modernizací a ve kterém byly za více než 70 let vyrobeny tisíce vozů značky Škoda ,“ říká ředitel závodu Kvasiny Jiří Černý. „Výroba vozů značky Škoda v Kvasinách začala v roce 1947 s modelem Škoda Superb, který je dodnes vlajkovou lodí značky,“ dodává Černý.
Majitelé dobových modelů Škoda Felicia se sejdou před výrobním závodem v Kvasinách, aby tu společně se širokou veřejností oslavili 60. výročí tohoto modelu. Do kvasinského závodu zavítají hrdí majitelé vozů Škoda Felicia z České republiky, Slovenska, Německa a Rakouska. Kabriolet Škoda Felicia sjel poprvé z výrobní linky před 60 lety v závodě v Kvasinách, tehdy pod označením Škoda 450. Zde se montoval od roku 1958 do roku 1964. V současné době se zde vyrábějí vozy Škoda modelových řad Superb, Kodiaq a Karoq.
Téměř stovka vozů při spanilé jízdě projede řadou obcí a měst v okolí závodu. Vozidla startují v 8:30 v České Skalici a budou pokračovat přes Velkou Jesenici, Slavětín, Bohuslavice, Pulice a Dobrušku. Cíl trasy bude v 9:15 před závodem Škoda Auto Kvasiny. Kromě původních vozů Škoda Felicia se mohou návštěvníci těšit i na výstavu aktuálních modelů značky Škoda . V některém z nich mohou absolvovat předváděcí jízdu.
Výrobní závod Škoda Auto Kvasiny je otevřen také veřejnosti. Společnost Škoda Auto nabízí dvouhodinové komentované prohlídky, kde se zájemci dozví o historii a současnosti závodu. Zkušení průvodci provedou návštěvníky svařovnou a montáží. Exkurze jsou bezplatné a konají se od pondělí do soboty, v době od 8:00 do 17:00 hod. Prohlídka je možná v českém, případně německém jazyce. Konkrétní termín návštěvy si mohou zájemci předem dohodnout s návštěvní službou v Mladé Boleslavi buď telefonicky, nebo e-mailem. Více informací se dozvíte na webových stránkách Škoda Muzea.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?