Automobilka BMW prezentovala na britských televizních stanicích reklamu, jejímž hlavním cílem bylo propagovat inteligentní pohon všech kol xDrive. Pokud byste si ale mysleli, že úředníci ocení propagaci systému, který napomáhá ve stabilnější a jistější jízdě, musíme vás zklamat. Reklama totiž byla zakázána a to s velice kontroverzním odůvodněním.
Minutový televizní klip zachycoval celou paletu vozidel vybavenou pohonem všech kol xDrive, které se prohání po mokrých silnicích, na sněhu nebo v blátě. Zkrátka v podmínkách, které podstatně ztěžují jízdu v automobilech s pohonem pouze jedné nápravy.
Na pozadí klipu navíc běžela dobře známá skladba Song 2 od Blur, která je pro mnoho lidí rockovou hymnou. Výsledné dílo tak působilo skutečně dynamicky, ovšem podle britského úřadu Advertising Standards Authority (ASA), který má na starosti kontrolu reklam, obsahoval spot rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu.
Úřady sice uznaly, že řada scén byla natáčena mimo veřejné silnice, nicméně ani klipy natáčené vyloženě v terénu prý nebyly „výrazně odlišné od prostředí, se kterým se mohou řidiči setkat," jak uvádí web AutoExpress. ASA ve svém prohlášení doslova cituje: „Ukázka schopností systému xDrive zahrnovala rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu... v kontextu zábavy". Ve svém prohlášení pak úřady zdůrazňovaly scénu s modelem X5, který měl jet na lesní cestě smykem.
BMW však interpretaci o "smyku" napadlo, neboť model X5 prý jen demonstroval mírné snížení trakce, aby mohly být zdůrazněny technické schopnosti systému xDrive. Automobilka také trvala na tom, že vozy byly řízeny bezpečným a zodpovědným způsobem. Skladba Song 2 od Blur měla být zvolena kvůli zacílení na určitou skupinu diváků, nikoliv kvůli vyvolání pocitu rychlé jízdy.
Navzdory slušné obhajobě a skutečnosti, že z cca 9.3 milionů diváků si stěžoval pouze jeden, se úředníci ASA rozhodli reklamu BMW zakázat kvůli porušení hned tří zásadních předpisů.
Tyto předpisy totiž říkají, že automobilové reklamy nesmějí obsahovat "nebezpečné, soutěživé, bezohledné nebo nezodpovědné" řízení. Současně také tyto reklamy nesmí zobrazovat ukázku síly, akcelerace nebo jízdních schopností, pokud nebudou v kontextu bezpečnosti.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?