Zakázaná reklama na BMW xDrive? Argumenty úředníků jsou těžko pochopitelné

Úřady zakázaly reklamu automobilky BMW, jejich argumenty jsou těžko pochopitelné
Úřady zakázaly reklamu automobilky BMW, jejich argumenty jsou těžko pochopitelné, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 10. května 2018 16:12
Sdílej:

Automobilka BMW prezentovala na britských televizních stanicích reklamu, jejímž hlavním cílem bylo propagovat inteligentní pohon všech kol xDrive. Pokud byste si ale mysleli, že úředníci ocení propagaci systému, který napomáhá ve stabilnější a jistější jízdě, musíme vás zklamat. Reklama totiž byla zakázána a to s velice kontroverzním odůvodněním.

Minutový televizní klip zachycoval celou paletu vozidel vybavenou pohonem všech kol xDrive, které se prohání po mokrých silnicích, na sněhu nebo v blátě. Zkrátka v podmínkách, které podstatně ztěžují jízdu v automobilech s pohonem pouze jedné nápravy.

Na pozadí klipu navíc běžela dobře známá skladba Song 2 od Blur, která je pro mnoho lidí rockovou hymnou. Výsledné dílo tak působilo skutečně dynamicky, ovšem podle britského úřadu Advertising Standards Authority (ASA), který má na starosti kontrolu reklam, obsahoval spot rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu.

Úřady sice uznaly, že řada scén byla natáčena mimo veřejné silnice, nicméně ani klipy natáčené vyloženě v terénu prý nebyly „výrazně odlišné od prostředí, se kterým se mohou řidiči setkat," jak uvádí web AutoExpress. ASA ve svém prohlášení doslova cituje: „Ukázka schopností systému xDrive zahrnovala rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu... v kontextu zábavy". Ve svém prohlášení pak úřady zdůrazňovaly scénu s modelem X5, který měl jet na lesní cestě smykem.

BMW však interpretaci o "smyku" napadlo, neboť model X5 prý jen demonstroval mírné snížení trakce, aby mohly být zdůrazněny technické schopnosti systému xDrive. Automobilka také trvala na tom, že vozy byly řízeny bezpečným a zodpovědným způsobem. Skladba Song 2 od Blur měla být zvolena kvůli zacílení na určitou skupinu diváků, nikoliv kvůli vyvolání pocitu rychlé jízdy.

Navzdory slušné obhajobě a skutečnosti, že z cca 9.3 milionů diváků si stěžoval pouze jeden, se úředníci ASA rozhodli reklamu BMW zakázat kvůli porušení hned tří zásadních předpisů.

Tyto předpisy totiž říkají, že automobilové reklamy nesmějí obsahovat "nebezpečné, soutěživé, bezohledné nebo nezodpovědné" řízení. Současně také tyto reklamy nesmí zobrazovat ukázku síly, akcelerace nebo jízdních schopností, pokud nebudou v kontextu bezpečnosti.

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.