Automobilka BMW prezentovala na britských televizních stanicích reklamu, jejímž hlavním cílem bylo propagovat inteligentní pohon všech kol xDrive. Pokud byste si ale mysleli, že úředníci ocení propagaci systému, který napomáhá ve stabilnější a jistější jízdě, musíme vás zklamat. Reklama totiž byla zakázána a to s velice kontroverzním odůvodněním.
Minutový televizní klip zachycoval celou paletu vozidel vybavenou pohonem všech kol xDrive, které se prohání po mokrých silnicích, na sněhu nebo v blátě. Zkrátka v podmínkách, které podstatně ztěžují jízdu v automobilech s pohonem pouze jedné nápravy.
Na pozadí klipu navíc běžela dobře známá skladba Song 2 od Blur, která je pro mnoho lidí rockovou hymnou. Výsledné dílo tak působilo skutečně dynamicky, ovšem podle britského úřadu Advertising Standards Authority (ASA), který má na starosti kontrolu reklam, obsahoval spot rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu.
Úřady sice uznaly, že řada scén byla natáčena mimo veřejné silnice, nicméně ani klipy natáčené vyloženě v terénu prý nebyly „výrazně odlišné od prostředí, se kterým se mohou řidiči setkat," jak uvádí web AutoExpress. ASA ve svém prohlášení doslova cituje: „Ukázka schopností systému xDrive zahrnovala rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu... v kontextu zábavy". Ve svém prohlášení pak úřady zdůrazňovaly scénu s modelem X5, který měl jet na lesní cestě smykem.
BMW však interpretaci o "smyku" napadlo, neboť model X5 prý jen demonstroval mírné snížení trakce, aby mohly být zdůrazněny technické schopnosti systému xDrive. Automobilka také trvala na tom, že vozy byly řízeny bezpečným a zodpovědným způsobem. Skladba Song 2 od Blur měla být zvolena kvůli zacílení na určitou skupinu diváků, nikoliv kvůli vyvolání pocitu rychlé jízdy.
Navzdory slušné obhajobě a skutečnosti, že z cca 9.3 milionů diváků si stěžoval pouze jeden, se úředníci ASA rozhodli reklamu BMW zakázat kvůli porušení hned tří zásadních předpisů.
Tyto předpisy totiž říkají, že automobilové reklamy nesmějí obsahovat "nebezpečné, soutěživé, bezohledné nebo nezodpovědné" řízení. Současně také tyto reklamy nesmí zobrazovat ukázku síly, akcelerace nebo jízdních schopností, pokud nebudou v kontextu bezpečnosti.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.