Automobilka BMW prezentovala na britských televizních stanicích reklamu, jejímž hlavním cílem bylo propagovat inteligentní pohon všech kol xDrive. Pokud byste si ale mysleli, že úředníci ocení propagaci systému, který napomáhá ve stabilnější a jistější jízdě, musíme vás zklamat. Reklama totiž byla zakázána a to s velice kontroverzním odůvodněním.
Minutový televizní klip zachycoval celou paletu vozidel vybavenou pohonem všech kol xDrive, které se prohání po mokrých silnicích, na sněhu nebo v blátě. Zkrátka v podmínkách, které podstatně ztěžují jízdu v automobilech s pohonem pouze jedné nápravy.
Na pozadí klipu navíc běžela dobře známá skladba Song 2 od Blur, která je pro mnoho lidí rockovou hymnou. Výsledné dílo tak působilo skutečně dynamicky, ovšem podle britského úřadu Advertising Standards Authority (ASA), který má na starosti kontrolu reklam, obsahoval spot rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu.
Úřady sice uznaly, že řada scén byla natáčena mimo veřejné silnice, nicméně ani klipy natáčené vyloženě v terénu prý nebyly „výrazně odlišné od prostředí, se kterým se mohou řidiči setkat," jak uvádí web AutoExpress. ASA ve svém prohlášení doslova cituje: „Ukázka schopností systému xDrive zahrnovala rychlou, nebezpečnou a nezodpovědnou jízdu... v kontextu zábavy". Ve svém prohlášení pak úřady zdůrazňovaly scénu s modelem X5, který měl jet na lesní cestě smykem.
BMW však interpretaci o "smyku" napadlo, neboť model X5 prý jen demonstroval mírné snížení trakce, aby mohly být zdůrazněny technické schopnosti systému xDrive. Automobilka také trvala na tom, že vozy byly řízeny bezpečným a zodpovědným způsobem. Skladba Song 2 od Blur měla být zvolena kvůli zacílení na určitou skupinu diváků, nikoliv kvůli vyvolání pocitu rychlé jízdy.
Navzdory slušné obhajobě a skutečnosti, že z cca 9.3 milionů diváků si stěžoval pouze jeden, se úředníci ASA rozhodli reklamu BMW zakázat kvůli porušení hned tří zásadních předpisů.
Tyto předpisy totiž říkají, že automobilové reklamy nesmějí obsahovat "nebezpečné, soutěživé, bezohledné nebo nezodpovědné" řízení. Současně také tyto reklamy nesmí zobrazovat ukázku síly, akcelerace nebo jízdních schopností, pokud nebudou v kontextu bezpečnosti.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.