Polskou dálnici včera zastavila kuriózní nehoda cisterny, ze které se po převrácení vylilo cca 12 tun tekuté čokolády. Jakkoliv úsměvně může celá nehoda znít, hasiči měli s odstraňováním jejích následků plné ruce práce. Mazlavá čokoláda totiž mohla ohrožovat bezpečnost dopravy a její odstraňování komplikovalo počasí.
Podle informací z webu The New York Times zablokoval čtyř-proudovou dálnici A2 mezi městy Wrześnią a Słupcą převrácený kamion, který převážel 12 tun čokolády. Ta se okamžitě rozlila a celou dálnici tak zablokovala.
Provoz musel být zablokován v obou směrech, a to jak kvůli odstranění samotného vraku kamionu, tak kvůli odstranění tuhnoucí čokolády ze silnice. Marlena Kukawka, tisková mluvčí policejního oddělení z nedalekého městečka Slupca, tisku sdělila, že hasiči musí odstraňovat čokoládu proudy horké vody. Mazlavá čokoláda by totiž mohla představovat riziko pro řidiče.
Nejprve však bylo zapotřebí odstranit samotný tahač, což samo o sobě zabralo několik hodin. Až poté mohlo přijít na řadu samotné čištěné silnice. Během nehody došlo k poškození pouze samotného náklaďáku, jehož řidič utrpěl údajně jen lehčí zranění.
Zhruba 12 tun čokolády, s jejímž odstraňováním pak musela pomoci i těžká technika, sice bylo ztraceno, ovšem dobrou zprávou je, že náklaďák se nepřevrhl na jiné vozidlo. Utopit se v čokoládě sice může znít příjemně, ale rozhodně by nebylo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?