Polskou dálnici včera zastavila kuriózní nehoda cisterny, ze které se po převrácení vylilo cca 12 tun tekuté čokolády. Jakkoliv úsměvně může celá nehoda znít, hasiči měli s odstraňováním jejích následků plné ruce práce. Mazlavá čokoláda totiž mohla ohrožovat bezpečnost dopravy a její odstraňování komplikovalo počasí.
Podle informací z webu The New York Times zablokoval čtyř-proudovou dálnici A2 mezi městy Wrześnią a Słupcą převrácený kamion, který převážel 12 tun čokolády. Ta se okamžitě rozlila a celou dálnici tak zablokovala.
Provoz musel být zablokován v obou směrech, a to jak kvůli odstranění samotného vraku kamionu, tak kvůli odstranění tuhnoucí čokolády ze silnice. Marlena Kukawka, tisková mluvčí policejního oddělení z nedalekého městečka Slupca, tisku sdělila, že hasiči musí odstraňovat čokoládu proudy horké vody. Mazlavá čokoláda by totiž mohla představovat riziko pro řidiče.
Nejprve však bylo zapotřebí odstranit samotný tahač, což samo o sobě zabralo několik hodin. Až poté mohlo přijít na řadu samotné čištěné silnice. Během nehody došlo k poškození pouze samotného náklaďáku, jehož řidič utrpěl údajně jen lehčí zranění.
Zhruba 12 tun čokolády, s jejímž odstraňováním pak musela pomoci i těžká technika, sice bylo ztraceno, ovšem dobrou zprávou je, že náklaďák se nepřevrhl na jiné vozidlo. Utopit se v čokoládě sice může znít příjemně, ale rozhodně by nebylo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.