Polskou dálnici včera zastavila kuriózní nehoda cisterny, ze které se po převrácení vylilo cca 12 tun tekuté čokolády. Jakkoliv úsměvně může celá nehoda znít, hasiči měli s odstraňováním jejích následků plné ruce práce. Mazlavá čokoláda totiž mohla ohrožovat bezpečnost dopravy a její odstraňování komplikovalo počasí.
Podle informací z webu The New York Times zablokoval čtyř-proudovou dálnici A2 mezi městy Wrześnią a Słupcą převrácený kamion, který převážel 12 tun čokolády. Ta se okamžitě rozlila a celou dálnici tak zablokovala.
Provoz musel být zablokován v obou směrech, a to jak kvůli odstranění samotného vraku kamionu, tak kvůli odstranění tuhnoucí čokolády ze silnice. Marlena Kukawka, tisková mluvčí policejního oddělení z nedalekého městečka Slupca, tisku sdělila, že hasiči musí odstraňovat čokoládu proudy horké vody. Mazlavá čokoláda by totiž mohla představovat riziko pro řidiče.
Nejprve však bylo zapotřebí odstranit samotný tahač, což samo o sobě zabralo několik hodin. Až poté mohlo přijít na řadu samotné čištěné silnice. Během nehody došlo k poškození pouze samotného náklaďáku, jehož řidič utrpěl údajně jen lehčí zranění.
Zhruba 12 tun čokolády, s jejímž odstraňováním pak musela pomoci i těžká technika, sice bylo ztraceno, ovšem dobrou zprávou je, že náklaďák se nepřevrhl na jiné vozidlo. Utopit se v čokoládě sice může znít příjemně, ale rozhodně by nebylo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.