Jeremy Clarkson se stal v uplynulých letech symbolem motorismu, k čemuž mu ostatně pomohl celosvětově nejsledovanější motoristický pořad. Tahle éra však skončila a Clarkson kromě moderování nového pořadu uvádí i oblíbenou vědomostní soutěž „Chcete být milionářem?". Právě tahle soutěž mu však udělala pořádnou ostudu.
Během jednoho z posledních dílů britské varianty pořadu "Chcete být milionářem?" padla otázka, o které bychom všichni předpovídali, že na ni bude Clarkson dokonale připraven. Otázka za 15 000 liber (438 000 Kč) totiž zněla „Jaký tvar má podle pravidel silničního provozu značka Stop?".
Motoristé by něco takového měli znát, vždyť se jedná o poměrně rozšířenou značku. Přesto byla k dispozici nápověda A) pětiúhelník, B) šestiúhelník C) sedmiúhelník D) osmiúhelník. Pokud odpověď znáte, máte malé bezvýznamné plus. Soutěžící však odpověď neznal a tak zavolal o pomoc příteli na telefonu.
Ani přítel na telefonu však soutěžícímu nepomohl a ještě ho navedl na špatnou odpověď (Pentagon). Soutěžící si proto vyžádal další nápovědu, kterou byla rada od moderátora - motoristického guru Jeremy Clarksona. Ten nejprve ujistil publikum, že nemá sluchátko a otázky dopředu neznal, poté pronesl „Já si myslím", na chvíli se dramaticky odmlčel a poté jedním dechem dodal „Nevím."
Podle svých slov totiž kolem značek Stop projíždí vždy příliš rychle, než aby si je stihl přečíst. Poté přitakával soutěžícímu v jeho úvahách o šestiúhelníku, ovšem poté mu došlo, že by to mohl být i osmiúhelník. Na svou obhajobu Clarkson uvedl, že do pravidel silničního provozu se naposledy díval cca v roce 1977.
Poté mu začalo docházet, že značka stop má rovné boky, takže se začal přiklánět na možnost osmiúhelníku.Ten nakonec soutěžícímu i doporučil, ovšem i tak na něm bylo vidět, že si není příliš jistý. Soutěžící se nakonec rozhodl ještě pro nápovědu 50:50, po které zůstaly jen možnosti pětiúhelník a osmiúhelník.
Soutěžící tak nakonec zvolil osmiúhelník a po chvilce napětí mu spadl kámen ze srdce. Odpověď totiž byla správná, Clarkson si neuřízl větší ostudu a soutěžící vyhrál vcelku příjemných 15 000 liber, tedy necelého půl milionu korun. Tuhle neznalost však od Clarksona pravděpodobně nikdo nečekal.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.