Podívejte se, jak slavný moderátor Jeremy Clarkson vařil z vody ve svém oboru

Jeremy Clarkson se při vymýšlení odpovědi na tvar základní značky pořádně zapotil
Jeremy Clarkson se při vymýšlení odpovědi na tvar základní značky pořádně zapotil, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. května 2018 14:08 | akt. 9. května 2018 15:44
Sdílej:

Jeremy Clarkson se stal v uplynulých letech symbolem motorismu, k čemuž mu ostatně pomohl celosvětově nejsledovanější motoristický pořad. Tahle éra však skončila a Clarkson kromě moderování nového pořadu uvádí i oblíbenou vědomostní soutěž „Chcete být milionářem?". Právě tahle soutěž mu však udělala pořádnou ostudu.

Během jednoho z posledních dílů britské varianty pořadu "Chcete být milionářem?" padla otázka, o které bychom všichni předpovídali, že na ni bude Clarkson dokonale připraven. Otázka za 15 000 liber (438 000 Kč) totiž zněla „Jaký tvar má podle pravidel silničního provozu značka Stop?".

Motoristé by něco takového měli znát, vždyť se jedná o poměrně rozšířenou značku. Přesto byla k dispozici nápověda A) pětiúhelník, B) šestiúhelník C) sedmiúhelník D) osmiúhelník. Pokud odpověď znáte, máte malé bezvýznamné plus. Soutěžící však odpověď neznal a tak zavolal o pomoc příteli na telefonu.

Ani přítel na telefonu však soutěžícímu nepomohl a ještě ho navedl na špatnou odpověď (Pentagon). Soutěžící si proto vyžádal další nápovědu, kterou byla rada od moderátora - motoristického guru Jeremy Clarksona. Ten nejprve ujistil publikum, že nemá sluchátko a otázky dopředu neznal, poté pronesl „Já si myslím", na chvíli se dramaticky odmlčel a poté jedním dechem dodal „Nevím."

Podle svých slov totiž kolem značek Stop projíždí vždy příliš rychle, než aby si je stihl přečíst. Poté přitakával soutěžícímu v jeho úvahách o šestiúhelníku, ovšem poté mu došlo, že by to mohl být i osmiúhelník. Na svou obhajobu Clarkson uvedl, že do pravidel silničního provozu se naposledy díval cca v roce 1977.

Poté mu začalo docházet, že značka stop má rovné boky, takže se začal přiklánět na možnost osmiúhelníku.Ten nakonec soutěžícímu i doporučil, ovšem i tak na něm bylo vidět, že si není příliš jistý. Soutěžící se nakonec rozhodl ještě pro nápovědu 50:50, po které zůstaly jen možnosti pětiúhelník a osmiúhelník. 

Soutěžící tak nakonec zvolil osmiúhelník a po chvilce napětí mu spadl kámen ze srdce. Odpověď totiž byla správná, Clarkson si neuřízl větší ostudu a soutěžící vyhrál vcelku příjemných 15 000 liber, tedy necelého půl milionu korun. Tuhle neznalost však od Clarksona pravděpodobně nikdo nečekal.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.