Jeremy Clarkson se stal v uplynulých letech symbolem motorismu, k čemuž mu ostatně pomohl celosvětově nejsledovanější motoristický pořad. Tahle éra však skončila a Clarkson kromě moderování nového pořadu uvádí i oblíbenou vědomostní soutěž „Chcete být milionářem?". Právě tahle soutěž mu však udělala pořádnou ostudu.
Během jednoho z posledních dílů britské varianty pořadu "Chcete být milionářem?" padla otázka, o které bychom všichni předpovídali, že na ni bude Clarkson dokonale připraven. Otázka za 15 000 liber (438 000 Kč) totiž zněla „Jaký tvar má podle pravidel silničního provozu značka Stop?".
Motoristé by něco takového měli znát, vždyť se jedná o poměrně rozšířenou značku. Přesto byla k dispozici nápověda A) pětiúhelník, B) šestiúhelník C) sedmiúhelník D) osmiúhelník. Pokud odpověď znáte, máte malé bezvýznamné plus. Soutěžící však odpověď neznal a tak zavolal o pomoc příteli na telefonu.
Ani přítel na telefonu však soutěžícímu nepomohl a ještě ho navedl na špatnou odpověď (Pentagon). Soutěžící si proto vyžádal další nápovědu, kterou byla rada od moderátora - motoristického guru Jeremy Clarksona. Ten nejprve ujistil publikum, že nemá sluchátko a otázky dopředu neznal, poté pronesl „Já si myslím", na chvíli se dramaticky odmlčel a poté jedním dechem dodal „Nevím."
Podle svých slov totiž kolem značek Stop projíždí vždy příliš rychle, než aby si je stihl přečíst. Poté přitakával soutěžícímu v jeho úvahách o šestiúhelníku, ovšem poté mu došlo, že by to mohl být i osmiúhelník. Na svou obhajobu Clarkson uvedl, že do pravidel silničního provozu se naposledy díval cca v roce 1977.
Poté mu začalo docházet, že značka stop má rovné boky, takže se začal přiklánět na možnost osmiúhelníku.Ten nakonec soutěžícímu i doporučil, ovšem i tak na něm bylo vidět, že si není příliš jistý. Soutěžící se nakonec rozhodl ještě pro nápovědu 50:50, po které zůstaly jen možnosti pětiúhelník a osmiúhelník.
Soutěžící tak nakonec zvolil osmiúhelník a po chvilce napětí mu spadl kámen ze srdce. Odpověď totiž byla správná, Clarkson si neuřízl větší ostudu a soutěžící vyhrál vcelku příjemných 15 000 liber, tedy necelého půl milionu korun. Tuhle neznalost však od Clarksona pravděpodobně nikdo nečekal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.