Tragická nehoda autonomního vozidla společnosti Uber, které před několika týdny srazilo chodkyni přecházející silnici, rozpoutala novou debatu o schopnostech autonomních vozidel a jejich dalším vývoji. Nikdo totiž nechápal, jak mohl vůz vybavený tou nejmodernější technologií takovou srážku vůbec dopustit.
Tragická událost, která se odehrála ve večerních hodinách 18. března tohoto roku v arizonském městě Tempe, vyvolala řadu otázek. Devětačtyřicetiletá chodkyně Elaine Herzberg, která přecházela neosvětlený úsek silnice, sice nemusela být viditelná pro samotného řidiče, ovšem propracovaná elektronika vozu ji zachytit měla. Co se tedy stalo?
Na oficiální vyjádření stále ještě čekáme, ovšem podle nových informací z webu The Information se zdá, že senzory autonomního vozidla sice ženu zachytily, ovšem řídící jednotka se rozhodla ji ignorovat a tak došlo k smrtelné nehodě.
Řídící jednotky autonomních vozidel jsou totiž nastaveny tak, aby ignorovaly nečistoty / odpadky povalující se na ulicích. Pokud by to totiž nedělaly, automobil by se s největší pravděpodobností zastavoval na každém rohu.
V tomto případě však došlo k osudové chybě, kdy řídící jednotka označila chodkyni vedoucí kolo právě za jeden z falešných poplachů a rozhodla se ji ignorovat. Vinu na tragické nehodě však bezesporu nese i řidič(ka) automobilu. Těsně před nehodou se totiž nevěnuje řízení a svůj zrak směřuje dolů, místo na silnici.
Společnost Uber se podle webu CarThrottle odmítla ke spekulacím vyjadřovat a vyšetřování přenechává v režii úřadu pro národní přepravní bezpečnost (National Transportation Safety Board (NTSB)). Okamžitě po nehodě však Uber dočasně přerušil všechna testování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.