Tragická nehoda autonomního vozidla společnosti Uber, které před několika týdny srazilo chodkyni přecházející silnici, rozpoutala novou debatu o schopnostech autonomních vozidel a jejich dalším vývoji. Nikdo totiž nechápal, jak mohl vůz vybavený tou nejmodernější technologií takovou srážku vůbec dopustit.
Tragická událost, která se odehrála ve večerních hodinách 18. března tohoto roku v arizonském městě Tempe, vyvolala řadu otázek. Devětačtyřicetiletá chodkyně Elaine Herzberg, která přecházela neosvětlený úsek silnice, sice nemusela být viditelná pro samotného řidiče, ovšem propracovaná elektronika vozu ji zachytit měla. Co se tedy stalo?
Na oficiální vyjádření stále ještě čekáme, ovšem podle nových informací z webu The Information se zdá, že senzory autonomního vozidla sice ženu zachytily, ovšem řídící jednotka se rozhodla ji ignorovat a tak došlo k smrtelné nehodě.
Řídící jednotky autonomních vozidel jsou totiž nastaveny tak, aby ignorovaly nečistoty / odpadky povalující se na ulicích. Pokud by to totiž nedělaly, automobil by se s největší pravděpodobností zastavoval na každém rohu.
V tomto případě však došlo k osudové chybě, kdy řídící jednotka označila chodkyni vedoucí kolo právě za jeden z falešných poplachů a rozhodla se ji ignorovat. Vinu na tragické nehodě však bezesporu nese i řidič(ka) automobilu. Těsně před nehodou se totiž nevěnuje řízení a svůj zrak směřuje dolů, místo na silnici.
Společnost Uber se podle webu CarThrottle odmítla ke spekulacím vyjadřovat a vyšetřování přenechává v režii úřadu pro národní přepravní bezpečnost (National Transportation Safety Board (NTSB)). Okamžitě po nehodě však Uber dočasně přerušil všechna testování.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?