Tragická nehoda autonomního vozidla společnosti Uber, které před několika týdny srazilo chodkyni přecházející silnici, rozpoutala novou debatu o schopnostech autonomních vozidel a jejich dalším vývoji. Nikdo totiž nechápal, jak mohl vůz vybavený tou nejmodernější technologií takovou srážku vůbec dopustit.
Tragická událost, která se odehrála ve večerních hodinách 18. března tohoto roku v arizonském městě Tempe, vyvolala řadu otázek. Devětačtyřicetiletá chodkyně Elaine Herzberg, která přecházela neosvětlený úsek silnice, sice nemusela být viditelná pro samotného řidiče, ovšem propracovaná elektronika vozu ji zachytit měla. Co se tedy stalo?
Na oficiální vyjádření stále ještě čekáme, ovšem podle nových informací z webu The Information se zdá, že senzory autonomního vozidla sice ženu zachytily, ovšem řídící jednotka se rozhodla ji ignorovat a tak došlo k smrtelné nehodě.
Řídící jednotky autonomních vozidel jsou totiž nastaveny tak, aby ignorovaly nečistoty / odpadky povalující se na ulicích. Pokud by to totiž nedělaly, automobil by se s největší pravděpodobností zastavoval na každém rohu.
V tomto případě však došlo k osudové chybě, kdy řídící jednotka označila chodkyni vedoucí kolo právě za jeden z falešných poplachů a rozhodla se ji ignorovat. Vinu na tragické nehodě však bezesporu nese i řidič(ka) automobilu. Těsně před nehodou se totiž nevěnuje řízení a svůj zrak směřuje dolů, místo na silnici.
Společnost Uber se podle webu CarThrottle odmítla ke spekulacím vyjadřovat a vyšetřování přenechává v režii úřadu pro národní přepravní bezpečnost (National Transportation Safety Board (NTSB)). Okamžitě po nehodě však Uber dočasně přerušil všechna testování.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.