Pokud se automobilky chtějí dostat do úzkého segmentu prémiového trhu, nemohou nabízet jen dobré automobily. Musí být také schopny zajistit jejich majitelům dokonalý servis, který nevynechá jediný detail a utvrdí je tak, že tahle investice v řádech desítek milionů se jim prostě vyplatí. I ti nejlepší z nejlepší však občas mohou udělat chybu, která vystaví majitele jejich vozidel nepříjemné svolávací akci.
A právě to se nyní stalo americkému zastoupení automobilky Lamborghini, které na nejextrémnější a zřejmě i nejhodnotnější novodobý model nalepilo špatnou nálepku s bezpečnostní výstrahou. Majitelé extravagantního modelu Centenario, který přišel na cca 2 miliony dolarů (43 mil. Kč), tak musí do servisu.
Pokud byste čekali, že americký národní úřad pro silniční dopravu a bezpečnost vyhlásil před pár dny svolávací akci na Centenario kvůli život ohrožujícím problémům, musíme vás zklamat. Důvod je totiž dokonale absurdní a spíše by se hodil do Česka. Podle úřadů totiž může být na amerických modelech Centenario vylepen špatný štítek sdělující maximální možné zatížení.
Automobilka Lamborghini tak musí v nejbližších dnech kontaktovat několik šťastných majitelů a pozvat je do servisu, kde jim bude bezplatně nalepen štítek nový. To je samozřejmě ušlechtilé, ovšem na druhou stranu je smutné, že na amerických silnicích se už roky pohybují vozy vybavené možná vadnými airbagy, které mohou způsobit vážná zranění i smrt.
Lamborghini však usnadní svolávací akci skutečnost, že model Centenario se vyrobil v pouhých 40 exemplářích, přičemž polovina nese karoserii kupé a polovina má karoserii roadsteru. Vozy s atmosferickým motorem V12 a výkonem 770 koní jsou však rozesety po celém světě, takže v USA půjde jen o pár kousků.
Absurdnosti přitom ještě přidává, že jakékoliv Lamborghini, snad jen s výjimkou SUV Urus, není stavěno na žádné velké stěhování. Při velikostech úložných prostorů si totiž sotva zabalíte na víkend ve dvou, natož abyste využili plné kapacity zatížení. Úřady však zavelely a tak automobilka musí konat. Co kdyby totiž někdo chtěl převážet ve svém Lamborghini Centenario sbírku svých zlatých cihel..
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.