Nejabsurdnější svolávací akce v historii? Extrémní Lamborghini musí do servisu kvůli nálepce

Lamborghini Centenario
Lamborghini Centenario, foto: Lamborghini Hong Kong
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. května 2018 17:20
Sdílej:

Pokud se automobilky chtějí dostat do úzkého segmentu prémiového trhu, nemohou nabízet jen dobré automobily. Musí být také schopny zajistit jejich majitelům dokonalý servis, který nevynechá jediný detail a utvrdí je tak, že tahle investice v řádech desítek milionů se jim prostě vyplatí. I ti nejlepší z nejlepší však občas mohou udělat chybu, která vystaví majitele jejich vozidel nepříjemné svolávací akci.

A právě to se nyní stalo americkému zastoupení automobilky Lamborghini, které na nejextrémnější a zřejmě i nejhodnotnější novodobý model nalepilo špatnou nálepku s bezpečnostní výstrahou. Majitelé extravagantního modelu Centenario, který přišel na cca 2 miliony dolarů (43 mil. Kč), tak musí do servisu.

Pokud byste čekali, že americký národní úřad pro silniční dopravu a bezpečnost vyhlásil před pár dny svolávací akci na Centenario kvůli život ohrožujícím problémům, musíme vás zklamat. Důvod je totiž dokonale absurdní a spíše by se hodil do Česka. Podle úřadů totiž může být na amerických modelech Centenario vylepen špatný štítek sdělující maximální možné zatížení.

Automobilka Lamborghini tak musí v nejbližších dnech kontaktovat několik šťastných majitelů a pozvat je do servisu, kde jim bude bezplatně nalepen štítek nový. To je samozřejmě ušlechtilé, ovšem na druhou stranu je smutné, že na amerických silnicích se už roky pohybují vozy vybavené možná vadnými airbagy, které mohou způsobit vážná zranění i smrt.

Lamborghini však usnadní svolávací akci skutečnost, že model Centenario se vyrobil v pouhých 40 exemplářích, přičemž polovina nese karoserii kupé a polovina má karoserii roadsteru. Vozy s atmosferickým motorem V12 a výkonem 770 koní jsou však rozesety po celém světě, takže v USA půjde jen o pár kousků.

Absurdnosti přitom ještě přidává, že jakékoliv Lamborghini, snad jen s výjimkou SUV Urus, není stavěno na žádné velké stěhování. Při velikostech úložných prostorů si totiž sotva zabalíte na víkend ve dvou, natož abyste využili plné kapacity zatížení. Úřady však zavelely a tak automobilka musí konat. Co kdyby totiž někdo chtěl převážet ve svém Lamborghini Centenario sbírku svých zlatých cihel..

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?