Pokud se automobilky chtějí dostat do úzkého segmentu prémiového trhu, nemohou nabízet jen dobré automobily. Musí být také schopny zajistit jejich majitelům dokonalý servis, který nevynechá jediný detail a utvrdí je tak, že tahle investice v řádech desítek milionů se jim prostě vyplatí. I ti nejlepší z nejlepší však občas mohou udělat chybu, která vystaví majitele jejich vozidel nepříjemné svolávací akci.
A právě to se nyní stalo americkému zastoupení automobilky Lamborghini, které na nejextrémnější a zřejmě i nejhodnotnější novodobý model nalepilo špatnou nálepku s bezpečnostní výstrahou. Majitelé extravagantního modelu Centenario, který přišel na cca 2 miliony dolarů (43 mil. Kč), tak musí do servisu.
Pokud byste čekali, že americký národní úřad pro silniční dopravu a bezpečnost vyhlásil před pár dny svolávací akci na Centenario kvůli život ohrožujícím problémům, musíme vás zklamat. Důvod je totiž dokonale absurdní a spíše by se hodil do Česka. Podle úřadů totiž může být na amerických modelech Centenario vylepen špatný štítek sdělující maximální možné zatížení.
Automobilka Lamborghini tak musí v nejbližších dnech kontaktovat několik šťastných majitelů a pozvat je do servisu, kde jim bude bezplatně nalepen štítek nový. To je samozřejmě ušlechtilé, ovšem na druhou stranu je smutné, že na amerických silnicích se už roky pohybují vozy vybavené možná vadnými airbagy, které mohou způsobit vážná zranění i smrt.
Lamborghini však usnadní svolávací akci skutečnost, že model Centenario se vyrobil v pouhých 40 exemplářích, přičemž polovina nese karoserii kupé a polovina má karoserii roadsteru. Vozy s atmosferickým motorem V12 a výkonem 770 koní jsou však rozesety po celém světě, takže v USA půjde jen o pár kousků.
Absurdnosti přitom ještě přidává, že jakékoliv Lamborghini, snad jen s výjimkou SUV Urus, není stavěno na žádné velké stěhování. Při velikostech úložných prostorů si totiž sotva zabalíte na víkend ve dvou, natož abyste využili plné kapacity zatížení. Úřady však zavelely a tak automobilka musí konat. Co kdyby totiž někdo chtěl převážet ve svém Lamborghini Centenario sbírku svých zlatých cihel..
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.