Pokud se automobilky chtějí dostat do úzkého segmentu prémiového trhu, nemohou nabízet jen dobré automobily. Musí být také schopny zajistit jejich majitelům dokonalý servis, který nevynechá jediný detail a utvrdí je tak, že tahle investice v řádech desítek milionů se jim prostě vyplatí. I ti nejlepší z nejlepší však občas mohou udělat chybu, která vystaví majitele jejich vozidel nepříjemné svolávací akci.
A právě to se nyní stalo americkému zastoupení automobilky Lamborghini, které na nejextrémnější a zřejmě i nejhodnotnější novodobý model nalepilo špatnou nálepku s bezpečnostní výstrahou. Majitelé extravagantního modelu Centenario, který přišel na cca 2 miliony dolarů (43 mil. Kč), tak musí do servisu.
Pokud byste čekali, že americký národní úřad pro silniční dopravu a bezpečnost vyhlásil před pár dny svolávací akci na Centenario kvůli život ohrožujícím problémům, musíme vás zklamat. Důvod je totiž dokonale absurdní a spíše by se hodil do Česka. Podle úřadů totiž může být na amerických modelech Centenario vylepen špatný štítek sdělující maximální možné zatížení.
Automobilka Lamborghini tak musí v nejbližších dnech kontaktovat několik šťastných majitelů a pozvat je do servisu, kde jim bude bezplatně nalepen štítek nový. To je samozřejmě ušlechtilé, ovšem na druhou stranu je smutné, že na amerických silnicích se už roky pohybují vozy vybavené možná vadnými airbagy, které mohou způsobit vážná zranění i smrt.
Lamborghini však usnadní svolávací akci skutečnost, že model Centenario se vyrobil v pouhých 40 exemplářích, přičemž polovina nese karoserii kupé a polovina má karoserii roadsteru. Vozy s atmosferickým motorem V12 a výkonem 770 koní jsou však rozesety po celém světě, takže v USA půjde jen o pár kousků.
Absurdnosti přitom ještě přidává, že jakékoliv Lamborghini, snad jen s výjimkou SUV Urus, není stavěno na žádné velké stěhování. Při velikostech úložných prostorů si totiž sotva zabalíte na víkend ve dvou, natož abyste využili plné kapacity zatížení. Úřady však zavelely a tak automobilka musí konat. Co kdyby totiž někdo chtěl převážet ve svém Lamborghini Centenario sbírku svých zlatých cihel..
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?