Pokud se automobilky chtějí dostat do úzkého segmentu prémiového trhu, nemohou nabízet jen dobré automobily. Musí být také schopny zajistit jejich majitelům dokonalý servis, který nevynechá jediný detail a utvrdí je tak, že tahle investice v řádech desítek milionů se jim prostě vyplatí. I ti nejlepší z nejlepší však občas mohou udělat chybu, která vystaví majitele jejich vozidel nepříjemné svolávací akci.
A právě to se nyní stalo americkému zastoupení automobilky Lamborghini, které na nejextrémnější a zřejmě i nejhodnotnější novodobý model nalepilo špatnou nálepku s bezpečnostní výstrahou. Majitelé extravagantního modelu Centenario, který přišel na cca 2 miliony dolarů (43 mil. Kč), tak musí do servisu.
Pokud byste čekali, že americký národní úřad pro silniční dopravu a bezpečnost vyhlásil před pár dny svolávací akci na Centenario kvůli život ohrožujícím problémům, musíme vás zklamat. Důvod je totiž dokonale absurdní a spíše by se hodil do Česka. Podle úřadů totiž může být na amerických modelech Centenario vylepen špatný štítek sdělující maximální možné zatížení.
Automobilka Lamborghini tak musí v nejbližších dnech kontaktovat několik šťastných majitelů a pozvat je do servisu, kde jim bude bezplatně nalepen štítek nový. To je samozřejmě ušlechtilé, ovšem na druhou stranu je smutné, že na amerických silnicích se už roky pohybují vozy vybavené možná vadnými airbagy, které mohou způsobit vážná zranění i smrt.
Lamborghini však usnadní svolávací akci skutečnost, že model Centenario se vyrobil v pouhých 40 exemplářích, přičemž polovina nese karoserii kupé a polovina má karoserii roadsteru. Vozy s atmosferickým motorem V12 a výkonem 770 koní jsou však rozesety po celém světě, takže v USA půjde jen o pár kousků.
Absurdnosti přitom ještě přidává, že jakékoliv Lamborghini, snad jen s výjimkou SUV Urus, není stavěno na žádné velké stěhování. Při velikostech úložných prostorů si totiž sotva zabalíte na víkend ve dvou, natož abyste využili plné kapacity zatížení. Úřady však zavelely a tak automobilka musí konat. Co kdyby totiž někdo chtěl převážet ve svém Lamborghini Centenario sbírku svých zlatých cihel..
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.