Společnost Nikola Motor Company byla dlouhou dobu relativně neznámou, ovšem v průběhu týdne se nahlas ozvala a oznámila žalobu na světoznámou Teslu, která měla údajně okopírovat design vodíkového tahače One. Teď ale od společnosti Nikola Motor přichází další zajímavé zprávy.
Když Tesla oznámila plány na stavbu elektrického tahače Semi, který měl v nenaloženém stavu parametry osobního vozu, dojezd až 800 kilometrů a nosnost jako standardní tahač, většina světových médií pochybovala o jejich úspěchu. Zanedlouho poté se však Tesla začala chlubit prvními před-objednávkami a svět začal brát Semi vážně.
Společnost Nikola Motor Company však představila svůj elektrický tahač, spoléhající místo baterií na vodík, již zhruba s ročním předstihem. Od představení tahače One se na něj však zapomnělo a média po něm ani nevzdechla. Po oznámení žaloby na Teslu však evidentně nastal zlom.
Pivovarnická společnost Anheuser-Busch, která se proslavila pivem značky Budweiser, totiž oznámila, že si u Nikoly Motor před-objednala 800 nových tahačů, které chce zařadit do své ekologické přepravní flotily okolo roku 2025.
Je přitom úsměvné, že právě společnost Anheuser-Busch byla jednou z prvních, která si u Tesly objednala elektrické tahače Tesla Semi. Proti současné objednávce u Nikola Motor se však jednalo doslova o troškaření. Bohužel se nám však nepodařilo zjistit, jakou zálohu musela společnost na nové tahače složit.
Právě finance by přitom mohly být zásadní. Podle některých zdrojů sice tahače One měly vyjet na silnici již během pár let, ovšem továrna ve které měly být stavěny zatím existuje pouze v mysli vedení společnosti.
A co vlastně tahače One od společnosti Nikola Motor dokáží? Jsou naprosto ekologické, jejich dojezd se pohybuje v rozsahu 800 až 1930 kilometrů a jejich tankování trvá cca 20 minut. Tím se výrazně odlišují od tahačů elektrických, jejichž dobíjení trvá déle, což by doručovací společnosti stálo čas i peníze.
Standardní dieselové tahače sice pokrývají vzdálenost cca 1600 kilometrů na jedno natankování, ovšem jejich cena se v USA pohybuje po přepočtení okolo cca 3,2 milionu korun. Nové tahače One by však mohly vyjít až na částku 8,5 milionu za kus.
Řadě společností se však tato investice stále vyplácí, neboť tím společnosti získávají zelenou image. V dlouhodobém horizontu by pak mohly přinést i úspory na spotřebě paliva, ovšem jak dlouho to potrvá a kolik toho budou muset najezdit si netroufáme odhadovat. Tahače plné piva Budweiser se však v zámoří zřejmě jen tak nezastaví.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?