Společnost Nikola Motor Company byla dlouhou dobu relativně neznámou, ovšem v průběhu týdne se nahlas ozvala a oznámila žalobu na světoznámou Teslu, která měla údajně okopírovat design vodíkového tahače One. Teď ale od společnosti Nikola Motor přichází další zajímavé zprávy.
Když Tesla oznámila plány na stavbu elektrického tahače Semi, který měl v nenaloženém stavu parametry osobního vozu, dojezd až 800 kilometrů a nosnost jako standardní tahač, většina světových médií pochybovala o jejich úspěchu. Zanedlouho poté se však Tesla začala chlubit prvními před-objednávkami a svět začal brát Semi vážně.
Společnost Nikola Motor Company však představila svůj elektrický tahač, spoléhající místo baterií na vodík, již zhruba s ročním předstihem. Od představení tahače One se na něj však zapomnělo a média po něm ani nevzdechla. Po oznámení žaloby na Teslu však evidentně nastal zlom.
Pivovarnická společnost Anheuser-Busch, která se proslavila pivem značky Budweiser, totiž oznámila, že si u Nikoly Motor před-objednala 800 nových tahačů, které chce zařadit do své ekologické přepravní flotily okolo roku 2025.
Je přitom úsměvné, že právě společnost Anheuser-Busch byla jednou z prvních, která si u Tesly objednala elektrické tahače Tesla Semi. Proti současné objednávce u Nikola Motor se však jednalo doslova o troškaření. Bohužel se nám však nepodařilo zjistit, jakou zálohu musela společnost na nové tahače složit.
Právě finance by přitom mohly být zásadní. Podle některých zdrojů sice tahače One měly vyjet na silnici již během pár let, ovšem továrna ve které měly být stavěny zatím existuje pouze v mysli vedení společnosti.
A co vlastně tahače One od společnosti Nikola Motor dokáží? Jsou naprosto ekologické, jejich dojezd se pohybuje v rozsahu 800 až 1930 kilometrů a jejich tankování trvá cca 20 minut. Tím se výrazně odlišují od tahačů elektrických, jejichž dobíjení trvá déle, což by doručovací společnosti stálo čas i peníze.
Standardní dieselové tahače sice pokrývají vzdálenost cca 1600 kilometrů na jedno natankování, ovšem jejich cena se v USA pohybuje po přepočtení okolo cca 3,2 milionu korun. Nové tahače One by však mohly vyjít až na částku 8,5 milionu za kus.
Řadě společností se však tato investice stále vyplácí, neboť tím společnosti získávají zelenou image. V dlouhodobém horizontu by pak mohly přinést i úspory na spotřebě paliva, ovšem jak dlouho to potrvá a kolik toho budou muset najezdit si netroufáme odhadovat. Tahače plné piva Budweiser se však v zámoří zřejmě jen tak nezastaví.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?