O komfortu a luxusu automobilů značky Roll-Royce není nejmenší pochyb, takže kdyby vám automobilka svěřila svůj nejluxusnější Phantom poslední generace s prodlouženým rozvorem, bez omezení nájezdu, kam byste ho vzali na výlet? A kam byste se vlastně usadili?
Tyto starosti řeší v běžném životě sotva 1 % ze všech lidí na světě, ovšem moderátoři magazínu Top Gear se mohli alespoň na jeden den vžít do jejich kůže. A jak se můžete na vlastní oči přesvědčit, pořádně si to užili - a samozřejmě neopomněli ani poreferovat o kvalitách vozu.
Aby prověřili kvality Rollsu ze všech stran, vydali se s ním na dlouhou cestu z domovského Goodwoodu až do oblíbeného zimního turistického centra Courchevel, které se nachází ve francouzských Alpách. Už během jízdy se však dvojice moderátorů dostala do střetu, na kterém místě si Phantom více vychutnáte - na komfortních zadních sedačkách, nebo za volantem?
První varianta nabízí ohromné množství luxusu a pohodlí. Od komfortních sedadel, přes propracovaný infotainment v sedačce před vámi až po bohatě zásobený bar, který nabídne jak tradiční karafy na whisky, tak chladící bok na lahev šampaňského a dvě skleničky.
Za volantem si naopak můžete vychutnat naprosto úchvatný výhled přes protáhlou kapotu, na jejímž konci může a nemusí být známá okřídlená postavička Spirit of Extasy. Zajímavější než výhled jsou však jízdní vlastnosti, které sice nejsou jakkoliv sportovní, ale nabídnou jistotu a přesnost na dálnicích i klikatých horských silnicích.
Tento konkrétní Phantom se navíc může pochlubit něčím zcela unikátním, co na ostatních Rollsech rozhodně nenajdete. Na kufru je totiž umístěn speciální nosič, ve kterém jsou unikátní lyže s vázáním ozdobeným 24-karátovým zlatem. Jejich cena se pohybuje okolo 50 000 liber, tedy cca 1.4 milionu korun.
I bez této doplňkové výbavy je ale nový Phantom naprosto unikátním uměleckým dílem, které kromě dvakrát přeplňovaného 6.75 litrového motoru V12 s výkonem 571 koní nabídne i 130 kg zvukové izolace, laserové světlomety, dvojici 12.3 palcových displejů a řadu dalšího komfortního vybavení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.