O komfortu a luxusu automobilů značky Roll-Royce není nejmenší pochyb, takže kdyby vám automobilka svěřila svůj nejluxusnější Phantom poslední generace s prodlouženým rozvorem, bez omezení nájezdu, kam byste ho vzali na výlet? A kam byste se vlastně usadili?
Tyto starosti řeší v běžném životě sotva 1 % ze všech lidí na světě, ovšem moderátoři magazínu Top Gear se mohli alespoň na jeden den vžít do jejich kůže. A jak se můžete na vlastní oči přesvědčit, pořádně si to užili - a samozřejmě neopomněli ani poreferovat o kvalitách vozu.
Aby prověřili kvality Rollsu ze všech stran, vydali se s ním na dlouhou cestu z domovského Goodwoodu až do oblíbeného zimního turistického centra Courchevel, které se nachází ve francouzských Alpách. Už během jízdy se však dvojice moderátorů dostala do střetu, na kterém místě si Phantom více vychutnáte - na komfortních zadních sedačkách, nebo za volantem?
První varianta nabízí ohromné množství luxusu a pohodlí. Od komfortních sedadel, přes propracovaný infotainment v sedačce před vámi až po bohatě zásobený bar, který nabídne jak tradiční karafy na whisky, tak chladící bok na lahev šampaňského a dvě skleničky.
Za volantem si naopak můžete vychutnat naprosto úchvatný výhled přes protáhlou kapotu, na jejímž konci může a nemusí být známá okřídlená postavička Spirit of Extasy. Zajímavější než výhled jsou však jízdní vlastnosti, které sice nejsou jakkoliv sportovní, ale nabídnou jistotu a přesnost na dálnicích i klikatých horských silnicích.
Tento konkrétní Phantom se navíc může pochlubit něčím zcela unikátním, co na ostatních Rollsech rozhodně nenajdete. Na kufru je totiž umístěn speciální nosič, ve kterém jsou unikátní lyže s vázáním ozdobeným 24-karátovým zlatem. Jejich cena se pohybuje okolo 50 000 liber, tedy cca 1.4 milionu korun.
I bez této doplňkové výbavy je ale nový Phantom naprosto unikátním uměleckým dílem, které kromě dvakrát přeplňovaného 6.75 litrového motoru V12 s výkonem 571 koní nabídne i 130 kg zvukové izolace, laserové světlomety, dvojici 12.3 palcových displejů a řadu dalšího komfortního vybavení.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?