O komfortu a luxusu automobilů značky Roll-Royce není nejmenší pochyb, takže kdyby vám automobilka svěřila svůj nejluxusnější Phantom poslední generace s prodlouženým rozvorem, bez omezení nájezdu, kam byste ho vzali na výlet? A kam byste se vlastně usadili?
Tyto starosti řeší v běžném životě sotva 1 % ze všech lidí na světě, ovšem moderátoři magazínu Top Gear se mohli alespoň na jeden den vžít do jejich kůže. A jak se můžete na vlastní oči přesvědčit, pořádně si to užili - a samozřejmě neopomněli ani poreferovat o kvalitách vozu.
Aby prověřili kvality Rollsu ze všech stran, vydali se s ním na dlouhou cestu z domovského Goodwoodu až do oblíbeného zimního turistického centra Courchevel, které se nachází ve francouzských Alpách. Už během jízdy se však dvojice moderátorů dostala do střetu, na kterém místě si Phantom více vychutnáte - na komfortních zadních sedačkách, nebo za volantem?
První varianta nabízí ohromné množství luxusu a pohodlí. Od komfortních sedadel, přes propracovaný infotainment v sedačce před vámi až po bohatě zásobený bar, který nabídne jak tradiční karafy na whisky, tak chladící bok na lahev šampaňského a dvě skleničky.
Za volantem si naopak můžete vychutnat naprosto úchvatný výhled přes protáhlou kapotu, na jejímž konci může a nemusí být známá okřídlená postavička Spirit of Extasy. Zajímavější než výhled jsou však jízdní vlastnosti, které sice nejsou jakkoliv sportovní, ale nabídnou jistotu a přesnost na dálnicích i klikatých horských silnicích.
Tento konkrétní Phantom se navíc může pochlubit něčím zcela unikátním, co na ostatních Rollsech rozhodně nenajdete. Na kufru je totiž umístěn speciální nosič, ve kterém jsou unikátní lyže s vázáním ozdobeným 24-karátovým zlatem. Jejich cena se pohybuje okolo 50 000 liber, tedy cca 1.4 milionu korun.
I bez této doplňkové výbavy je ale nový Phantom naprosto unikátním uměleckým dílem, které kromě dvakrát přeplňovaného 6.75 litrového motoru V12 s výkonem 571 koní nabídne i 130 kg zvukové izolace, laserové světlomety, dvojici 12.3 palcových displejů a řadu dalšího komfortního vybavení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.