Letité Škodovky opět vyráží k Bodamskému jezeru, jaké záludnosti na ně čekají?

Škoda 440 Spartak vybavená dobovým sportovním “kitem”
Škoda 440 Spartak vybavená dobovým sportovním “kitem”, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. května 2018 11:38
Sdílej:

I v sedmém ročníku soutěže historických vozidel a youngtimerů Bodensee Klassik se objeví vozy Škoda. V malebné oblasti, kde se spojují hranice Rakouska, Německa a Švýcarska, se mezi 180 posádkami představí trojice vozů Škoda 130 RS, Škoda 100 Rally a Škoda 440 Spartak. Startem i cílem závodu je město Bregenz na břehu Bodamského jezera.

Krásné rovinaté úseky lemující Bodamské jezero, ale i náročné průjezdy alpských sedel a bezpočet speciálních testů přesnosti – to vše láká na rallye Bodensee Klassik milovníky historických automobilů a youngtimerů.

Mladoboleslavská značka je ve zdejším terénu jako doma již více než 110 let, kromě vítězství v řadě automobilových soutěží a závodů do vrchu se pevně etablovala na rakouském, německém i švýcarském trhu. Škoda Auto vysílá na Bodensee Klassik trojici historických vozů, a to oblíbený dvoudveřový typ Škoda 440 Spartak, sportovně laděný sedan Škoda 100 Rally a legendární kupé Škoda 130 RS.

Škoda 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957, standardní provedení s motorem o objemu 1089 cm3 dosahovalo výkonu 40 k (29,4 kW) a rychlosti až 110 km/h. Optika vozu s přídavnými světlomety i třetím stíračem odpovídá podobě, v jaké se tyto vozy účastnily četných tuzemských motoristických závodů, do nichž se mohla zapojit široká veřejnost.

Podobné pojetí má i Škoda 100 Rally z roku 1970, kterou zdobí instalace řady dobových prvků - anatomických sedadel Recaro, efektních kol z lehké slitiny či tříramenného sportovního volantu. V alpských serpentinách bude pro ostřejší jízdu výhodou koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol.

Skutečnou legendou je Škoda 130 RS, která na veteránských závodech připomíná mimořádně úspěšnou kariéru tohoto modelu, završenou celkovým vítězstvím v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981 a okořeněnou ziskem „double“ ve třídě do 1300 cm3 na Rallye Monte Carlo 1977.

Bodensee Klassik 2018 odstartuje ve čtvrtek 3. května 2018 v centru malebného města Bregenz na břehu Bodamského jezera, na 180 posádek pak čekají tři náročné dny na velmi atraktivní trase dlouhé 650 km. Vrcholem bude závěrečná sobotní etapa, která účastníky zavede do německých a rakouských alp, včetně výjezdu na Hochtannbergpass, kde silnice leží v nadmořské výšce 1674 m.

K úspěchu v závodě vede především souhra řidiče a spolujezdce ve speciálních úsecích, které je nutné zajet v pořadatelem předepsaném čase. Odchylka jedné setiny sekundy znamená trestný bod, měřené úseky na sebe často navazují, vzájemně se překrývají, anebo je jejich zvládnutí ztíženo faktem, že cílový čas posádky zjistí až v průběhu jízdy v takovém speciálu

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.