Letité Škodovky opět vyráží k Bodamskému jezeru, jaké záludnosti na ně čekají?

Škoda 440 Spartak vybavená dobovým sportovním “kitem”
Škoda 440 Spartak vybavená dobovým sportovním “kitem”, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 2. května 2018 11:38
Sdílej:

I v sedmém ročníku soutěže historických vozidel a youngtimerů Bodensee Klassik se objeví vozy Škoda. V malebné oblasti, kde se spojují hranice Rakouska, Německa a Švýcarska, se mezi 180 posádkami představí trojice vozů Škoda 130 RS, Škoda 100 Rally a Škoda 440 Spartak. Startem i cílem závodu je město Bregenz na břehu Bodamského jezera.

Krásné rovinaté úseky lemující Bodamské jezero, ale i náročné průjezdy alpských sedel a bezpočet speciálních testů přesnosti – to vše láká na rallye Bodensee Klassik milovníky historických automobilů a youngtimerů.

Mladoboleslavská značka je ve zdejším terénu jako doma již více než 110 let, kromě vítězství v řadě automobilových soutěží a závodů do vrchu se pevně etablovala na rakouském, německém i švýcarském trhu. Škoda Auto vysílá na Bodensee Klassik trojici historických vozů, a to oblíbený dvoudveřový typ Škoda 440 Spartak, sportovně laděný sedan Škoda 100 Rally a legendární kupé Škoda 130 RS.

Škoda 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957, standardní provedení s motorem o objemu 1089 cm3 dosahovalo výkonu 40 k (29,4 kW) a rychlosti až 110 km/h. Optika vozu s přídavnými světlomety i třetím stíračem odpovídá podobě, v jaké se tyto vozy účastnily četných tuzemských motoristických závodů, do nichž se mohla zapojit široká veřejnost.

Podobné pojetí má i Škoda 100 Rally z roku 1970, kterou zdobí instalace řady dobových prvků - anatomických sedadel Recaro, efektních kol z lehké slitiny či tříramenného sportovního volantu. V alpských serpentinách bude pro ostřejší jízdu výhodou koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol.

Skutečnou legendou je Škoda 130 RS, která na veteránských závodech připomíná mimořádně úspěšnou kariéru tohoto modelu, završenou celkovým vítězstvím v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981 a okořeněnou ziskem „double“ ve třídě do 1300 cm3 na Rallye Monte Carlo 1977.

Bodensee Klassik 2018 odstartuje ve čtvrtek 3. května 2018 v centru malebného města Bregenz na břehu Bodamského jezera, na 180 posádek pak čekají tři náročné dny na velmi atraktivní trase dlouhé 650 km. Vrcholem bude závěrečná sobotní etapa, která účastníky zavede do německých a rakouských alp, včetně výjezdu na Hochtannbergpass, kde silnice leží v nadmořské výšce 1674 m.

K úspěchu v závodě vede především souhra řidiče a spolujezdce ve speciálních úsecích, které je nutné zajet v pořadatelem předepsaném čase. Odchylka jedné setiny sekundy znamená trestný bod, měřené úseky na sebe často navazují, vzájemně se překrývají, anebo je jejich zvládnutí ztíženo faktem, že cílový čas posádky zjistí až v průběhu jízdy v takovém speciálu

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?