Krásné rovinaté úseky lemující Bodamské jezero, ale i náročné průjezdy alpských sedel a bezpočet speciálních testů přesnosti – to vše láká na rallye Bodensee Klassik milovníky historických automobilů a youngtimerů.
Mladoboleslavská značka je ve zdejším terénu jako doma již více než 110 let, kromě vítězství v řadě automobilových soutěží a závodů do vrchu se pevně etablovala na rakouském, německém i švýcarském trhu. Škoda Auto vysílá na Bodensee Klassik trojici historických vozů, a to oblíbený dvoudveřový typ Škoda 440 Spartak, sportovně laděný sedan Škoda 100 Rally a legendární kupé Škoda 130 RS.
Škoda 440 Spartak byla vyrobena v roce 1957, standardní provedení s motorem o objemu 1089 cm3 dosahovalo výkonu 40 k (29,4 kW) a rychlosti až 110 km/h. Optika vozu s přídavnými světlomety i třetím stíračem odpovídá podobě, v jaké se tyto vozy účastnily četných tuzemských motoristických závodů, do nichž se mohla zapojit široká veřejnost.
Podobné pojetí má i Škoda 100 Rally z roku 1970, kterou zdobí instalace řady dobových prvků - anatomických sedadel Recaro, efektních kol z lehké slitiny či tříramenného sportovního volantu. V alpských serpentinách bude pro ostřejší jízdu výhodou koncepce s motorem vzadu a pohonem zadních kol.
Skutečnou legendou je Škoda 130 RS, která na veteránských závodech připomíná mimořádně úspěšnou kariéru tohoto modelu, završenou celkovým vítězstvím v mistrovství Evropy cestovních vozů 1981 a okořeněnou ziskem „double“ ve třídě do 1300 cm3 na Rallye Monte Carlo 1977.
Bodensee Klassik 2018 odstartuje ve čtvrtek 3. května 2018 v centru malebného města Bregenz na břehu Bodamského jezera, na 180 posádek pak čekají tři náročné dny na velmi atraktivní trase dlouhé 650 km. Vrcholem bude závěrečná sobotní etapa, která účastníky zavede do německých a rakouských alp, včetně výjezdu na Hochtannbergpass, kde silnice leží v nadmořské výšce 1674 m.
K úspěchu v závodě vede především souhra řidiče a spolujezdce ve speciálních úsecích, které je nutné zajet v pořadatelem předepsaném čase. Odchylka jedné setiny sekundy znamená trestný bod, měřené úseky na sebe často navazují, vzájemně se překrývají, anebo je jejich zvládnutí ztíženo faktem, že cílový čas posádky zjistí až v průběhu jízdy v takovém speciálu