Náklaďáky a doprovodná vozidla s označením "nadměrný náklad" lze potkat na českých silnicích a dálnicích poměrně často, ovšem málo kdy se jedná o náklad, který by vyžadoval natolik sofistikovaný přístup a techniku, jako když společnost Boeing přepravuje své součástky letadel.
Řada součástek z letadel se dá naložit do standardních kontejnerů či návěsů, takže jejich transportu byste si na silnici asi jen tak nevšimli. V případě trupu nebo křídel se však bavíme o obrovských a samozřejmě také velmi drahých komponentech, které vyžadují skutečně jedinečný přístup.
Během jejich transportu jsou totiž kladeny mimořádné nároky na řidiče, který si často musí poradit s opravdu velice dlouhým nákladem. Občas však není v rukou jednoho člověka takto rozměrný náklad zvládnout, proto Boeing přišel se zajímavým řešením.
To si můžeme poměrně dobře prohlédnout na videu umístěném na YouTube, které s největší pravděpodobností zachycuje přepravu trupu letadla. Kromě tradičního výkonného tahače v popředí si totiž můžeme všimnout i zmenšené a velice nízké kabiny pod zadní části návěsu.
Kabina je určena pro druhého řidiče, který má na starosti směřování zadních části návěsu. Ačkoliv je kabina umístěna velice vzadu a nízko, řidič z ní má dostatečný výhled a dokáže hlavnímu řidiči velice usnadnit manévrování.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?