Minulý rok dostala hlava katolické církve, papež František, skutečně originální dal. Tím bylo jedinečné Lamborghini Huracan s pohonem pouze zadních kol, které bylo lakováno speciální bílou barvou a jeho doplňky lemovala barva zlatá. Už od začátku se však vědělo, že tohle auto roli Papamobil nezastoupí.
Svým způsobem je to ale škoda, neboť papež v Lamborghini by možná dokázal přitáhnout nějakou tu rychlost milující omladinu. Místo toho ale vůz zamíří 12. května na speciální aukce pořádanou společností RM Sotheby's. jejíž výtěžek poputuje na pomoc křesťanským charitám.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Jedinečný Huracán podstoupil před svou premiérou u papeže úpravu v oddělení Ad Personam, kde mu nadělili právě onu bílou barvu odstínu Bianco Monocerus, kterou doplňují zlatavé doplňky v odstínu Giallo Tiberino - ty samé barvy je pak možné nalézt i na barvě Vatikánu.
Jedinečnost vozu podtrhují výrazné černé disky s tenkými stříbrnými linkami, za kterými vykukují černé třmeny brzd v odstínu Nero. Že je vůz skutečně papežův pak dokládá i podpis papeže Františka na přední kapotě.
Interiér vozu je laděn v černo-bílé, přičemž bílá kůže ve středu sedaček na na hlavových opěrkách nese opět specifický odstín Bianco Leda Sportivo. Vše pak dotváří kontrastní prošívání zlatou nití.
Vůz byl papežovi představen zhruba před půl rokem a od té chvíle byl pečlivě uskladněn. Je tak jisté, že tento vůz skvěle doplní sbírku vozů kteréhokoliv milovníka vozů Lamborghini. Ještě předtím však budou zaplatit 250 000 - 350 000 euro (6,4 až 8,9 mil. Kč), jak odhadují odborníci z aukční společnosti.
Tyto peníze však neskončí na účtě Vatikánu, ale poputují k potřebným. Celých 70 % zamíří do iráckého města Nineveh, které patřilo k významným katolickým centrum v oblasti - během řádění bojovníků ISIS však byla oblast silně zdevastována.
Dalších 10 % půjde na charitativní organizaci Amici per il Centrafrica Onlus pomáhající v centrální Africe, 10 % na zdravotnickou organizaci Groupe International Chirurgiens Amis de la Main a posledních 10 % na komunitní centrum Papeže Jana XXIII.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?