McLaren 720S je úchvatný stroj, který dokáže ve správných rukou neuvěřitelné věci. Pokud se však dostane do rukou 19-letého mladíka bez řidičského průkazu, který se k němu navíc dostane bez souhlasu kohokoliv s rozumem, může to dopadnout jen jediným způsobem.
A že si jen nevymýšlíme dokazuje tohle video z New Yorku, na kterém si devatenáctiletý mladík "vypůjčil" od své sestry bílý McLaren 720S, který chtěl vzít na projížďku po okolí. Ve vší své namyšlenosti však vypnul kontrolu trakce, což se mu nevyplatilo.
Tenhle úchvatný britský sporťák totiž posílá na zadní kola přes 700 koní, takže pokud se někdo rozhodne vypnout kontrolu trakce, musí si být zatraceně jistý, že dokáže vůz zkrotit. Dělat něco takového ve městě je pak vyloženě nesmyslný hazard.
Tenhle mladík se však chtěl evidentně předvést před svým kamarádem, který vše natáčel na telefon a pravděpodobně sdílel na snapchat, proto to vertikální video. Hned při rozjezdu však řidič až příliš sešlápl plynový pedál a záď McLarenu se roztančila.
Zkušenější řidič by rozdivočelý sporťák možná zvládl zkrotit, v tomto případě však mladík vůz zaparkoval mezi zaparkované vozy na druhé straně silnice. A aby toho nebylo málo, tak trefil tmavě červenou Audi R8. Mladíkovi se evidentně nic nestalo, neboť ihned po kolizi z místa utekl. NA místo vzápětí dorazila jeho sestra v Lamborghini a pokusila se vzít vinu na sebe, ovšem skutečný viník nehody zanechal v autě svůj pas.
Video končí téměř okamžitě po nehodě, takže přesný rozsah škod nelze zjistit. Podle záběrů a informací z Redditu však McLaren utrpěl poměrně vážné škody na přední části a ošklivě byla poničena i Audi. Oprava obou vozidel tak bude rozhodně pořádně finančně nákladná.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?