O překonání rychlostního rekordu v kategorii automobilů SUV jsme psali již začátkem týdne, ovšem teprve nyní se podařilo dostat k záběrům, které významný okamžik zachycují. A my už teď můžeme prozradit, že podívaná je to vskutku úchvatná!
Dosud byla nejrychlejším SUV brutálně upravená Toyota Land Cruiser, která ukrývala pod kapotou motor o výkonu rovných 2 000 koňských sil. Díky tomu se v polovině minulého léta dokázalo tohle monstrum rozhýbat na rychlost 370.1 km/h, což bohatě stačilo na stanovení nového rychlostního rekordu. O ten se ale minulý týden přihlásil tento monumentální Nissan Qashqai o stejném výkonu.
Za stavbou unikátního stroje stojí britská tuningová společnost Severn Valley Motorsport, která si získala renomé pro své speciální úpravy Nissanu GT-R R35. Před pár lety se ale společnost pustila do poněkud absurdního projektu, kterým byl Nissan Qashqai-R o výkonu 1 500 koní.
Už s takto upraveným vozem bylo jistě o zábavu postaráno, ovšem to ještě nestačilo, takže výkon se zvýšil až na 2000 koní. O generování výkonu se stará 3.8 litrový twin-turbo motor V6, který pochází z Nissanu GT-R.
Jakmile bylo kompaktní SUV vyladěno a připraveno na podávání maximálních výkonů, vypravila se s ním společnost na akci V-Max 200, kde Qashqai-R dosáhl maximální rychlosti 382.5 km/h, čímž nechal Toyotu daleko za sebou a přivlastnil si titul nejrychlejšího SUV světa.
V Guinnessově knize rekordů byste však záznam hledali marně ze dvou důvodů. Tím prvním je nutnost zopakovat jízdu alespoň dvakrát, přičemž za výsledek se počítá průměr z obou jízd - Qashqai-R se však po trati prohnal pouze jednou. Druhým důvodem je pak velikost. Zatímco Land Cruiser je plnohodnotným SUV ze staré školy, Qashqai se řadí do skupiny kompaktů.
I tak se ale výkony dají označit za více než působivé. Na maximální rychlost se totiž dostal za cca 27 sekund, přičemž jízda byla poměrně klidná, až na lehce děsivý moment při rychlosti 241.4 km/h, kdy sebou vůz zvláštně trhl.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?