Silniční radary jsou prokletím dnešní doby. Již řada výzkumů prokázala, že jejich dopad na bezpečnost je téměř zanedbatelný, ovšem jejich výnosy do městských či státních kas jsou jednoduše nezanedbatelné. A pokud se s nimi rozhodnete bojovat, nemusí to skončit zrovna dobře, jak se na vlastní kůži přesvědčil tento britský důchodce.
Sedmašedesátiletý důchodce Timothy Hill, který pochází z hrabství Severní Yorkshire, už měl plnění státní či obecní kasy na úkor řidičů plné zuby a tak se rozhodl jednat. Svůj Range Rover nechal vybavit laserovou rušičkou radarů a každý průjezd kolem policejních kamer okořenil vztyčeným prostředníčkem.
Je to vcelku pochopitelné jednání, ke kterému občas inklinujeme všichni, ovšem policisté pro něj tolik pochopení neměli a Timothy Hill nakonec stanul před soudem, který mu na rok zakázal usednout za volant a navíc ho i v jeho věku poslal na 8 měsíců do vezení kvůli "bránění ve výkonu spravedlnosti."
Tiskové vyjádření policie ze Severního Yorkshire uvádí, že Hill projel v průběhu prosince třikrát kolem mobilní "bezpečnostní" kamery na dálnici A19 poblíž Easingwold, přičemž pokaždé na kameru ukazoval vztyčený prostředníček. Navíc policisté při každém jeho průjezdu zaznamenali laserovou rušičku na jeho bílém Range Roveru.
A zatím co samotný vztyčený prostředníček Hilla do problémů nedostal, neboť ono gesto vůči policistům není ani v zákony sevřené Británii považováno za zločin, instalace laserové rušičky už porušením zákona je, neboť kamerám nedovoluje obohatit se na projíždějících řidičích.
And here's the video of him in action... pic.twitter.com/8SuvQGbAqb
— North Yorkshire Police (@NYorksPolice) 23. dubna 2018
Ani samotné gesto však ničemu nepřidalo, jak dodává dopravní konstábl Andrew Forth z policie v Severním Yorkshire, který vedl vyšetřování. Jak sám uvedl „Pokud na sebe chcete upoutat pozornost, opakovaným máváním vztyčeného prostředníčku na auto s radarem, zatím co jedete v autě s instalovanou rušičkou, je excelentním způsobem jak toho dosáhnout."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.