SUV a Crossovery jsou mezi lidmi stále populárnějšími, a to nejen z pohledu tradičních zákazníků. Tato vozidla se totiž začínají stále častěji objevovat i na dílnách tuningových společností, které z těchto neohrabaných a mnohdy zbytečně těžkých stodol křesají výkonná monstra.
Jedno takové extrémní monstrum se před lety zrodilo i ve společnosti Severn Valley Motorsport, která sídlí ve Velké Británii. Tamní technici, kteří se specializují na Nissany GT-R, totiž naroubovali motor z Godzilly do populárního kompaktního SUV Qashqai. A právě tehdy se zrodil extrémní Qashqai-R s výkonem 1 100 koní a zhruba stejným točivým momentem.
Tahle sláva se však udála již v roce 2014 a od té doby se mnohé změnilo. Jednou z hlavních novinek byl nový vládce na trůnu extrémních SUV - Toyota Land Cruiser s výkonem 2000 koní, která dosáhla maximální rychlosti 370 km/h a stala se tak nejrychlejším SUV světa.
Lidé z SVM to však vzali jako výzvu, kterou s nadšením přijali. Jejich Qashqai prošel řadou úprav, přičemž ty nejpodstatnější se udály v motoru. Ten dostal nové kované vnitřnosti, větší turbo a řadu dalších úprav, díky kterým se výkon vyšplhal na 2000 koní.
S takto upraveným Qashqai-R vyrazili lidé z SVM na sobotní akci VMax 200, na které vozidla poměřovala síly na soukromé 3.2 kilometrů dlouhé dráze. Na té dosáhl upravený Qashqai úctyhodné rychlosti 382.7 km/h, čímž nejen že překonal vlastníka Koenigseggu Agera RS s max. rychlostí 356 km/h, ale hlavně se nejrychlejším SUV světa.
Není to přitom jediné SUV od automobilky Nissan, které ukrývá motor z modelu GT-R. Již dříve vzniklo několik kusů šíleného Juke-R, který dokonce vyráběla samotná automobilka. K žádným podobným kouskům se s ním však nikdo neodhodlal. Tedy alespoň prozatím.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?