SUV a Crossovery jsou mezi lidmi stále populárnějšími, a to nejen z pohledu tradičních zákazníků. Tato vozidla se totiž začínají stále častěji objevovat i na dílnách tuningových společností, které z těchto neohrabaných a mnohdy zbytečně těžkých stodol křesají výkonná monstra.
Jedno takové extrémní monstrum se před lety zrodilo i ve společnosti Severn Valley Motorsport, která sídlí ve Velké Británii. Tamní technici, kteří se specializují na Nissany GT-R, totiž naroubovali motor z Godzilly do populárního kompaktního SUV Qashqai. A právě tehdy se zrodil extrémní Qashqai-R s výkonem 1 100 koní a zhruba stejným točivým momentem.
Tahle sláva se však udála již v roce 2014 a od té doby se mnohé změnilo. Jednou z hlavních novinek byl nový vládce na trůnu extrémních SUV - Toyota Land Cruiser s výkonem 2000 koní, která dosáhla maximální rychlosti 370 km/h a stala se tak nejrychlejším SUV světa.
Lidé z SVM to však vzali jako výzvu, kterou s nadšením přijali. Jejich Qashqai prošel řadou úprav, přičemž ty nejpodstatnější se udály v motoru. Ten dostal nové kované vnitřnosti, větší turbo a řadu dalších úprav, díky kterým se výkon vyšplhal na 2000 koní.
S takto upraveným Qashqai-R vyrazili lidé z SVM na sobotní akci VMax 200, na které vozidla poměřovala síly na soukromé 3.2 kilometrů dlouhé dráze. Na té dosáhl upravený Qashqai úctyhodné rychlosti 382.7 km/h, čímž nejen že překonal vlastníka Koenigseggu Agera RS s max. rychlostí 356 km/h, ale hlavně se nejrychlejším SUV světa.
Není to přitom jediné SUV od automobilky Nissan, které ukrývá motor z modelu GT-R. Již dříve vzniklo několik kusů šíleného Juke-R, který dokonce vyráběla samotná automobilka. K žádným podobným kouskům se s ním však nikdo neodhodlal. Tedy alespoň prozatím.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.